Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Topdollar
Ny bruger
Oprettet: 18-Marts-2010
Status: Offline
Point: 9
|
Emne: Popcorn Hour A-200 crash Sendt: 18-Marts-2010 kl. 21:54 |
Jeg har et problem med min a-200 når jeg prøver at ligge filer over fra min eksterne harddisk til den interne hardisk går den kold. Lyset går ud i fronten og skærmen mister signal, men den eksterne HD er der stadig lys i. Kan godt overføre små filer (musik) men store filer (film) så går den ned !
Nogle gode idé'er ????
|
|
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
|
Sendt: 18-Marts-2010 kl. 22:16 |
Det lyder unægteligt som en bug
Bare for at være helt sikker på hvad du gør - overfører du fra en ekstern USB harddisk til den interne harddisk via afspillerens interface ? Eller taler vi noget netværks overførsel her ?
Redigeret af spawn - 18-Marts-2010 kl. 22:17
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
Topdollar
Ny bruger
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 08:37 |
Jep det er en ekstern USB harddisk der er tale om. Den kan fint afspille fra den eksterne HD men har lige fået sat en intern i, og den skal jo også bruges.
|
|
Topdollar
Ny bruger
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 13:12 |
Kan også lige supplere med at det tager ekstremt lang tid at overføre filerne, de gange hvor det er lykkedes mig at få en film over på ca. 6 GB så det tog det et kvarters tid ca.
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 13:13 |
at overføre 6gb på ca. 15 minutter er da ikke tosset
|
Mvh
René
|
|
Topdollar
Ny bruger
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 16:08 |
Tager lang tid i forhold fra at overføre fra min pc til den eksterne HD så.. men det er måske bare mig der ikke er tålmodig så...
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 21:16 |
Topdollar skrev:
Tager lang tid i forhold fra at overføre fra min pc til den eksterne HD så.. men det er måske bare mig der ikke er tålmodig så... |
Det er lidt under 7 MB/sec. Det er ikke meget i forhold til en PC, men A-200 er ikke så hurtig som en PC, og USB sluger generelt en del CPU ressourcer. Det ville være bedre med en eSATA port...
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Topdollar
Ny bruger
|
Sendt: 21-Marts-2010 kl. 19:18 |
Nu er den helt galt kan kun se en omkring en halv time af en film så går den kold... den bliver også brandvarm... træls ! kan se at andre har problemer med at den dør helt, bare det ikke sker her også.
|
|
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
|
Sendt: 21-Marts-2010 kl. 20:03 |
Står den et sted hvor den kan få luft
Altså ikke indeni et møbel ovenpå en surround receiver eller lign ?
prøv evt. at pille låget af den og check at blæseren kører, og lad den køre uden låg på for at se om problemet forsvinder.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
Topdollar
Ny bruger
|
Sendt: 22-Marts-2010 kl. 19:50 |
Problemet forsvandt da jeg tog toppen af, den står med masser af luft til alle sider, og den har også crashet når den har stået helt frit. Det må da kaldes noget af en design fejl, at den brænder varm så let.
At have toppen af hele tiden er jo ikke en holdbar løsning, andre bud ??
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 22-Marts-2010 kl. 19:56 |
kører blæseren?, og hvor varm bliver den når blæseren kører.... jeg lavede forsøg med min uden blæser og låget pillet af... der blev den pænt varm... uden dog at dø.... men var blæseren tændt... både med og uden låg så var processoren sjældent over håndvarm... så der er måske noget galt med blæseren... sidder aluripperne fast på processoren eller er de gået løs så de ikke kan absorbere varmen ved direkte fysisk kontakt?
|
Mvh
René
|
|
Topdollar
Ny bruger
|
Sendt: 22-Marts-2010 kl. 20:05 |
Blæseren køre fint, og den bliver ikke særlig varm, så vidt jeg kan se sidder det hele som det skal og bliver ikke over håndvarm. Men med låget på bliver den knald varm især lige over blæseren... min nabo har også en a-200, køre de samme film og hans bliver ikke nær så varm. kan være vi skal pille låget af hans om sammenligne.
|
|