recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lille problem med Z4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLille problem med Z4

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MeLViS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Emne: Lille problem med Z4
    Sendt: 03-April-2010 kl. 23:06
Hej there.

Jeg har lige erhvervet mig en Sanyo Z4 brugt. Det heller spiller max.

Den er monteret i loftet lige omkring 4m foran lærredet (80")

Min eneste problem er at billedet er skævt. Det er sikkert en begynderfejl af største grad, men forsøger mig jo så her for en hurtig og effektiv løsning.

Jeg har forsøgt mig med keystone, det kan ikke rette billedet op.

Problemet ser nogenlunde ud som nedenfor.

Der er nogle indstillinger for horisontal og vertical, men de er ligesom greyet ud således at de ikke kan vælges ???

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 00:14
Den oplagte er jo at din projektor og/eller dit lærred hænger skævt(?)

Redigeret af Pallec - 04-April-2010 kl. 00:14
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 00:17
Du bør ikke bruge keystone til at rette skævheder i billedet, da det giver en dårligere billedkvalitet.

Den skævhed i billedet som du viser kan kun skyldes at enten lærred eller projektor ikke hænger helt vandret (set forfra). Jeg går ud fra at lærredet hænger lodret (set fra siden). Projektoren skal være monteret fuldstændig vandret og fronten af projektoren skal være parallel med lærredet.

Når disse betingelser er opfyldt skal billedet justeres på plads ved brug af zoom, samt vertikalt og horisontalt lens-shift (drejeknapperne på siden af projektoren). Mindre afvigelser på 1-2 centimeter kan godt forekomme. Hvis lens-shift ikke har stået i neutral stilling da du satte projektoren op kan det godt give et skævt billede. Der skal ikke flyttet meget på projektoren før lens-shift går ud af justering.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 09:31

Det må, som andre er inde på være lærredet eller projektoren der er skævt, og det har ikke noget med keystone at gøre. Så havde fejlen set anderledes ud. Det nemmeste er nok at rette på projektoren.

De indstillinger for horisontal og vertikal du taler om, er måske overscan.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu