|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Havelund ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 131 |
![]() Sendt: 05-April-2010 kl. 11:29 |
Jeg har tilkoblet min WD TV Live til min elspareskinne med mit TV som master, da jeg synes den bruger meget strøm i standby.
Mit problem er bare, at den tænder helt når jeg tænder for tv'et. Har også tilkoblet min PS3 til skinnen og denne går blot i standby når tv'et tænder. Jeg kunne godt tænke mig, at det samme skete med WD TV Live'n.
Det er irriterende at den tænder, for så tænder den tilkoblede harddisk også. Ved heller ikke om det er et problem, at den hele tiden bliver slukket på den brutale måde.
Er der nogle der har en løsning på dette/erfaringer med dette?
|
|
![]() |
|
Niels Ebbesen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2009 Status: Offline Point: 76 |
![]() |
Jeg har ingen elspareskinne men en multi-stikdåse (5-i-en'er) med en knap (du ved dem som lyser rødt) som jeg tænder med foden, når der skal ses tv. Jeg er spændt på om WD TV Live også ville tænde hvis du havde sådan en simpel løsning som jeg har? Hvis den også ville tænde i den situation, så er løsningen for dig simpelthen at tilslutte din WD Live til et andet stik, som du så må ulejlige dig til at bukke dig ned for at tænde.*
_________ *) Der findes jo også idag muligheden for at fjernbetjene sine stikkontakter. Jeg så netop forleden at man kunne få 4-5 sådanne for ca. 100 kr. Redigeret af Niels Ebbesen - 05-April-2010 kl. 11:38 |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
Den gamle WD TV tænder også automatisk når der kommer strøm på.
Jeg har købt en fjernbetjent stikdåse (http://www.elsparefonden.dk/forbruger/produkter/it-og-elektronik/fjernbetjent-stikkontakt) og tænder for strømmen, når jeg skal bruge min WD TV. Inden jeg slukker, sørger jeg for at der er stoppet for disk adgang (ejecter disk). Det kan fatale følger hvis du bare slukker for disken mens den kører eller der læses/skrives til disken.
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Hi hi, sådan en havde min nabo. Det havde hendes nabo i næste opgang også.
Så de skiftedes til at slukke og tænde for hinandens lamper. :)
|
|
![]() |
|
Niels Ebbesen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2009 Status: Offline Point: 76 |
![]() |
Een ting som er billigere end de ca. 100 kr. jeg nævnede, er at købe en ekstra af de af mig omtalte 5-i-een'ere eller måske 3-i-een'ere med en afbryder (som lyser rødt når den er tændt) og på denne sætte TV WD Live'en til, medens at stikproppen sættes i elspareskinnen.
Redigeret af Niels Ebbesen - 05-April-2010 kl. 13:09 |
|
![]() |
|
Havelund ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 131 |
![]() |
Vil det gøre at WD TV Live'n ikke automatisk tænder?
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det vil det. Fordi der er slukket for den indtil du trykker på den røde knap.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, okay på den måde. Tror bare jeg monterer en kontakt et sted og så bruger den når jeg skal tænde for WD TV Live'n
|
|
![]() |
|
![]() |
Når man ønsker at slukke for maskinen via fjernbetjeningen, er det så nødvendigt at ejecte den tilkoblede USB harddisk først eller kan man bare slukke?
|
|
![]() |
|
![]() |
Når der slukkes for den enhed den er tilkoblet, så plejer en USB-hardddisk også at gå i dvale. Og hvis du ydermere sætter dens strømforsyning i samme 3-i-een stik, som du også har TV WD Live i, så slukkes det hele jo samtidigt.
Redigeret af Niels Ebbesen - 06-April-2010 kl. 12:39 |
|
![]() |
|
![]() |
Det er en mobil USB harddisk jeg har tilkoblet WD TV Live'n. Gør det nogen forskel?
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Min søster har netop indkøbt en WD TV som er koblet op til en WD USB disk (My Book something...) og jeg har foreslået at de kan smide det hele på en TV-elspareskinne for at spare lidt strøm, men ovenfor fremgår det at det kan "få fatale følger", hvis man bare slukker!?
Hvilke problemer er det evt. man kan løbe ind i og hvordan bør et fornuftigt setup se ud, hvis en elspareskinne ikke er løsningen? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |