|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
w0lf ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-April-2010 Status: Offline Point: 28 |
![]() Sendt: 08-April-2010 kl. 15:25 |
Jeg har faktisk i længere tid tænkt over hvordan mit kommende media center skal
se ud og især hvad det skal indeholde. Jeg er ude efter ultimative media center. Som minimum skal mit media center indeholde en digital tv tuner, så det er muligt at optage, pause, spole osv. i TV-udsenderlser mm. Vi har Stofa/AN-TV (Aalborg Antenneforening) som vi modtager via kabel, så dette skal det helt klart også understøtte. Jeg har måske tænkt lidt på at skifte til noget Canal Digital eller Viasat i fremtiden så det kunne også være godt hvis centeret havde en satellit-modtager. Spørgsmålet er nu hvor let dette er.
Media centeret skal naturligvis også bruges som optager af diverse udsendelser, som kan smide dem direkte ned på en hdd eller over på en NAS server. Og her kommer min tvivl så. Er det en god idé at bygge en NAS server og sammentid med at man laver et medie center. Jeg kunne forestille mig at harddiskene ville larme en del når nu centeret skal stå inde i stuen? Eller er dette ikke et problem? Hvis det er et problem, så kunne man jo lave en NAS server som står i et helt andet rum, hvor den er godt gemt væk så den ikke laver. Her er hvilke funktioner det ultimative media center bør have? Min liste er: * Modtage digitalt TV (jordbaseret/kabel og satellit) * Optage TV og sætte TV på pause. (Gerne to programmer på to forskellige kanal på samme tid) * Programguide/EFG * Afspille DVD & BluRay via HDD * Nyheder fra RSS feeds * Tekst TV * Afspille CD * Styres vha. fjernbetjening (Logitech Harmony) Er der noget jeg har glemt? Strømforbruget er også værd at diskutere når vi taler om et media center. Det kommer til at være tændt i mange timer, så forbruget skal være lille. Mange nyere PC'ere kan sættes til at tænde på et bestemt tidspunkt, f.eks. 10 min. før optagelse. Derved kan media centeret være slukket i lange perioder. Vil dette være en mulighed? Da vi også har flere fjernsyn i forskellige rum, skal centeret også kunne kobles sammen med alle vores fjernsyn. Så vi alle sammen kan få glæde af centeret. Her skal centeret jo så kunne skille mellem mange kanaler i forskellige rum på samme tid. Hvis jeg vil se noget Champions League i stuen, så skal konen kunne se noget andet på en anden kanal på samme tid i et andet rum. Det kunne være dejligt hvis i kunne give mig nogle specs, som i ville komme i jeres medie center. Så jeg har noget at gå efter når jeg skal træffe mit endelig valg. Jeg har fundet dette center (KLIK HER) her på siden, og det skal faktisk bare ligne et magen til. Selvfølgelig med mine overnævnte funktioner i. Jeg håber der er nogle som er friske på at hjælpe mig igang med dette projekt, da jeg er helt ny inden for denne branche :-) Redigeret af w0lf - 08-April-2010 kl. 15:29 |
|
![]() |
|
w0lf ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-April-2010 Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Jeg vil også lige høre om det er muligt at man kunne rippe de xbox360 spil jeg har over på en NAS eller direkte til media centeret og derved afspille spillene via centeret eller serveren? Så man virkelig har alt samlet et sted? :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Slet ingen der kan hjælpe her?
|
|
![]() |
|
vizz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 89 |
![]() |
Det er nok ikke det rigtige forum thil XBOX 360 pirat spørgsmål.
Mht. til de øvrige spørgsmål kan jeg desværre ikke hjælpe dig ret meget - jeg er nybegynder på dette felt, men jeg er rigtig glad for min www.hdhomerun.com sammen med Medie Centeret fra Windows 7.
|
|
![]() |
|
![]() |
Der er skam ikke noget med pirat spil at gøre. Jeg havde selv tænkt mig at rippe mine originale spil, hvis det var muligt?. Men det er nu heller ikk vigtigt at mit MCE eller HTPC kan gøre det. Det var bare noget jeg lige kom i tanke om! :-) |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Når du snakker om at se forskellige ting på forskellige tv, betyder det nødvendigvis at du skal placere en pc ved hvert tv.
Hvis du kan lave et lydsvagt system, kan du sagtens bygge en mediecenter server sammen med en nas, og lade den køre 24/7. På selve serveren kobler du så de tunere du har brug for,som klienterne så kan trække på.
Ved dine andre tv, kunne du så placere nogle "tynde" klienter af atom / ion typen.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Og til det skal du bruge noget HTPC software. Det kunne være Media Portal eller DVBViewer. Media Portal er gratis og DVBViewer koster 15 euro og fås ikke i en prøveversion. Du skal så, som Confused skriver, have en lille pc ved hvert TV. Det kan man løse på mange måder. Hvis der er plads bag TVet kan man hænge en lille box om bag ved. Er der plads i TV bordet kan man evt. selv bygge en lille PC ind i TV bordet. F.eks. som jeg har gjort:
På din HTPC server skal der så installeres server software og tunere og på klienterne skal der klient software. Er det DVBViewer, som jeg bruger, skal der på serveren installeres DVBViewer Recordig Service og på klienterne DVBViewer. Fra klienterne planlægger man så de optagelser man ønsker, enten via en WEB brower eller via DVBViewer. Tunerne på serveren kan også deles af alle de tilkoblede klienter, så man kan se live TV fra dem. Er der tale om betalings TV skal man sikre sig at man køber tunere der kan håndtere CI og det Cam modul som udbyderen benytter.
En tredie løsning er at bruge det indbyggede Media Center i Win 7, men her skal du vide at du kun kan bruge Xbox 360 eller dedikerede extendere, ikke små PCer, og at denne løsning ikke kan håndtere HD via extenderene. Den kan heller ikke håndtere kabel TV, medmindre man laver noget hokus pokus, som dog er godt beskrevet i andre tråde, herinde
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Jeg mener faktisk godt xbox'en kan klare HD - linksys'en derimod, kan ikke.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Xbox360 kan godt håndtere HD h.264. DVBlink networkpack kan det samme som DVBviewer/MP, så du således kan benytte 7MC med tynde klienter og DVB-C. |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Efter lidt googling, må jeg konstatere at i har ret. Bøjer mig i støvet og undskylder min uvidenhed
![]() |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |