|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() Sendt: 09-April-2010 kl. 16:14 |
Hardware er købt ind og opsætningen er undervejs.
Denne tråd er også tænkt som en tråd hvor i jeg kan dele mine oplevelser med jer, og jeg kan holde det lidt samlet i denne tråd. Mit hardware er lige nu :
HTPC Server : WHS - Windows home server OS WinTV-HVR-900 DVB-T tuner
Point of view MB-D510-MATX - Pine trail NM10/D510 bundkort http://www.pointofview-online.com/showroom.php?shop_mode=product_detail&product_id=146
Rocketraid 2640x1 Pciex1 raid controller http://www.highpoint-tech.com/usa/rr2640x4.htm
3 stk. 640GB WD6400AACS i raid 5 http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=565
3GB ram
Picopsu 120WI http://linitx.com/viewproduct.php?prodid=11998
Dvd brænder drev
Apple AirPort Express - tilsluttet anlæget i stuen
Planlagt indkøb til server
Flere tunere som kan klare DVB-C HTPC Klient :
Win 7
Point of view MB-D510-G210-1 - Pine trail NM10/D510 bundkort (+GF210 gfx) http://www.pointofview-online.com/showroom.php?shop_mode=product_detail&product_id=143
Point of view GeForce G210 PCI-E 1x graphics card (512MB, SDDR3) købt som combo med bundkort
120GB 5400rmp 2,5" (aflagt fra gammel bærbar) - giver god stille klient
3GB ram Picopsu 120WI http://linitx.com/viewproduct.php?prodid=11998
Ingen optisk drev (andet end ved OS install)
Meningen med dette er at WHS skal fungere som en tuner "farm" og jeg fra den "streamer" alt mit tv ud til min klient og andre enheder.
Samtidig kan jeg til gå mine film, musik og billeder fra serveren. På WHS skal der køre en musik afspiller som kan fjernstyres fra en Ipod og en Android ting.
Her bruger jeg så programmet "Airfoil" til tage lyden fra afspiller programmet og sende den til Apple AirPort Express.
Det skal foregå på serveren da denne altid vil være tændt, så musikken er hurtig at gå til. Her kommer mere - mangler jeg noget syntes du?
Så er det dit ansvar at sige til ! ![]() Raid 5 på Rocketraid 2640x1 : Jeg har lige kørt HD Tach på min server, og detter er resultatet -> ![]() Her kommer mere, jeg skal bare lige nå det.
|
|
.....
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Er det igennem et netkort?
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
Vil du gerne se med hvilken hastighed jeg kan kopiere med ? Her bliver drevet i min bærbar jo nok en flaskehals. Redigeret af Notfast - 09-April-2010 kl. 16:49 |
|
.....
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
"Her kommer mere - mangler jeg noget syntes du? "
Noget klient/server software til dine tunere |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg leger for tiden lidt med dvblink, og med mediaportal tv server. Jeg ved ikke helt endnu hvad jeg skal vælge. |
|
.....
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Der er også DVBViewer
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
![]() |
|
|
.....
|
|
![]() |
|
![]() |
Meningen er at jeg vil have flere klienter rundt omkring i huset.
De skal alle kunne bruge tv tunerne, og tilgår musik,film osv.
Planen er også at kunne streame mit tv ud på internettet, så at jeg kan se det på min mobil. Mediaportal ser rigtig spændende ud og min prøve opstilling virkede rimelig hurtig, og tog ikke lang tid at sætte op. Men kan mediaportal tvserver streame ud på nettet? |
|
.....
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Nej i så fald tror jeg du skal vælge DVBViewer / Recording Service. Desuden skal der installeres vlc player vers. 0.86 på serveren, så den selv kan justere båndbredden afhængigt af forbindelsen til rådighed.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Jeg vil lige minde om at det ikke kun er Dvbviewer der kan det der med Webscheduling. Bigscreen by Remote, som indtil videre er en gratis plugin til Windows 7 Media Center kan det samme.
Hvis man så skal videre i dette setup kunne man lave et DVBsource med Network Pack, og overveje programmet Remote potato(Også gratis) Dvbsource med network pack laver således tuner pool, til alle dine Windows 7 Media Centre, og remote poato levere din Web Scheduling, samt giver til fjernadgang til at streame dine recordings. Remote Potato er Silverlight baseret. Dvblink tilbyder desuden UPNP tilgang til tunere så de kan bruges af det software/hardware(PS3 osv) der måtte kunne anvende denne teknologi. Derudover kan får du jo DLNA adgang til WMP libraries i Windows 7 hvis du tillader media sharing. Lad mig i denne forbindelse gøre opmærksom på at DVBlink source med Network Pack koster 300kr, som er lidt mere end dvbviewer, men så har du tilgængæld en noget bedre gui og en Bedre WAF i form af 7MC. Redigeret af Patriarken - 10-April-2010 kl. 07:40 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Hvem snakkede om webschedulering ? det kan Mediaportal for øvrigt også, via 4therecord.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |