|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Hans Jørgen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 23-Marts-2010 kl. 08:27 |
Jeg har købt en iomega NAS som efter vejledningen er dlna certificeret. Men selvom mit Sony z4500 kan finde NAS enheden og en oprettet mappe med fotos på enheden, får jeg beskeden - ingen elemter til visning. Er der nogen, der kender en løsning på dette problem, eller er NAS enheden måske fejlbehæftet. |
|
Hans
|
|
![]() |
|
.FTH' ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Maj-2009 Sted: København Status: Offline Point: 819 |
![]() |
Tjek om tv´et kan håndtere billedformatet. /FTH
|
|
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
|
![]() |
|
Hans Jørgen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
Hej igen,
Det går udmærket med de samme bileder fra min computer til TV via Windows Media Player
|
|
Hans
|
|
![]() |
|
CrazyA ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() |
Hej Hans
Jeg er ikke helt sikker, men når du kører fra PC til TV. Så er det PC der håndterer billedet, og så blot viser det på dit tv. Hvor imod kører du fra NAS til TV, så er det TV´t der skal håndtere billedet.
Har du prøvet om du kan se billederne fra NAS til PC ? Hvis de heller ikke virker her, så kunne det tyde på en fejl på NAS´n. Men virker det, så kunne det omvendt tyde på, at dit TV ikke understøtter filformatet.
|
|
LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV DENON AVR-X3300W Reciever Samsung H8900N Blu-Ray Xbox One X, PS4 1Tb Qnap TS-119, SONOS ZP90 Zoneplayer, SONOS BR100 Zonebridge, 2 x SONOS Play 1 |
|
![]() |
|
![]() |
Billeder lagret på NAS enheden kan ses på PC'n. Det er almindelige JPG filer. |
|
Hans
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
tjek om ikke NAS har en særlig folder hvor fotos skal lægges i for at de kan ses af DNLA enheder på netværket... typisk har en dnla NAS 3 default foldere en Photo en Video og en Music hvori det respektive materiale skal lægges i... og lægger du eks foto i music folderen så vil den godt kunne se disse filer.. men ikke nødvendigvist kunne afspille dem... så det er vigtigt at de ligger i de rigtige foldere.
Og typisk skal indholdet også indekseres førend det kan ses af enhederne på netværket som tilkobler sig via DNLA.. er dette ikke sket er det forklaringen på hvorfor du kan se det med en direkte tilsluttet pc men ikke en dnla enhed over dit netværk.
Tjek om du har en webadministration på din NAS til styring af indeksering... typsik sker det også enten 1 gang i døgnet.. og mere avancerede NAS overvåger selv og indekserer når der sker ændringer i disse foldere.. men typsik for alle er at man også manuelt lige kan aktivere en indeksering Redigeret af rhsin - 23-Marts-2010 kl. 10:08 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Til at begynde med aftestede jeg billeder placeret i foto folderen på NAS enheden. Senere prøvede jeg også prøvet at oprette nye mapper og lægge billeder der, men reultatet er det samme. |
|
Hans
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Har du iøvrigt tjekket om der er nogle indstillingsmuligheder på mediaserveren på din NAS... måske den som default er slået fra... og du selv skal aktivere den??.. jeg kender desværre ikke lige din NAS.. men ved for både Qnap og synology skal du selv slå det til som program på NAS førend det kører... måske det er det samme på din.. edit nærlæste lige dit første indlæg.. hvis dit tv kan se NAS men ikke indhold... så er det helt sikkert at 1 indholdet skal ligge i den rigtige folder (photo) og dernæst indholdet skal være indekseret... kan du ikke selv finde ud af at slå en medieskanning til prøv lad indholdet være og prøv igen efter en dags tid om ikke det er blevet tilgængeligt Redigeret af rhsin - 23-Marts-2010 kl. 10:18 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har afprøvet det med indexsering, hvis det er det samme som Rescan. Jeg har under systemadministrator foretaget en Rescan af alle iTunes og DLNA foldere. Men desværre er resultatet det samme. |
|
Hans
|
|
![]() |
|
![]() |
ja det lyder mystisk så |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Gad vide hvad det er for en DLNA medieserver Iomega har sat i... næppe Twonky... Hvad er det præcise navn på NAS'en? Jeg ville nok smide et spørgsmål til Iomega: http://go.iomega.com/en/?partner=4740
/kris
|
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen
Produktnavnet er: Home Media Network Hard Drive. Firma Iomega. 1 TB. Et eksakt navn kan jeg ikke finde, hverken på emballage, faktura. På drevet er anført et modelnummer:31803000.
Jeg har talt med Sony uden et egentligt resultat.
En bekendt har indikeret at port 132-135 og 445 i routeren ikke er åbnet. Det ligger noget udover det jeg pt. teknisk forstår, så det har jeg endnu ikke undersøgt.
Status:
Backup og adgang virker i forhold til PC.
DLNA virker ikke.
Fjernadgang virker ikke.
Jeg har endnu ikke afprøvet "active folders" (adgang til Facebook, FTP, You Tube m.m.)
|
|
Hans
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |