|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JJE ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 30-Marts-2010 kl. 11:35 |
Hejsa
Har en mediaserver der står og sørger for musik. Heldige mig
![]() Vil dog gerne have den til også at kunne "sørge for" film. Så kan de ryge i nogle kasser og i kælderen, i stedet for at fylde op
![]() Altså: DVD (Eller BlueRay) film ned på server. Hent film fra server og send "ind i TV".
Gætter på, den skal deles i nedenstående trin:
Nogen, der kender gode guides til, hvordan søren man gør dette? Pkt 3 gætter jeg på, kan klares med noget så banalt som Windows Media Player (i runde 1), forudsat filmen er gemt i noget, der kan afspilles af Media Player
![]() Pkt 2 påstår jeg er samme teknik, som med musik. Det er (vel) ikke meget andet end netværksopsætning?
Pkt 1 er jeg gået totalt kold i. Tror nok, man først ripper filmen til eet format, og så konvertere man det til noget andet - fx. MPEG4 - som man så afspiller. Altså 3 programmer ialt plus noget hardware?
Krav:
|
|
![]() |
|
D. Jensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2004 Sted: 2750 Ballerup Status: Offline Point: 175 |
![]() |
punkt 1.
Jeg ripper bare mine dvd'er direkte i en folder med filmnavn, derfra kan de afspilles direkte i Medie Center. Ingen grund til at konvertere, bortset fra plads hensyn.
Dennis
|
|
![]() |
|
JJE ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Hejsa Dennis,
Ripper med hvilket program?
Er det korrekt, at afspilningen klarer du via Windows Media Center?
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg ripper med anydvdhd som kan klare både dvd & blu ray.
Og afspilning klarer jeg med en popcornhour www.popcornhour.com c-200 (har 2 + sønnikke har en a-200) de kan afspille alt medieindhold fra serveren musik fotos samt film (stortset alle formater samt dvd + blu ray i deres respektive foldere i original kvalitet!)
du kan på dit mediecenter afspille med feks powerdvd (både blu ray og dvd) der er også flere freeware løsninger
Redigeret af rhsin - 30-Marts-2010 kl. 15:11 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |