|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() Sendt: 06-April-2010 kl. 15:02 |
Jeg har snart læst til ukendeligheder på nettet og dette forum om Acer Aspire
REVO R3610 og ASRock NetTop ION 330, nu står jeg og skal vælge 1 af dem til at bruge til hjemme pc.
Den skal hverken bruges til spil eller noget i den stil, kun til at køre lidt små programmer samt surfe og så brænde lidt ud på ( ved godt acer ikke har drev, men køber extern drev ) og så skal den streame lidt film til popcornen Nu står jeg bare om at skal vælge 1 af de 2, og kan simpelthen ikke blive enig med mig selv, så håber i kan hjælpe mig lidt på vej herinde. Hvilken er hurtigst? hvilken kører bedst Win 7?? osv osv ps tak for alt hjælp so far herinde, utrolig godt forum |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Jeg er ked af at sige det, men jeg tror du ender med at fortryde købet af en af dem, hvis du skal bare en lille bitte smule mere end bare surfe på de letteste sider. Sider med flash vil f.eks køre helt i sænk indtil der kommer en ny vers. af flash.
Begge maskiner vil fungere rigtig godt til mediecenter, men altså ikke ret meget andet.
Jeg har selv en acer revo 3600 som er "lillebroren" til 3610 og jeg har min placeret i køkkenet til en smule surf og desuden til at se tv på - den fungerer udemærket, men så er grænsen vist også nået.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() |
okay, vidste ikke de var så ringe til alm internetbrug, trist. Hvad vil du forslå til en pc med et meget lille strømforbrug så??
|
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() |
Jeg har både Acer 3600 (med win 7) og Revo 330, og har ikke helt samme oplevelse som confused af performance, hvilket måske skyldes, at confused ikke har opdateret med Win7(?)
Atom 330 er naturligvis ikke en hurtig processer, men til surf, lettere programmer og HTPC, så synes jeg, at den er rimelig. Grundlæggende er de to bokse ens (processor, grafik, 6 usb indgange, hdmi, e-sata indgang m.v.) , med den forskel, at Asrock kommer med optisk drev og mulighed for at overclocke processoren fra 1,6 GHz til 2,1 GHz. Så det er mest en smagssag.
P.S. vi ser nok snart nye modeller med Ion2 -
|
|
miri
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Jo jo, jeg kører skam med win7 over hele linien. Vista fik med det samme et los i r...
Men det er jo naturligvis en subjektiv betragtning. Mon ikke, Treated, at du skulle tage en tur forbi en butik og selv prøve den af og se om den lever op til dine forventninger ?
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
Der bliver tilpasset så meget til disse små maskiner, så jeg er sikker på at man kommer til at kunne det meste på dem i mange år endnu. |
|
.....
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
forresten denne : http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=MB-002-PV
Har jeg hjemme, og skal snart teste lidt.
Fordelen ved denne er en bedre GPU (grafikkort) som har lidt flere krafter, og bedre video understøttelse end alm. ION.
ION2 bygger på en GF210 ![]() Denne lider ikke af den flash bug der lige nu (læs overstående link ang ion/flash 854 x xxx bug).
Bug'en burde dog blive løst hurtigt. |
|
.....
|
|
![]() |
|
![]() |
Det ser spændende ud - især den passive køling af gpu'en vil være kærkommen.
Jeg ville dog aldrig bruge den slags maskiner til andet end Mediecenter eller køkkenpc
![]() |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
ser spændende ud med den d510 du linker til notfast, håber du får sat noget sammen som jeg måske kan tage lidt stilling til, for så kan det være jeg skal bygge min egen istedet, skal nemlig bruge til både server og en lille pc herhjemme, mit formål er at skabe nogle strømbesparende computere herhjemme, istedet for den strømsluger vi har i dag.
|
|
![]() |
|
![]() |
Du har ikke overvejet en mac mini i stedet ? lidt dyr, men dejlig stille, og strømbesparende !
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
ja den er ski noget dyrere, havde regnet med et par tusind. kan jo finde en revo til 1600 på ebay, er nu heller ikke så meget til mac desværre :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er heller ikke til mac, men har bare installeret en win7 på maskinen.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |