|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() Sendt: 06-April-2010 kl. 19:15 |
||
Hej
![]() Er der en venlig sjæl, der vil forklare mig hvordan jeg tilslutter 2 effektrin (NAD c272) til min surround reciever (NAD T785HD). Jeg havde tænkt mig at bruge en til hver front, men jeg er ikke helt klar over om det vil være bedre at bruge den ene til bunden i hver side og den anden til toppen, eller hvad?
Hvis jeg bruger en til hver side, hvilke kabler skal jeg så bruge? En form for Y-splitter? Som kabel eller som et stik? Der må skulle en y-splitter til hver side, så vidt jeg kan regne ud? Måske sådan en som denne her:
Jeg har prøvet at kigge lidt rundt i forums, men syntes ikke der er noget konkret jeg kan bruge.
Nogen der har lyst til at oplyse mig??
Mvh Schulz
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() |
||
forkert sted du har postet..
|
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
En NAD c272 kan sætte til BRIDGE
MODE
more than doubling its output power: 2 x This way, the NAD C 272 can be used as part high power stereo or home-theatre system, by connecting Set the BRIDGE MODE switch to the “Bridge” position and erminals marked ‘L +’ and ‘R+’ to the ‘+’ terminal on your loudspeaker’s ‘-’ Left FIXED, or VARIABLE input. the NAD C 272 will produce approximately 300W In this mode, the amplifier sections will has been halved. Low are not recommended when as these may cause the amplifier’s thermal cut- The Bridge Mode indicator on the front panel (Fig. 2; No. 6) will the amplifier is in Bridge mode. NOTES: Do not connect anything to the Right “Fixed In” or Right “Variable In” sockets when Bridge Mode is selected. Always turn the C 272 and other components in the system off before connecting or disconnecting anything to the “Fixed In” or Variable In” sockets. http://www.fixya.com/support/p234634-nad_c272_amplifier/manual-21920/page-5 Redigeret af Startrek - 07-April-2010 kl. 12:44 |
|||
![]() |
|||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() |
||
Ja ok lige som jeg flytter spørgsmålet over i andet forum, så dukker der et svar op :)
Det du skriver, er det som der står i manualen, og det er jeg med på, men jeg syntes jeg har forstået at det tager noget hårdere på forstærkeren at køre i brokoblet tilstand? Kan man ikke gøre det uden at brokoble forstærkeren? Og hvad hvis man gerne vil bi-ampe højttalerne?
Mvh Schulz
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() |
||
http://www.mark-daniel.com/eWebEditor/UploadFile/20071124164915655.jpg
følg denne tegning....
jeg har også to stereo effekter som jeg kører Bi-amp.. i mit tilfælde lyder det bedre uden brokobling..
ps.. det kabel du har linket til ka ikke bruges da der er jack stik i den ene ende..!!!
det ska gå fra phono til dobbelt phono..
du ska bruge 2 af dem her:
og 2 af dem her i ønskede længde:
Redigeret af strecker - 07-April-2010 kl. 13:48 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ok, takker :)
Redigeret af Schulz - 07-April-2010 kl. 13:49 |
|||
![]() |
|||
AlJones ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
||
Der er nogle måneder siden jeg skrev følgende som svar på et lignende brokobling/bi-amp spørgsmål:
Ved brokobling af en stereoforstærker opnår du følgende: Indgangsimpedans fordobles. Forvrængning fordobles. Udgangsimpedans halveres. Hvis du skulle være i tvivl, så er ingen af delene positiv. Ved bi-amping, er det ikke sikkert at der sker noget hørbart godt, men det er sikkert at der ikke sker noget hørbart eller målbart dårligt. Al J. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ok, tak for info
![]() Mvh Schulz
|
|||
![]() |
|||
McNiklas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej McNiklas
![]() Jeg har kigget lidt rundt netop for at finde nogen y-splittere i god kvalitet, så det er kanon input du dukker op med der. Jeg har selv fundet de her stik, som jeg vil tro passer direkte i effektforstærkerne:
De svarer til de supra y-splittere du linker til, om de er lige så gode ved jeg ikke, men jeg læste i en anden tråd om en der havde noget temmeligt dyrt grej/kabler, og han mente de var gode (ingen hørbar forringelse af lyden)??
Uanset hvilken af ovennævnte jeg vælger, så skal jeg "kun" have 2 signalkabler et til højre og et til venstre side fra surround forstærkerens pre out front, ik?? Jeg får jo ikke brug for 4 eller 2x2 om man vil, hvis splitteren sidder nede ved effektforstærkerne vel?
Jeg har forskellige længde til hhv højre og venstre side da min surround reciever er placeret til højre for lyttepositionen. Dvs. der er ca 5 meter til den fjerneste effektforstærker og ca 2 meter til den nærmeste. Jeg bør vel købe 2 lige lange signalkabler i en rimelig kvalitet, hvis det hele skal laves korrekt ik?
Nogen gode forslag til signalkabler i 5 meters længde?
Er signalkabler til subwoofere specielt til subwoofere, eller er de i virkeligheden lige så gode til dette formål? Jeg spørger fordi de typisk er i nogen længder der passer bedre i mit setup (ca 5 meter)
Mvh Schulz
EDIT:
Efter at have kigget lidt nærmere på det, må svaret på mit sidste spørgsmål være, at signalkabler til subwoofer sagtens kan bruges, da de supra y-splittere du linker til netop er subwoofer kabler hehe... Redigeret af Schulz - 07-April-2010 kl. 19:31 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
du vil splitte ved effekterne, og jeg syns i hans tilfælde det er smartest at splitte ved receiveren, da der er 3 meters forskel hvor effekterne står i forhold til receiveren..!!
så nej det er ikke forkert det jeg har foreslået, blot en bedre idè end din ![]() Redigeret af strecker - 07-April-2010 kl. 19:48 |
|||
![]() |
|||
McNiklas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
![]() |
||
![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |