|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
thunder83 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2010 Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 07-April-2010 kl. 13:52 |
Hejsa
Jeg skal bruge en usb dongle til sådan en til at streame fra min nas til wdtv live..
hvilke en kan i anbefalde??
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
- skal den bruges til at sende fra nas'en eller modtage på wdtv'en?
|
|
![]() |
|
rigo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2006 Sted: Slangerup, DK Status: Offline Point: 763 |
![]() |
Start her, men anbefaling på div. fora er at holde sig til kabel.
|
|
![]() |
|
jjmikkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2009 Status: Offline Point: 104 |
![]() |
Jeg har en D-Link DWA-140 til min WD TV LIVE. Det virker upåklageligt. Det var plug and play, og så streamede jeg film fra min stationære.
Det skal siges at min networkstatus på computeren siger 216 Mbit/s for wireless til routeren og mit WDTV har 3 ud af 4 streger i signalstyrke på DWA-140.
Det betyder at jeg kan streame alle DVD-rips på 4,7 Gb uden problemer. Har prøvet en enkelt film på 8 Gb der også streamer uden stutter. Jeg har ikke prøvet større end det.
Jeg har installeret B-rad´s WDlxTV firmware og kører med nfs. Jeg ved ikke om det har noget at sige frem for at køre det over network shares, men jeg kan også streame over network shares.
Sagt kort: Jeg har en D-Link DWA-140 og den virker :)
|
|
![]() |
|
thunder83 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2010 Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Hey mikkel tak for svaret. jeg endte med at købe præcis den du har igår.. og har lige sat det til idag i soveværelset og det er så let som du siger :)
Jeg har prøvet at streame en mkv fil på 12gb 1080p uden problemer :)
Jeg har dog WD egen firmware.. jeg ved ikke lige hvad der er smart ved b-rads endnu? |
|
![]() |
|
jjmikkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2009 Status: Offline Point: 104 |
![]() |
Det lidt mere avancerede er at man kan køre nfs hvilket er en fil-overførselsprotokol, der betyder at hvis filmen hakker, når man streamer over trådløst, kan få noget mere hastighed på overførslen så den ikke hakker.
Den kan også rigtig mange andre ting, men det er simpelthen for nørdet... :)
Hvis du har lyst til at kaste dig ud i det skal du bare sige til. Det er egentlig ikke så svært som det lyder.
|
|
![]() |
|
![]() |
Well, det eneste jeg godt kunne tænke mig var at få det smarte look..
er det med b-rad fw?
og er den stabil?
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det er med B-rad´s firmware.
Jeg har brugt B-rad´s firmware i snart 3 uger og har aldrig oplevet bøvl med den. Jeg har heller aldrig hørt om nogen der skulle have problemer med den, så det er bare at kaste sig ud i det :)
Det eneste "negative" jeg har oplevet er at den nu er ret lang tid om at boote. (dvs efter strømmen har været taget). Der tager det nu omkring 1 min...men så haster det vel heller ikke mere med at få startet filmen ;)
Hvis du bare tænder og slukker på remoten er den stadig lige så hurtig som original firmware.
|
|
![]() |
|
![]() |
Og det virker selvom man har installeret nyeste firmware på den? |
|
![]() |
|
![]() |
Ja. Jeg læste dog et enkelt sted på b-rad´s hjemmeside at man først skulle downgrade den officielle firmware inden man flashede med b-rad´s firmware.
Jeg gjorde det ikke, og det gik fint. Ellers er det ikke noget problem at downgrade.
|
|
![]() |
|
Havelund ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 131 |
![]() |
Det er måske en anelse off-topic og måske endda et dumt spørgsmål, men ændrer B-rad firmwaren på strømforbrugen i WD TV Live'n?
Synes det er super nedern og særdeles unødvendigt at den skal bruge ca. 5 Watt i standby så det kunne da være fedt hvis man kunne sænke dette.
PT har jeg tilkoblet en kontakt jeg tænder og slukker på så den ikke bare æder $$ i døgndrift.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |