recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af 2 effekttrin til reciever?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilslutning af 2 effekttrin til reciever?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 845
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af 2 effekttrin til reciever?
    Sendt: 06-April-2010 kl. 19:15
Hej Smile

Er der en venlig sjæl, der vil forklare mig hvordan jeg tilslutter 2 effektrin (NAD c272) til min surround reciever (NAD T785HD). Jeg havde tænkt mig at bruge en til hver front, men jeg er ikke helt klar over om det vil være bedre at bruge den ene til bunden i hver side og den anden til toppen, eller hvad?

Hvis jeg bruger en til hver side, hvilke kabler skal jeg så bruge? En form for Y-splitter? Som kabel eller som et stik? Der må skulle en y-splitter til hver side, så vidt jeg kan regne ud? Måske sådan en som denne her:

Jeg har prøvet at kigge lidt rundt i forums, men syntes ikke der er noget konkret jeg kan bruge.

Nogen der har lyst til at oplyse mig??

Mvh Schulz
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 12:29
forkert sted du har postet..
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 12:41
En NAD c272 kan sætte til BRIDGE MODE
The stereo NAD C 272 power amplifier can be configured to be mono (Bridge Mode),
more than doubling its output power: 2 x
120 vs. 1 x 300 Watt.
This way, the NAD C 272 can be used as part
of  a 
high  power  stereo  or  home-theatre  system, 
by  connecting
adding additional power amplifiers.
Set   the   BRIDGE   MODE   switch   to   the   “Bridge”   position 
 and
connect  the  speaker  to  the  t
erminals  marked  ‘L  +’  and  ‘R+’
ensuring  that  the  ‘L+’  is  connected 
to  the    ‘+’  terminal  on  your
loudspeaker  and  the  ‘R+’  is  connected  to  the 
loudspeaker’s    ‘-’
terminal. Connect the source to the
Left FIXED, or VARIABLE input.
In Bridged Mode
the NAD C 272 will produce approximately 300W
into an 8 ohm loudspeaker.
In this mode, the amplifier sections will
react  as  though  the  speaker  impedance 
has  been  halved.  Low
impedance speakers (under 8 ohms)
are not recommended when
using Bridge Mode,
as these may cause the amplifier’s thermal cut-
out to operate if played at high levels.
The Bridge Mode indicator on the front panel (Fig. 2; No. 6) will
illuminate when
the amplifier is in Bridge mode.

NOTES: Do not connect anything to the Right “Fixed In” or Right “Variable In”
sockets when Bridge Mode is selected. Always turn the C 272
and other components in the system off before connecting or disconnecting anything
to the “Fixed In” or Variable In” sockets.

http://www.fixya.com/support/p234634-nad_c272_amplifier/manual-21920/page-5

Redigeret af Startrek - 07-April-2010 kl. 12:44
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 13:02
Ja ok lige som jeg flytter spørgsmålet over i andet forum, så dukker der et svar op :)

Det du skriver, er det som der står i manualen, og det er jeg med på, men jeg syntes jeg har forstået at det tager noget hårdere på forstærkeren at køre i brokoblet tilstand? Kan man ikke gøre det uden at brokoble forstærkeren? Og hvad hvis man gerne vil bi-ampe højttalerne?

Mvh Schulz
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 13:31
http://www.mark-daniel.com/eWebEditor/UploadFile/20071124164915655.jpg
følg denne tegning....

jeg har også to stereo effekter som jeg kører Bi-amp.. i mit tilfælde lyder det bedre uden brokobling..

ps.. det kabel du har linket til ka ikke bruges da der er jack stik i den ene ende..!!!
det ska gå fra phono til dobbelt phono..

du ska bruge 2 af dem her:

og 2 af dem her i ønskede længde:

Redigeret af strecker - 07-April-2010 kl. 13:48
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 13:48
Ok, takker :)

Redigeret af Schulz - 07-April-2010 kl. 13:49
Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2006
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 14:15
Der er nogle måneder siden jeg skrev følgende som svar på et lignende brokobling/bi-amp spørgsmål:

Ved brokobling af en stereoforstærker opnår du følgende:

Indgangsimpedans fordobles.
Forvrængning fordobles.
Udgangsimpedans halveres.

Hvis du skulle være i tvivl, så er ingen af delene positiv.

Ved bi-amping, er det ikke sikkert at der sker noget hørbart godt, men det er sikkert at der ikke sker noget hørbart eller målbart dårligt.

Al J.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 16:07
Ok, tak for info Smile Jeg bruger streckers link som vejledning for tilslutning.

Mvh Schulz
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Ok, tak for info Smile Jeg bruger streckers link som vejledning for tilslutning.

Mvh Schulz
De link streckers har til kabler er da ikke helt rigtig, hvis jeg må have lov og sige det...

Du skal bruge 2 af dem her og en af den her..... Men det skal selvfølge ikke være det mærke kable det skal bare være 2 RCA HAN til 1 RCA HUN og så et stereo phono kabel. Hvis du skal bi-ampSmile  Og hvis det må være lidt dyre så sådan 2 her eller to andre subwoofer Y kabelerBig smile Håber det hjælper dig lidtClap
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 19:24
Hej McNiklas Smile

Jeg har kigget lidt rundt netop for at finde nogen y-splittere i god kvalitet, så det er kanon input du dukker op med der. Jeg har selv fundet de her stik, som jeg vil tro passer direkte i effektforstærkerne:

De svarer til de supra y-splittere du linker til, om de er lige så gode ved jeg ikke, men jeg læste i en anden tråd om en der havde noget temmeligt dyrt grej/kabler, og han mente de var gode (ingen hørbar forringelse af lyden)??

Uanset hvilken af ovennævnte jeg vælger, så skal jeg "kun" have 2 signalkabler et til højre og et til venstre side fra surround forstærkerens pre out front, ik?? Jeg får jo ikke brug for 4 eller 2x2 om man vil, hvis splitteren sidder nede ved effektforstærkerne vel? 

Jeg har forskellige længde til hhv højre og venstre side da min surround reciever er placeret til højre for lyttepositionen. Dvs. der er ca 5 meter til den fjerneste effektforstærker og ca 2 meter til den nærmeste. Jeg bør vel købe 2 lige lange signalkabler i en rimelig kvalitet, hvis det hele skal laves korrekt ik?

Nogen gode forslag til signalkabler i 5 meters længde?

Er signalkabler til subwoofere specielt til subwoofere, eller er de i virkeligheden lige så gode til dette formål? Jeg spørger fordi de typisk er i nogen længder der passer bedre i mit setup (ca 5 meter)

Mvh Schulz

EDIT:

Efter at have kigget lidt nærmere på det, må svaret på mit sidste spørgsmål være, at signalkabler til subwoofer sagtens kan bruges, da de supra y-splittere du linker til netop er subwoofer kabler hehe...

Redigeret af Schulz - 07-April-2010 kl. 19:31
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Mvh Schulz
De link streckers har til kabler er da ikke helt rigtig, hvis jeg må have lov og sige det...

Du skal bruge 2 af dem her og en af den her..... Men det skal selvfølge ikke være det mærke kable det skal bare være 2 RCA HAN til 1 RCA HUN og så et stereo phono kabel. Hvis du skal bi-ampSmile  Og hvis det må være lidt dyre så sådan 2 her eller to andre subwoofer Y kabelerBig smile Håber det hjælper dig lidtClap
ikke helt rigtige..??

du vil splitte ved effekterne, og jeg syns i hans tilfælde det er smartest at splitte ved receiveren, da der er 3 meters forskel hvor effekterne står i forhold til receiveren..!!

så nej det er ikke forkert det jeg har foreslået, blot en bedre idè end din Wink

Redigeret af strecker - 07-April-2010 kl. 19:48
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Mvh Schulz

ikke helt rigtige..??

du vil splitte ved effekterne, og jeg syns i hans tilfælde det er smartest at splitte ved receiveren, da der er 3 meters forskel hvor effekterne står i forhold til receiveren..!!

så nej det er ikke forkert det jeg har foreslået, blot en bedre idè end din Wink
Det kan du som sådan have rat i, men fik først af vide bar efter der var forskel på hvor langt der var imellem. Men jeg ville gør det på min måde for så skal der ikke brugs lige så meget kableSmile
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu