|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jjmikkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2009 Status: Offline Point: 104 |
![]() Sendt: 08-April-2010 kl. 12:58 |
Hejsa,
To hurtige spørgsmål:
Jeg overvejer at købe en Sonology DS210J NAS. Da budgettet er styret af overkommandoen må jeg nok begrænse købet til NAS´en uden at købe en HD.
1) Spørgsmålet er så om jeg kan bruge min eksterne WD harddisk med USB interface på samme måde som hvis jeg installerede en intern HD i NAS´en?
2) Det andet spørgsmål går på om jeg vil kunne bruge NAS´en som NFS-server så jeg kan xmounte shares i min b-rad´ede WD TV LIVE?
Jeg venter i spænding :)
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
hurtigt svar.
1. nej, den vil dukke op på NAS stifinderen som en ekstern usbdisk hvor du dog kan kopiere til og fra uden problemer... men den vil stå som et seperat "drev" på NAS (og du skal her være obs på, at såfremt du agter at bruge de centrale dele som eks. medieaserveren på NAS så skal du have en intern harddisk i... ellers er der en nørdet workaround hvor man kan få medieserveren til at kigge i andre mapper også.. men det er via telnet.. så det har jeg ikke villet rode mig ud i.. men det skulle være muligt)
2. det er muligt at lade NAS køre med smb/afp/nfs som lokal filtransfer så svaret må være ja (jeg er dog ikke nogen ørn til NFS og har aldrig selv fået det til at køre
![]() men du kan da tage dig en testtur i deres webbrugerflade her, og se indstillingsmuligheder og webfeatures http://www.synology.com/dan/products/demo/index.php Redigeret af rhsin - 08-April-2010 kl. 13:30 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
jjmikkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2009 Status: Offline Point: 104 |
![]() |
Tak for det hurtige svar :)
Den er nu bestilt.
Jeg vil prøve at fumle lidt rundt med indstillingerne. Meningen er at jeg skal bruge den til at streame fra til min WD TV LIVE så jeg ikke behøver at have min computer tændt. Det må jo så kunne gøres ved at mounte via nfs. Så må jeg undvære mediaserverfunktionen indtil jeg får en "rigtig" harddisk.
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Du kan jo tømme den usb-ting for data, og bruge harddisken i den nye kasse, og sætte den tilbage når ministeren for teknisk underernæring forbarmer sig og du får bevilget en ny.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Kan man det? Altså bare brække kassen op og så er der en intern HD i? Er den så sata? (Det er en WD elements på 1gb)...
|
|
![]() |
|
Cami ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-December-2009 Status: Offline Point: 166 |
![]() |
Prøv! ;)
Man kan vel fjerne kabinettet uden at skulle ødelægge noget, og så kan du jo hurtigt afgøre hvilken hdd der er i den?
|
|
Mvh. Allan
|
|
![]() |
|
![]() |
Hehe...ok, jeg prøver. Man behøver vel heller ikke at være alt for voldsom.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, så blev den brækket op.
Der er en WD caviar green (WD10EARS) i med sata...
Har hørt noget om at netop denne disk ikke er så heldig med ds210j, men også at det skulle være rettet med de nyeste firmware. Nogen der kan be-/afkræfte?
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Du kunne også have set det i diskhåndtering, eller regnet det ud, da der ikke findes så store IDE diske. :) Det med firmware kan jeg ikke udtale mig om, men kig på synologys liste.
Du kan også vælge at miste lidt data, og håbe den føromtalte magthaver forbarmer sig. På den måde kan du måske fremme processen lidt. :)
Husk backup så det er dig der ler sidst. :) Redigeret af justrace - 08-April-2010 kl. 17:10 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
den har jeg kørt med i en synology ds409+ så det kan du godt
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
hmm...næh, det kan man så ikke. Der er en fejl med CCL (noget med at læsehovedet bliver parkeret). Denne HD duer ikke med linux (som er i DS210j). Det betyder at levetiden bliver drastisk forkortet. Den har parkeret læsehovedet ca 2000 gange siden i går aftes. (En harddisk kan holde til 300.000 gange...så kan man selv regne sig frem til hvor lang tid den holder)...
Damn. Nogen der vil købe en harddisk? ;)
|
|
![]() |
|
![]() |
ifølge wdsupport skulle det ikke være et problem... men det kan jo være de bliver klogere
![]() |
|
Mvh
René |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |