Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Benny From
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 852
|
Emne: Lydstyrke fra kanalerne Sendt: 23-Marts-2010 kl. 07:38 |
Er det kun mig som har et problem med, at der er meget stor forskel i lydskyrken fra de forskellige kanaler - især de "nye" som DR HD, DR K kræver at der skal skrues gevaldigt op på volume knappen, til stor irritation når der skiftes tilbage til TV2 eller DR1.
Volume styrken på Onkyo 606 står normalt omkring 30 på de "gamle" kanaler, og skal skrues op omkring 40 på de "nye", for at få samme lydstyrke
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Sendt: 23-Marts-2010 kl. 11:54 |
Det synes jeg nu ikke er så galt. Det er værre når man ser et DR program, og de så i slutningen kommer med en "reklame" for kommende udsendelser. Her er der skruet op for lyden i forhold til udsendelsen. Og det er PISSE IRRITERENDE
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19555
|
Sendt: 24-Marts-2010 kl. 18:23 |
Benny From skrev:
Er det kun mig som har et problem med, at der er meget stor forskel i lydskyrken fra de forskellige kanaler - især de "nye" som DR HD, DR K kræver at der skal skrues gevaldigt op på volume knappen, til stor irritation når der skiftes tilbage til TV2 eller DR1. |
Hvilken modtager har du? Klaus
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 24-Marts-2010 kl. 19:25 |
En Triax T-HD405 VA
|
Benny From
Guld medlem
|
Sendt: 25-Marts-2010 kl. 07:10 |
Panasonic 42c10 og nedtager signalet fra egen antenne
Redigeret af Benny From - 25-Marts-2010 kl. 07:12
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19555
|
Sendt: 26-Marts-2010 kl. 09:23 |
Benny From skrev:
Panasonic 42c10 og nedtager signalet fra egen antenne |
Lyder mærkeligt. JEg havde samme "problem" med min Denver boks, men det bev fjernet i en softwareopdatering. Hvordan fører du lyd over til forstærker - digitalt, eller analogt? Klaus
|
ErikUkendt1
Bruger
Oprettet: 23-Marts-2010
Point: 152
|
Sendt: 26-Marts-2010 kl. 12:51 |
Jeg oplever det samme problem med skiftende lydstyrke på DRs nye kanaler, med mit Panasonic G20. Lydfænomenet optræder både med den indbyggede lyd og når jeg bruger min Surround forstærker med ProLogic lyd. Mener at have hørt at det måske kan skyldes at de eksperimentere med DTS/AC-3 lyd (hedder det vist), som så skulle give de gener for de modtagere der ikke håndtere det korrekt? Måske en anden kan forklare om antagelsen er rigtig?
|
Mvh Erik
|
Benny From
Guld medlem
|
Sendt: 26-Marts-2010 kl. 13:39 |
KlausDM skrev:
Benny From skrev:
Panasonic 42c10 og nedtager signalet fra egen antenne |
Lyder mærkeligt.
JEg havde samme "problem" med min Denver boks, men det bev fjernet i en softwareopdatering.
Hvordan fører du lyd over til forstærker - digitalt, eller analogt?
Klaus
|
optisk
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 26-Marts-2010 kl. 14:56 |
ErikUkendt1 skrev:
Jeg oplever det samme problem med skiftende lydstyrke på DRs nye kanaler, med mit Panasonic G20. Lydfænomenet optræder både med den indbyggede lyd og når jeg bruger min Surround forstærker med ProLogic lyd.
Mener at have hørt at det måske kan skyldes at de eksperimentere med DTS/AC-3 lyd (hedder det vist), som så skulle give de gener for de modtagere der ikke håndtere det korrekt?
Måske en anden kan forklare om antagelsen er rigtig? |
DR HD kører med HE-AAC kodning vers. 4. TV'ets tuner skal understøtte NorDig standarden for at den kan re-encode signalet til et for recieveren spiseligt format: DTS
|