recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS og/eller NMT?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS og/eller NMT?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 682
Direkte link til dette indlæg Emne: NAS og/eller NMT?
    Sendt: 23-Marts-2010 kl. 13:01
Efter at have ledt det meste af internettet igennem og have fundet så meget forskellig information at jeg ikke længere har overblik over hvad der er op og ned, tænkte jeg at det her var stedet at spørge (og på forhånd undskyld, hvis det ikke er tilfældet!Smile).

Jeg har følgende ønsker:
- Jeg vil have hele min dvd-samling lagt ned på en harddisk, hvorfra jeg ønsker at streame filmene til mit TV. Det er vigtigt at dvd-strukturen kan bibeholdes, så menuer og undertekster stadigvæk kan bruges.
- På sigt bliver min Blu-ray samling nok også lagt ind, så derfor skal disse også kunne stream med fuld menu- og undertekstunderstøttelse. [EDIT] Dette er på meget lang sigt, så det er ikke udslagsgivende nu og her[/EDIT]
- En streamingløsning der involverer min almindelige computer er ikke acceptabel.
- Brugervenlighed er et STORT issue.

Jeg vil foretrække at købe en NAS (har set mig lun på en Qnap TS209 pro II) og så streame alting med min PS3. Jeg har bare ikke kunnet finde ud af om det kan lade sig gøre, i forhold til mine ovenstående ønsker, eller hvor besværligt er det at få til at fungere.
(Det er samtidig også denne løsning som uden sammenligning vil have størst WAF - og DET er vigtigt).

Alternativt kan jeg jo købe en Tvix M6600-N inkl. harddisk nu og her.
Og så udvide med en NAS, når den på et tidspunkt er fyldt op.

Jeg håber der er nogen der har et eller flere gode indspark til hvordan jeg kan løse udfordringen.

Redigeret af Krjstoff - 23-Marts-2010 kl. 15:08
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 339
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 13:36
Jeg har selv været igennem den samme mølle, og kan godt forstå hvis du er lidt forvirret. Det tog også lidt tid før jeg fandt ud af hvordan tingene skulle gribes an.

Jeg har valgt en billig løsning med en Westen Digital TV Live + en Westen Digital Passport på 320Gb.
WD TV Live forbindes til fjernsynet via HDMI eller Component og harddisken tilsluttes via USB.
Egentlig har jeg også en ReadyNAS Duo i kælderen, men der er lidt knas på linjen, og da jeg havde en WD Passport i forvejen har jeg valgt den løsning, indtil jeg får det til at spille med NAS'en.

Jeg har valgt at lægge mine film ned som MKV (www.makemkv.com). (Blue-ray understøttes også) Dermed bibeholdes den oprindelige kvalitet, og jeg kan vælge hvilke(t) lydspor og undertekster der skal tages med. Fordelen ved MKV er, at filmen starter med valgt lydspor og undertekster når man trykker på Play.
Hvis man vil have de oprindelige menuer med, så kan man gemme filmen som ISO. Det har jeg dog ikke prøvet.

Jeg synes at WD TV Live er nem at bruge i dagligdagen. Efter opstart kræver det blot 3 klik så er man inde i oversigten over film (Movies - USB - All Movies), hvor man så kan bladre rundt og vælge sin film, og der kan lægges thumpnails ind af coveret.

Til top
Crelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2010
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 13:42
Sad faktisk i prævis samme dilemma som dig. Har haft flere afspillere, WD TV Live, og NMP-1000 and so on..

Så ville jeg streame, så ville jeg have det lokalt, kunne ikke finde ud af det..

DET jeg så har nu OG beholder nu er: TS-239 "virkelig lækker nas, valgte nas, da jeg os har brug for et sikkert opbevaringsted, til billeder and so on" Og en Tvix 6600N, som du selv nævner..

Du kan nok regne ud jeg har valgt at streame ;) af flere årsager..

MB/s til en Tvix er ca 4-6 mb/s "tænker på lagering her, gennem netværk, hvis du vælger disk til din Tvix", det er simpelthen for langsomt for mig ihvertfald.

Harddisk = varme + støj "og JA, man kan købe harddiske der ikke larmer/varme, og JA, for har dem sku selv, WD greenline, faktum er bare, hardisk ER og BLIVER = VARME, og det gider jeg ikke høre på når jeg ser film ;)

Så min nas står på kontoret, og Tvix'en inde i stuen..

Denne løsninger er super for mig.

Brugervenligheden er ok vil jeg sige "den ville være bedre hvis det ligger lokalt, da de menuer der er lavet på Tvix'en er lavet til, ja filer der ligger lokalt" når du streamer skal du ind og vælge netværksharddisk, og vise hvor den er, hvilket jo så bliver din NAS.

Tvix'en er lækker, og med Tvixie til og sætte dvd info, covers op, ja så kommer du ikke tættere på en perfekt afspiller i mine øjne. 
Til top
jEffEbEEE Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-August-2008
Sted: Aabenraa
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 13:43
Hey

Det med at streame gennem ps3, har jeg lidt dårligere erfaringer med. Jeg har selv en ny indkøbt QNAP TS-219p, hvor jeg har prøvet at ligge nogle .mkv filer over på også afspille dem via PS3 med Twonkymedia, men den siger at filformatet ikke er understøttet.. Det kan godt være det er mig der gør noget forkert, og har læst rundt omkring på de forskellige fora's at Twonky ikke understøtter .mkv, men den skulle gøre det i 5.x.x versionen, men så vidt jeg kan se har jeg selv 5.1.x men det fungere stadig ikke, så hvis der var en der havde et svar på dette ville jeg da gerne have dette, uden at jeg stjæler denne tråd. =)

Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 13:48
ja der er jo kun 2 muligheder der kan det du søger PCH-c200 og BD Prime 3.0

angående  det med nas,  så ved jeg ikke hvor tit du køber film og hvor mange men for mig selv. vile den nas ikke være nok, jeg har  selv byget mig en unraid server istetet  men kommer, and på om det er noget du tør kigge på, det er lidt nok af sæte op.  her er også nogle video der forteler om det her http://lime-technology.com/forum/index.php?topic=4322.0 og det er meget mere sikre ind en nas,  men vis du er lige glad med af skule lige dine film ind igen,   samt den gør det også letter af bruge de forkslige grafiske juckboxe på maskinerne men det er så bare et spørgsmål om hvor stor din nas er

men iverfal vile da lige nevne, det http://lime-technology.com/ men som sagt er det kun de 2 afspiler som kan det du søgerSmile

Redigeret af tobiasl - 23-Marts-2010 kl. 14:00
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af jEffEbEEE jEffEbEEE skrev:

Hey

Det med at streame gennem ps3, har jeg lidt dårligere erfaringer med. Jeg har selv en ny indkøbt QNAP TS-219p, hvor jeg har prøvet at ligge nogle .mkv filer over på også afspille dem via PS3 med Twonkymedia, men den siger at filformatet ikke er understøttet.. Det kan godt være det er mig der gør noget forkert, og har læst rundt omkring på de forskellige fora's at Twonky ikke understøtter .mkv, men den skulle gøre det i 5.x.x versionen, men så vidt jeg kan se har jeg selv 5.1.x men det fungere stadig ikke, så hvis der var en der havde et svar på dette ville jeg da gerne have dette, uden at jeg stjæler denne tråd. =)

Det bliver en meget offtopic debat specifikt omkring streaming til PS3 med Twonky - så jeg vil anbefale du laver en ny tråd om dette emne.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:17
Tak for feedback so far. Håber der kommer endnu flere erfaringer på banen Smile

Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

Jeg har valgt en billig løsning med en Westen Digital TV Live + en Westen Digital Passport på 320Gb.
WD TV Live forbindes til fjernsynet via HDMI eller Component og harddisken tilsluttes via USB.
Egentlig har jeg også en ReadyNAS Duo i kælderen, men der er lidt knas på linjen, og da jeg havde en WD Passport i forvejen har jeg valgt den løsning, indtil jeg får det til at spille med NAS'en.

Jeg var selv inde omkring denne løsning, netop på grund af prisskiltet.
Jeg har også en WD Passport ekstern disk i dag, som hidtil har fungeret som backup m.m., så derfor var det bestemt også med i mine overvejelser.

Men hvis jeg skulle bruge en ren media player, så vil jeg helst bare bruge min PS3.
Og hvis jeg alligevel skal have en ny media player, så var Tvix'en umiddelbart den der tiltalte mig mest.

Oprindeligt skrevet af Crelle Crelle skrev:

MB/s til en Tvix er ca 4-6 mb/s "tænker på lagering her, gennem netværk, hvis du vælger disk til din Tvix", det er simpelthen for langsomt for mig ihvertfald.

Skal jeg forstå det sådan at dataoverførsel TIL en Tvix fra PC'en er relativt langsom?

Og kunne en HDX BD-1 måske være et alternativ? Såvidt jeg kan læse mig frem til, kan den ret mange af de samme til, men understøtter både USB og eSATA sammenkobling med PC, når der skal overføres data.

| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Krjstoff Krjstoff skrev:

Tak for feedback so far. Håber der kommer endnu flere erfaringer på banen Smile

Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

Jeg var selv inde omkring denne løsning, netop på grund af prisskiltet.
Jeg har også en WD Passport ekstern disk i dag, som hidtil har fungeret som backup m.m., så derfor var det bestemt også med i mine overvejelser.

Men hvis jeg skulle bruge en ren media player, så vil jeg helst bare bruge min PS3.
Og hvis jeg alligevel skal have en ny media player, så var Tvix'en umiddelbart den der tiltalte mig mest.

Skal jeg forstå det sådan at dataoverførsel TIL en Tvix fra PC'en er relativt langsom?

Og kunne en HDX BD-1 måske være et alternativ? Såvidt jeg kan læse mig frem til, kan den ret mange af de samme til, men understøtter både USB og eSATA sammenkobling med PC, når der skal overføres data.

vil bare lige høre om du har indret dine krav for svare kun ud fra dine krav for vis blu-ray menuer ikke er et most syns jeg du skule kige på PCH-a200 den har same chipset som c-200  og kan  mange af de same ting bare ikke blu-ray menuer men er så også noget biliger
Til top
Crelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2010
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:33
Hvis du lager fra PC til Tvix, så ja.. Godt nok har den en 400 mhz cpu, men test's viser den ligger på de 6 mb's ved lagering, altså skrivning til disk..

Det er ikke overvældende :(

"HOST HOST" popcorn hour lagere langsommere
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:35

Hvis du lager fra PC til Tvix, så ja.. Godt nok har den en 400 mhz cpu, men test's viser den ligger på de 6 mb's ved lagering, altså skrivning til disk..

Det er ikke overvældende :(

"HOST HOST" popcorn hour lagere langsommere

host host hvad  ifølge spawn skule dem med den nye cpu være de hurdste nmt på market  om det paser skal jeg dog ikke kune sige jeg er sådan set lige glad vilken mærke det er bare den kan det jeg vil have den til blu-ray menuer host hostWink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:38
Popcorn hour er ikke aktuelt. Min kære kæreste synes den er grim som arvesynden, så den får aldrig nogen sinde lov til at komme inden for hjemmets 4 vægge Smile

Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Krjstoff Krjstoff skrev:

Popcorn hour er ikke aktuelt. Min kære kæreste synes den er grim som arvesynden, så den får aldrig nogen sinde lov til at komme inden for hjemmets 4 vægge Smile

hvad med dune HD så men som sagt er det jo svært når du søger et og inorare når man svare men hil og lyke med den umulige jagtSmile

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu