recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer ved Web Interface i DVBViewer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer ved Web Interface i DVBViewer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer ved Web Interface i DVBViewer
    Sendt: 09-April-2010 kl. 13:16
Uden at jeg kender "webinterface" tænker jeg at du hellere bør satse på Recording Service i stedet.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 13:19
Kan også være at du har tastet forkert under brugernavn og password. Prøv at installere den igen.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2411
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 14:13
Inden du bruger en masse krudt på at slå DVBViewers indbyggede webinterface til, så sus ind på DVBViewers download side og hent den software der hedder Recording Service.

Recording Service er et standalone program der kører uafhængigt* af DVBViewer Pro, det laver en lækker overskuelig webside og lader dig programmere optagelser. Web interfacet til DVBViewer er vist mere sådan en slags fjernbetjening af DVBVieweren..

* eneste afhængighed jeg har oplevet er, at hvis du ønsker at sortere i rækkefølgen Recording Service viser kanalerne på, så skal du bruge DVBViewer Pro's kanal editor.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 14:51
Hvis du beslutter dig for Recording Service, så har jeg udarbejdet en quick guide (på engelsk). Den uploader jeg gerne. 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 15:32
Den er skrevet til en klient/server løsning, men det er nogenlunde det samme setup, hvis den samme maskine skal køre begge dele:

On the server:

1. Install DVBViewer, configure it, scan channels, make shure everything works.

2. Install Recording Service

3. In DVBViewer go to Settings>Options>Hardware and select Do not use in State section for Tuners you want to share

4. Select Start>All Programs>DVBViewer>DVBViewer Recording Service>Service Options

5. Write down the port numbers for Unicast Interface, and Control Server. Mine is 3456 and 4022

6. Tick Activate Autdiscovery, write down portnumber, usualy 600

7. In Web Settings write Username and Password

On the Client

1. Install DVBViewer.Do not install any tuners in the Setup phase

2. In DVBViewer go to Settings>Options>Hardware. Clik the + button. select the number of Unicast tuners (the number of Tuners you have shared on the server)

3. Select Normal in State for every Device

4. For each device: Click Settings. In DVB Control Server write the IP adress of the server (you can find it with Start>CMD>ipconfig on the server)

5. Do the same in DVB Unicast Device

6. Write the Control Server port, mine was 4022

7. Write Unicast  Server port, mine was 3456

8. In Autodiscovery Server list, the name of the Server should appear

9. In Options>Recording Servicetick Enable Support for Recording Service. write the IP adress of the server and the Username and password from server (point 7 above)

10. Click Test Connection. If all is okay, the name and version of Recording Service should appear, otherwise it wil say FAILED

If everything is okay, you should now be able to scan channels on the client

If it fails, try to disable firewalls on the server

If it only works with firewall disabled, you need to open the ports mentioned above in the firewall and grant permission to dvbviewer.exe and dvbservice.exe

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu