recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Acer Vs Asrock
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAcer Vs Asrock

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Emne: Acer Vs Asrock
    Sendt: 06-April-2010 kl. 15:02
Jeg har snart læst til ukendeligheder på nettet og dette forum om Acer Aspire REVO R3610 og ASRock NetTop ION 330, nu står jeg og skal vælge 1 af dem til at bruge til hjemme pc.

Den skal hverken bruges til spil eller noget i den stil, kun til at køre lidt små programmer samt surfe og så brænde lidt ud på ( ved godt acer ikke har drev, men køber extern drev ) og så skal den streame lidt film til popcornen

Nu står jeg bare om at skal vælge 1 af de 2, og kan simpelthen ikke blive enig med mig selv, så håber i kan hjælpe mig lidt på vej herinde. Hvilken er hurtigst? hvilken kører bedst Win 7?? osv osv

ps tak for alt hjælp so far herinde, utrolig godt forum
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 16:32
Jeg er ked af at sige det, men jeg tror du ender med at fortryde købet af en af dem, hvis du skal bare en lille bitte smule mere end bare surfe på de letteste sider. Sider med flash vil f.eks køre helt i sænk indtil der kommer en ny vers. af flash.

Begge maskiner vil fungere rigtig godt til mediecenter, men altså ikke ret meget andet.

Jeg har selv en acer revo 3600 som er "lillebroren" til 3610 og jeg har min placeret i køkkenet til en smule surf og desuden til at se tv på - den fungerer udemærket, men så er grænsen vist også nået.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 16:57
okay, vidste ikke de var så ringe til alm internetbrug, trist. Hvad vil du forslå til en pc med et meget lille strømforbrug så??
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 12:44
Jeg har både Acer 3600 (med win 7) og Revo 330, og har ikke helt samme oplevelse som confused af performance, hvilket måske skyldes, at confused ikke har opdateret med Win7(?)

Atom 330 er naturligvis ikke en hurtig processer, men til surf, lettere programmer og HTPC, så synes jeg, at den er rimelig. Grundlæggende er de to bokse ens (processor, grafik, 6 usb indgange, hdmi, e-sata indgang m.v.) , med den forskel, at Asrock kommer med optisk drev og mulighed for at overclocke processoren fra 1,6 GHz til 2,1 GHz. Så det er mest en smagssag.

P.S. vi ser nok snart nye modeller med Ion2 -
miri
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 13:09
Jo jo, jeg kører skam med win7 over hele linien. Vista fik med det samme et los i r...

Men det er jo naturligvis en subjektiv betragtning. Mon ikke, Treated, at du skulle tage en tur forbi en butik og selv prøve den af og se om den lever op til dine forventninger ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg er ked af at sige det, men jeg tror du ender med at fortryde købet af en af dem, hvis du skal bare en lille bitte smule mere end bare surfe på de letteste sider. Sider med flash vil f.eks køre helt i sænk indtil der kommer en ny vers. af flash.

Begge maskiner vil fungere rigtig godt til mediecenter, men altså ikke ret meget andet.

Jeg har selv en acer revo 3600 som er "lillebroren" til 3610 og jeg har min placeret i køkkenet til en smule surf og desuden til at se tv på - den fungerer udemærket, men så er grænsen vist også nået.
Læs lidt mere her : http://www.anandtech.com/show/2876/2
Jeg oplever ikke problemer over hovedet med at surfe på konens n230 atom (ikke ion), til alm surf og mindre video er en ok. Flash i 720p kan den self ikke, men er kommer ion og n330 ind i billedet.

Der bliver tilpasset så meget til disse små maskiner, så jeg er sikker på at man kommer til at kunne det meste på dem i mange år endnu.
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 14:20
forresten denne : http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=MB-002-PV
Har jeg hjemme, og skal snart teste lidt.
Fordelen ved denne er en bedre GPU (grafikkort) som har lidt flere krafter, og bedre video understøttelse end alm. ION.

ION2 bygger på en GF210 Wink

Denne lider ikke af den flash bug der lige nu (læs overstående link ang ion/flash 854 x xxx bug).
Bug'en burde dog blive løst hurtigt.
.....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

forresten denne : http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=MB-002-PV
Har jeg hjemme, og skal snart teste lidt.
Fordelen ved denne er en bedre GPU (grafikkort) som har lidt flere krafter, og bedre video understøttelse end alm. ION.

ION2 bygger på en GF210 Wink

Denne lider ikke af den flash bug der lige nu (læs overstående link ang ion/flash 854 x xxx bug).
Bug'en burde dog blive løst hurtigt.

Det ser spændende ud - især den passive køling af gpu'en vil være kærkommen.

Jeg ville dog aldrig bruge den slags maskiner til andet end Mediecenter eller køkkenpc Smile
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 14:52
ser spændende ud med den d510 du linker til notfast, håber du får sat noget sammen som jeg måske kan tage lidt stilling til, for så kan det være jeg skal bygge min egen istedet, skal nemlig bruge til både server og en lille pc herhjemme, mit formål er at skabe nogle strømbesparende computere herhjemme, istedet for den strømsluger vi har i dag.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 14:58
Du har ikke overvejet en mac mini i stedet ? lidt dyr, men dejlig stille, og strømbesparende !
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 16:50
ja den er ski noget dyrere, havde regnet med et par tusind. kan jo finde en revo til 1600 på ebay, er nu heller ikke så meget til mac desværre :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 17:22
Jeg er heller ikke til mac, men har bare installeret en win7 på maskinen.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu