Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
JENC
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
|
Emne: Fjernbetjeningen til nyt Samsung - meget svag? Sendt: 11-April-2010 kl. 18:26 |
Hej
Jeg har et Samsung LE46B755. Jeg synes fjernbetjeningen er alt for dårlig. Dels er nogle af knapperne "svuppende træge", men det der generer mig mest er, at fjernbetjeningen er utrolig dårlig i sit signal. Den skal pege nærmest helt direkte mod modtagerpunktet på fjernsynet, hvor mine andre IR-remotes nemt kan pege lidt til siden og stadig virke.
Og ja, jeg har prøvet med nye batterier...
Har i samme problemer med jeres fjernbetjening til et nyt Samsung (nævn gerne model).
Og jeg vil også gerne høre, hvis I ikke har problemer og blot skal pege "nogenlunde i retning" af fjernsynet for at det virker, eller måske endda "virker næsten ligemeget hvor man peger hen".
Så vil jeg nemlig få fejlmeldt min :-)
Thanx
|
 |
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 11-April-2010 kl. 18:44 |
Hvis du skal en fjernbetjening, som løser dit problem, så skal du ankaffe dig en Logitech, den er super god, uden at man skal pege direkte på tv'et. Men ellers er Samsung's ikke være eller bedre end andre, mine Pioneer fjernbetjeninger, skal man også pege direkte, det samme med en tidligere Pansonic produkt, den var hellere ikke bedre på det punkt.
|
 |
JENC
Guld medlem
|
Sendt: 11-April-2010 kl. 18:51 |
Fjernbetjeningen til min WDTV Live er væsentlig bedre. Min Onkyo er også bedre. Samsungen er markant dårligere. Netop så dårlig at jeg tror den er halv-defekt, og for dårlig.
Så andre, beskriv gerne hvor godt jeres virker.
Og nej. Jeg ønsker ikke en købe-fjernbetjening, og synes heller ikke det skal være nødvendigt for et fjernsyn man gav +11k for...
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 11-April-2010 kl. 19:02 |
jeg har et u7070, og der er fjernbetjeningen fin. Jeg kan godt pege væk fra tvét, og så virker den stadig.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
JENC
Guld medlem
|
Sendt: 12-April-2010 kl. 11:32 |
flemming larsen skrev:
jeg har et u7070, og der er fjernbetjeningen fin. Jeg kan godt pege væk fra tvét, og så virker den stadig. |
Tak. Det var sådan et input jeg søgte. Kan jeg få dig til at se, om modelnummeret på din fjernbetjening også er: BN59-00937A. Det står nederst til venstre på forsiden af fjernbetjeningen.
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 12-April-2010 kl. 12:06 |
JENC skrev:
flemming larsen skrev:
jeg har et u7070, og der er fjernbetjeningen fin. Jeg kan godt pege væk fra tvét, og så virker den stadig. |
Tak. Det var sådan et input jeg søgte. Kan jeg få dig til at se, om modelnummeret på din fjernbetjening også er: BN59-00937A. Det står nederst til venstre på forsiden af fjernbetjeningen. |
Min hedder BN59-00860A, så det er ikke den samme.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Cami
Bruger
Oprettet: 14-December-2009
Point: 166
|
Sendt: 12-April-2010 kl. 12:18 |
Jeg havde en 32" 455'er hjemme i et par dage for nogen måneder siden, så det kan godt være at det bare er mig der var forvant i forhold til det gamle fjernsyn. Men der var jeg heller ikke helt tilfreds med fjernbetjeningen, da man skulle pege utroligt meget direkte på fjernsynet på tv'et for at få den til at reagere, men man kunne dog stadig "bounce" signalet via væggen eller loftet - så spredte signalet sig bedre end hvis jeg sigtede direkte (havde jeg en fornemmelse af).
|
Mvh. Allan
|
 |
poul-r
Super bruger
Oprettet: 07-September-2004
Point: 272
|
Sendt: 12-April-2010 kl. 13:11 |
Jeg har en Samsung 7070, og fjernbetjeningen virker også fint. Jeg har allivel anskaffet en Logitech Harmony One, da det er en bedre fjenbetjening end Samsungs egen. Jeg skifter meget mellem source HDMI1/HDMI2 og scart. Dette kan gøres med et enkelt tryk på Logitech. På Samsungen skal jeg bruge mellem 3 og 6 tryik. Men det var du ikke den eneste årsag til at jeg anskaffede en Logitech.
Redigeret af poul-r - 12-April-2010 kl. 13:11
|
 |