recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opskalering til 1080....!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpskalering til 1080....!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Foss Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Emne: Opskalering til 1080....!
    Sendt: 04-April-2010 kl. 10:14
Hejsa......!

Nu sidder jeg lige og ser (ahhh ser og ser er nok så meget sagt) men kigger på en film på TV-2 film HD, det er en gammel film fra 1968, men jeg kan tydeligt se forskel på om jeg ser filmen på den alm. TV-2 film eller på deres HD udgave......... nu var der vist ikke lige noget der hed HD tilbage i 1968, så jeg tænker, er det den kvalitet (kvalitetsforskel) man skal forvente sig af en DVD-film afspillet på en afspiller der kan opskalerer til "HD".......? Håber I forstår hva' jeg mener.......!

Jeg har hidtil været noget skeptisk angående det der med opskalering, mener det er svært at trylle, men måske er der alligevel synligt forskel........!

Kan nogen med en opskalerings blu-ray/DVD afspiller komme med deres erfaringer....?

Overvejer kraftisk at købe Pana's nye BD65 afspiller, da jeg har Pana X10Y........!

På forhånd tak og god påske.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 10:19
Der er ikke noget der hedder at en film er for gammel til HD.

Stort set alle film - som er filmet med god gammeldags 'film' - har en opløsning som er højere end HD.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 10:38
du kan ikke forvente at DVD ses som dem på du ser på TV2 film HD, som Pallec forklarer er ældre film lagret på filmruller og opløsningen afgøres at den linse som "optager" det elektronisk, og en filmrulle benytter ikke elektroniske X * Y beregninger, kan ikke huske hvad man kom frem til men almindelig HD kan ihvertfald godt konverteres med gevinst. Så når tv2 film HD benytter HD logo uden paranteser om , så er filmen i ægte HD, altså ikke en opskalering.

En DVD afspillet på en BluRay bliver opskaleret og du vil i nogle tilfælde (hjemmebrygget dvdskiver, som eksempel), se at punktopløsning er ringere. Så du må købe BluRay for at få det du taler om.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu