recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CA modul til panasonic g20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCA modul til panasonic g20

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kanee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Emne: CA modul til panasonic g20
    Sendt: 10-Marts-2010 kl. 23:57
Jeg har købt et SMIT Viaccess(http://www.befro.dk/shop/viaccess-ca-modul-3610p.html) til mit 42 tommer G20E. Problemet er at det cirka hver halve time mister forbindelsen til rettighederne på kortet - ikke selve CA modulet. Hvis jeg tager YouSee-kortet ud og i igen virker det igen.

Dette er et problem jeg ved andre har haft med forskellige kombinationer af tv og CA moduler. Jeg kan derfor ikke umiddelbart anbefale SMIT til G20E, som ellers skulle virke fint til G10.

Er der nogen der har prøvet en anden kombination, eller samme som mig men med succes?
Til top
Kanee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 10:07
Tak for de mange svar.. Wink

Ved at benytte den fra elgiganten virker det nu som det skal. Hvis nu andre med samme problem skulle komme forbi min tråd.

Til top
oldboy67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 16:53
Har selv et Panasonic 50G20E og købte mit Viacess CA-modul hos Befro (efter at have læst  anbefalingerne fra G10 ejerne) ... og har osse nøjagtig de samme problemer med et :(
Skal 2-4 gange i døgnet hive Yousee kortet ud og ind igen for at kunne se de krypterede kanaler :(

Nu har jeg så bestilt det andet CAM fra Elgiganten - skal nok vende tilbage i tråden for at poste resultatet :)

Redigeret af oldboy67 - 13-Marts-2010 kl. 16:56
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 23:08
Har nu kørt 4 dage med det nye CA modul fra Elgiganten.
Og dét virker 100% - ingen problemer, heller ikke med Yousee's krypterede kanaler ClapClap

Så hvis andre har problemer med CA modulet + Yousee på en af Panasonics G20 modeller  kan dette kort anbefales.

Strong Dual Viaccess CAM modul

Redigeret af oldboy67 - 21-Marts-2010 kl. 23:15
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 16:40
Hvad gør kortet egentligt? kan man undvære YS kortet hvis man har det fra Elgiganten, eller hvordan funker systemet..
Til top
Kanee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 16:57
Med YouSee er alle næsten alle digitale kanaler åbne. Dvs. det ikke er nødvendigt at have et CA modul eller et kort fra YouSee for at se digitale kanaler.

Desværre er enkelte af HD-kanalerne krypteret. Ved at købe et kort fra YouSee får man derfor TV3+HD, Kanal5HD, Eurosport 1 og 2 HD, TV2SportHD og TV2FilmHD med gratis.
Desuden er det muligt at tilkøbe ekstra kanalpakker.

Du kan ikke bruge CA modulet uden kort fra YouSee.

Jeg kan tilføje, at jeg heller ikke til og med d.d. har haft problemer med dette CA modul.

Redigeret af Kanee - 22-Marts-2010 kl. 17:00
-----
Panasonic TX-P42G20E
Popcorn Hour C-200
Marantz SR6004
Xbox 360

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 16:59
UPDATE: slået på målstregen af Kanee Wink

Et CA modul er kun nødvendigt, hvis du har brug for nogen af Yousee's tjenester som kræver et kort.
F.eks abonnement på HD-pakken ... for selve det digitale signal er 'kort-frit'

Redigeret af oldboy67 - 22-Marts-2010 kl. 17:01
Til top
Kanee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 15:45
Var nede hos Befro i dag for at tilbagelevere mit SMIT CA modul. De sagde de aldrig havde hørt om problemet før. De må i det mindste have hørt om én. Medmindre oldboy ikke har tilbageleveret sit endnu.
-----
Panasonic TX-P42G20E
Popcorn Hour C-200
Marantz SR6004
Xbox 360

Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 16:21
Aha, altså hvis man vil se de HD kanaler på et TV/PVR der ikke har et modul indbygget, jeg har nu YS HD boks med HD kanaler som ekstra valg.
Til top
johnlc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2005
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af oldboy67 oldboy67 skrev:

Har nu kørt 4 dage med det nye CA modul fra Elgiganten.
Og dét virker 100% - ingen problemer, heller ikke med Yousee's krypterede kanaler ClapClap

Så hvis andre har problemer med CA modulet + Yousee på en af Panasonics G20 modeller  kan dette kort anbefales.

Ja det er underligt - specielt fordi: "Produceret af SMIT – leveres af STRONG" - men jeg har også skiftet til dette i G10 efter præcis de samme problemer med den "originale" Smit.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Kanee Kanee skrev:

Var nede hos Befro i dag for at tilbagelevere mit SMIT CA modul. De sagde de aldrig havde hørt om problemet før. De må i det mindste have hørt om én. Medmindre oldboy ikke har tilbageleveret sit endnu.

Mine 14 dages returret var desværre udløbet inden jeg fik lokaliseret problemet til CAM'en ... så den ligger bare hjemme i kassen med alt det andet overflødige hardware ;-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu