|
Begynder projektorpakke |
Besvar |
Forfatter | ||
hausner
Ny bruger Oprettet: 13-Marts-2010 Status: Offline Point: 2 |
Emne: Begynder projektorpakke Sendt: 13-Marts-2010 kl. 13:42 |
|
Hej med jer
Jeg har endelige bestemt mig for at jeg skal have min første projektor, men som nybegynder på projektor-området har det været ganske svært at forsøge at finde den rigtige projektor m.m. Jeg har haft utrolig meget gavn af recordere forummet og har læst stolpe op og stolpe ned om regnbueeffekt, lens-shift, dlp, lcd, støjniveauer m.m. Så tak for det :-) Jeg har sat omkring 20.000 af til projektet. Projektoren skal bruges til film og Xbox. På nuværende tidspunkt er jeg mest hooked på en Panasonic PT-AE4000. Den kan erhverves hjem Ebay fra omkring 11.000kr + fragt. Mit store problem er lærredet. Jeg har et en fladskærm hængende på væggen hvorfor det er nødvendigt med et rullelærred. Motoriseret ville være at foretrække, men lige præcis på det punkt vil det være oplagt at gå på kompromis hvis det på den ene eller anden måde kan svare sig. Lærreder findes i så utrolig mange forskellige prisklasser og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor meget der er behov for. Jeg tænker mest i forhold til den kvalitet projektoren kan levere billedet i (Jeg forestiller mig der er en vis sammenhæng mellem de to). Jeg har 4 meter fra bagvæg til lærredet, og mulighed for at styre lyset i lokalet 100%. Mit spørgsmål til jer eksperter er følgende: * Hvor stort skal lærredet være for at det passer til projektoren og den afstand der er i lokalet? * Kan i anbefale et lærred som vil gå godt i spænd med nævnte projektor og som overholder ovenstående? * Bør jeg kigge efter en anden (måske nyere) projektor i samme prisklasse som er bedre på flere/alle punkter end Panasonicen? * Bonus: Hvordan afgører man om man har behov for Lens-shift? Projektoren vil komme til at hænge midt for lærredet under loftet. Jeg tænker umiddelbart nej. Hvis der er noget jeg har glemt at nævne må i bare spørge løs. På forhånd tak for hjælpen. |
||
9els1
Super bruger Oprettet: 21-Oktober-2004 Sted: Odder, Danmark Status: Offline Point: 389 |
Sendt: 15-Marts-2010 kl. 15:18 | |
Jeg har købt en Panasonic PT-EA4000E samt et "Lissau Plano Frame 16:9" i 99". Fik demonstreret den og et par andre projektorer (Sanyo) ved AV-Connection i Sønderborg, og jeg var ikke i tvivl om hvilken projektor jeg skulle købe..
Jeg sidder ca. 3,5 meter fra 99" lærredet og det synes jeg passer meget godt til "biograf fornemmelsen"
|
||
hausner
Ny bruger Oprettet: 13-Marts-2010 Status: Offline Point: 2 |
Sendt: 15-Marts-2010 kl. 23:31 | |
Der kom lige moms og told oveni i de 11.000kr og med et Lissau lærred ryger jeg væsentlig over budget. Jeg endte med at vælge et lidt billigere alternativ. Sanyo Z3000 fra tyskland til 12,5k indklusiv levering og et noget billigere lærred hos screenstore.dk
|
||
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Sendt: 16-Marts-2010 kl. 10:15 | |
www.hivilux.de
køb et af deres Rullelærreder med Tabtension (du kan se det billige i min bio i linket i min signatur..
har testet mod stewarts billig model og lissau, der er inge forskel i billede på 1.0 gain.
Det er billigst i tyskland, alternativt så er der www.hivision.dk der sælger den i DK, der har jeg købt mit.
Tabtension er et MUST i et hængende lærred.
og motoren er nu rar, der er ikke forskel på lærredkvalitet i deres 3 udgaver i tyskland.
dog kan du købe en trigger til de 2 der er lidt dyrere, som du kan sætte bag i din projekter, så er du fri for at bruge fjernbetjeningen til lærred, det kører ned når du tænder og op når du slukker. Redigeret af Rasmusdc - 16-Marts-2010 kl. 10:17 |
||
skovsborg
Bruger Oprettet: 11-December-2007 Status: Offline Point: 121 |
Sendt: 31-Marts-2010 kl. 16:34 | |
Har du slet ikke fortrudt at du har købt et 16:9 lærred, når din Pana nu også kan vise 21:9?
Jeg er interesseret i samme projektor, men nok også i et 21:9 lærred da det går mig lidt på nerverne at når man ser film på et 46" tv at man så har bjælker foroven og forneden
|
||
9els1
Super bruger Oprettet: 21-Oktober-2004 Sted: Odder, Danmark Status: Offline Point: 389 |
Sendt: 31-Marts-2010 kl. 18:49 | |
Nej, jeg har ikke fortrudt (..ikke endnu i hvertfald ;-), synes ikke jeg lægger specielt mærke til bjælkerne når billedet er så (forholdsvis) stort og der er mørkt i lokalet |
||
SLETTET_20120103
-- Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Sendt: 31-Marts-2010 kl. 21:37 | |
Jeg må sige den Sanzo Z700 vi har i fælleshuset på mit kollegie, den har et ganske fint billede, og støjen er noget kun lavere end hvad jeg troede. Jeg går selv er ærger mig over at en projektorløsning er en kende dyr, men der skal også være plads til et 92" lærred som minimum, og der er ret klemt i min lejlighed Edit: Pointen er, at jeg s**** gerne ville have en Panasonic PT4000AE, men det kræver jeg får en god pris på mit pioneer for at give skubbet. Så ville der nok ryge en Pana og et Stewart lærred gennem shopusa Redigeret af Anima - 31-Marts-2010 kl. 21:39 |
||
goAMinD
Super bruger Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
Sendt: 31-Marts-2010 kl. 23:09 | |
Undskyld jeg lige bryder ind, men jeg må lige lægge en kommentar til ovenstående..
Jeg står selv og vakler mellem 16:9 eller 21:9 lærrede. Hvis jeg nu udelukkende skulle bruge lærredet til film, så ville 21:9 helt klart være et must, og i mit tilfælde ville det passe glimrende i indretningen med det brede format. Dog skal jeg bruge løsningen til PC og spil også, hvor 16:9 skal bruges. Så er det man spørger sig selv... vil jeg have sorte bjælker i top og bund på et 16:9 når jeg ser film, eller vil jeg have sorte bjælker i siderne ved PC/spil og ved film der ikke er 21:9. Min umiddelbare holdning er, at man er vant til bjælkerne i top og bund og derfor bør vælge et 16:9, og stadigvæk så trækker lysten mod 21:9. Der er sgu ikke til at beslutte
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |