|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
CerealKiller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() Sendt: 24-Marts-2010 kl. 13:09 |
Nu er den sgu da helt gal...
Jeg har en fladskærm som jeg gerne vil have hængt op på væggen. Jeg har fundet det rigtige vægophæng og skal til at skrue foden af mit tv af. Og allerede her starter problemet.
Jeg kan ikke få den &%#!!?%! fod af! Den sidder skruet på med 4 skruer. Jeg har selv skruet foden på, men nu kan jeg simpelthen ikke få den skruet af. Jeg har bukket skrue-hoveder i forsøg på at få skruerne løse.
Jeg har brugt alm. skruetrækker, el-skruetrækker, brugt WD-40 for at få løsnet skruerne, jeg har haft en kammerat til at prøve at skrue dem af. Jeg har betalt 350 for at få en gut, fra butikken hvor jeg har købt tv'et, ud og prøve i rundt regnet 25 sekunder at få skruerne. "Det kan jeg ikk'... 350 kr tak", var det han sagde til mig. Min ekstra-forsikring på mit dyre tv dækker ikke da jeg selv har valgt at prøve at skrue 4 skruer ud, og ikke bedt en tekniker om at komme ud og skrue dem ud for mig(!)...
Skrue-hovederne (kærven) er ødelagt desværre...
Hvad gør jeg nu? Jeg kan nemlig ikke få mig selv til at bore dem ud. (Det er jo trods alt noget dyrt elektronik som jeg helst ikke vil lave noget så drastisk med...)
Please hjælp. Alle råd tages imod med kys-hånd (er det ikke det, det hedder?)
På forhånd, tak.
- CerealKiller, aka. Richard
|
|
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP
|
|
![]() |
|
stigc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 447 |
![]() |
Hvis ikke foden skal bruges mere, så ville jeg tage en nedstryger,
og så forsigtigt save foden af..
Så kan du altid bore skruerne ud, når fjernsynet er blevet gammelt ;-)
|
|
Stig
Blot min ringe mening ! |
|
![]() |
|
Spitfire ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 170 |
![]() |
Hvis det var mig, så ville jeg prøve at bore dem ud, hvis de alligevel er færdige de skruer, så bor dem, det burde kunne lade sig gøre uden at ødelægge andet.
|
|
Panasonic 640E 55 tommer
WD tv live G3 |
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Uden at vide præcis hvordan skruer mv. sidder vil mit bud også være at bore hovederne af. Evt. undersøg dit lokale byggemarked. Man har tidligere kunnet få en slags spiral (mindede lidt om et bor) hvor snoningerne gik modsat normal gevind. Det satte man på boremaskinen og "borede" så forsigtigt.
Når spiralen så havde boret sig lidt ind i skruen ville den, istedet for at bore videre, dreje skruen ud.
|
|
![]() |
|
CerealKiller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
En nedstryger er alt for voldsom en løsning for mig. Måske som sidste udvej, hvem ved. hehe...
@ Spitfire.
Kan du fortælle mig præcist hvad det går ud på, mht at bore skruerne ud? Og skulle jeg evt. bede en håndværker om at gøre det?
- CerealKiller
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det der lyder helt fantastisk! Det er lige præcis sådan noget jeg skal have fat i. Det er lige før jeg smutter fra arbejdet med det samme for at lede efter sådan noget. :)
|
|
|
|
![]() |
|
maagren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
![]() |
Har du ikke et familiemedlem eller lign. som er ferm med værktøj? Jeg ville prøve at få skruerne ud, enten ved at få lavet en ny kærv eller fordybning noget værktøj kan få fat i, eller i sidste ende ved at bore dem ud.
Der findes vist også specialværktøj til den slags, men det er nok ikke lige noget ret mange ligger inde med.
Edit: Som der blev skrevet ville jeg også checke byggemarkedet. Der findes eks. sådan noget som dette
Der må kunne fås noget lignende i et byggemarked.
Men hvor godt sådan noget virker aner jeg ikke. Redigeret af maagren - 24-Marts-2010 kl. 13:56 |
|
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
mvh Christian
|
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Det var præcis dem jeg talte om, de kan måske klare problemet.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis det er bløde stålskruer, og man kan bore et pasende hul minimum 5-6 mm lodret ned i skruen så udtrækkeren kan få fat.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Hey gutter.
Tak for de gode forslag. Jeg regner med at prøve ad i løbet af den kommende uge. Jeg vender tilbage, hvis det ikke fungere.
- CerealKiller
|
|
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Sådan en dims i omtaler hedder en ornepik
![]() ![]() Bare på pas på den ikke knækker, for så får i ikke skruen ud... ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |