|
KEF sub brummer |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Sjakalen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2007 Sted: Denmark, KBH Status: Offline Point: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-December-2009 kl. 11:53 |
Jeg har et sæt KEF-2005 hvor Subwooferen brummer helt vildt. der er ingen kabler i den.
Nogle der har en ide om hvad det skyldes ?? Og forslag til hvor jeg går hen og får den lavet billigt ??
![]() |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du prøvet med kabler? Jeg vil ikke blive forbavset, hvis det forsvinder, når du sætter den til subwooferudgangen på din receiver. |
|
![]() |
|
Sjakalen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2007 Sted: Denmark, KBH Status: Offline Point: 24 |
Ja den brummer sq alligevel. den startet på lige ud af den blå luft, mens det hele var slukket
|
|
![]() |
|
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
Min 2005 kef sub (psw2010) begyndte i sidste måned at "brumme" og der kom ikke nogen lyd ud af den.
Når jeg tændte den gik der 15-20 sek og så begyndte den at brumme. Jeg åbnede ind til forstærkeren og kunne høre at et relæ var synderen. Det kørte ved 25/50 hz. Jeg kontaktede www.steensen.dk der oplyste at det var powermodulet der var gået, og jeg kunne henvende mig til www.elektronik-centret.dk.
Jeg bestilte et powermodul (1494 kr) for selv at udskifte det. Det fik jeg gjort, MEN.... det kræver et par gode øjne og at man er god med lodekolbe og tinsug.
Til gengæld spiller subben igen :-)
|
|
![]() |
|
Damn 1494 kr
![]() Men jeg sutter total røv med en lodekolbe, så skal finde en der har styr på det ![]() Tak for svar til alle og ha en rigtig god jul der ![]() Redigeret af Sjakalen - 17-December-2009 kl. 02:21 |
|
![]() |
|
C K N ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2005 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 218 |
Det kan ikke være volumen-potmeter det er galt med? Jeg har en ældre Sunfire sub hvor potmeter er ved at defekt. Jeg kan til tider få det til at stoppe ved at dreje på det/trykke lidt på det... Har ikke lige fået taget mig sammen til at få det skiftet endnu, da jeg heller ikke ved hvad størrelse det er... Men hvis det er det, så er det da en billigere løsning end et helt powermodul...
![]() |
|
![]() |
|
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
Jeg synes også det var lidt pebret med 1494 kr, men......
Du kan se et billede af det indvendige her http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c4/Subwoofer_kef_psw2010_03.jpg
Jeg har taget billedet og indtegnet selve powermodulet samt cirklet der hvor du skal lodde (på det andet modul), samt relæet der fejlede på mit kort.
Det er MEGET vigtigt at du skriver ned hvordan ledninger sidder inden du afmonterer. Der følger nemlig ikke nogen monteringsvejledning med.
Alternativet er at du beder elektronik-centret om at reparerere den.
Redigeret af vipmlo - 17-December-2009 kl. 17:49 |
|
![]() |
|
Damn ser sq lidt teknisk ud
![]() Redigeret af Sjakalen - 17-December-2009 kl. 22:25 |
|
![]() |
|
Hej Da jeg åbnede den kunne jeg tydeligt høre at det var relæet der klaprede derudaf.
|
|
![]() |
|
Wonderl@nd ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
Hej Boyser,
Har i fået løst jeres problem ? Hvis ikke så skriv - Har selv lige skiftet en komponent i min egen med samme problem og den virker perfekt nu
Mvh
Wonderl@nd
|
|
![]() |
|
# Wonderl@nd
Næ er desværre ikke kommet vidre med den ![]() Men jeg har haft ringet til Elektronik-Centret men de er sq godt nok dyre i drift!! så derefter blev jeg sq i tvivl om det overhovedet kan betale sig at få den lavet
# vipmlo
OK mail er sendt til Per fra www.steensen.dk så høre jeg lige hvad han siger.. har overset dit svar fra dec glemte tråden her. Redigeret af Sjakalen - 05-April-2010 kl. 07:18 |
|
![]() |
|
Wonderl@nd ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
Sjakalen...Hvor holder du til henne af ?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |