|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() Sendt: 22-Marts-2010 kl. 13:22 |
|
Jeg modtager DR udsendelser som DVB-T signal med egen antenne.
Det sker en sjælden gang at DR HD har en udsendelse eller en film, som er værd at gemme. Det kan man selvfølgelig gøre ved at omkode TS filen til en standard DVD skive, men det medfører en forringelse af den i forvejen beskedne kvalitet. Jeg vil i stedet gerne konvertere TS filen til AVCHD/BluRay format, Det skal ske uden omkodning og forringelse af video signalet. Lyden er det derimod nødvendigt at omkode fra HE-AAC til AC3 af hensyn til AVCHD/BluRay standarden. Det er meget ønskeligt at få fjernet overflødigt fyld i signalet. Hvordan laver man den konvertering nemmest? Erik Helmer Nielsen PS. Tilsvarende indlæg er sendt til nyhedsgruppen dk.edb.videoredigering |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
![]() |
|
Du modsiger dig selv. En konvertering er en omkodning.
Jeg vil foreslå dig at køre filen igennem den ny udgave af Videoredo (version 4). Her kan du klippe overflødigt materiale væk, og vælge mpeg som output til lyden. Videodelen bliver således uberørt og dermed ingen forringelse af kvaliteten.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
kleth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
![]() |
|
Jeg ville bruge tsMuxR til at splitte video (H.264)og lyd og så rekode lyden med et AAC->AC3 tool og så samle igen med tsMuxR. Selv bruger jeg MKVToolNix til at samle resultatet og jeg rekoder ikke lyden (har dog ikke prøvet med DR-HD). Der kan opstå timing problemer i forbindelse med at konvertere lyden.
|
||
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
![]() |
|
tsmuxer kan så vidt jeg kan se kun muxe og ikke demuxe. I øvrigt kan jeg ikke lige se fidusen ved først at demuxe og dernæst muxe, når det hele kan klares i én arbejdsgang.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
kleth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
![]() |
|
Den demuxer fint og muxer igen bl.a. i AVCHD. Men man skal selvfølgeligt vælge demux knappen . . .
Måske er det nemmere med en arbejdsgang, men jeg har ikke god erfaring med "klik-på-bananen"-værktøjer, bl.a. fordi resultatet ikke altid er hvad jeg forventer og med tsMuxR tager det ikke ret mange sekunder. |
||
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så skulle du prøve at give Videoredo chancen. Dette program er simpelthen toppen, både til MPEG2 og MPEG4.
![]() Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
![]() |
|
Måske - Hvis det var gratis, de lavede en udgave til Linux og jeg var sikker på at det ikke lavede skidt med mine video-streams.
|
||
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Videoredo er fint til redigeriner, men det kan ikke lave AVCHD strukturer og såvidt jeg forstår så er planen at optagelserne skulle gemmes i AVCHD struktur så de kunne afspilles på en Blu-ray Hvis dette er planen er man nødt til at benytte tsmuxer metoden - alternativt bruge det udmærkede multiavchd til at lave sin AVCHD struktur med menu og kapitler
|
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
|
Erik Helmer Nielsen |
||
![]() |
||
![]() |
|
Fortæl os hvilket program, der kan omkode HE-AAC til AC3. Erik Helmer Nielsen |
||
![]() |
||
![]() |
|
Google siger VLC: http://www.geekzone.co.nz/forums.asp?forumid=83&topicid=55394 Problemet er nok med tsMuxR at lyden er pakket i LATM, som ikke er særligt understøttet. Redigeret af kleth - 22-Marts-2010 kl. 16:58 |
||
||
![]() |
||
Com-paq ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
|
Jeg er igang med at teste Faad og Eac3to. Virker som den rigtige løsning for mig. Giver en god lyd og den kommer i de rigtige højtaler (5.1). Man skriver følgende:
faad -o nyfil.wav gammelfil.aac , så får man en 5.1 wav fil
Eac3to nyfil.wav nyfil.ac3 , så får man en perfekt 5.1 ac3 fil
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |