|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
janriis ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 65 |
![]() Sendt: 12-April-2010 kl. 13:59 |
Hej alle Trods den lidt spøjse titel, er det ikke desto mindre et problem der hjemme. Fik omsider godkendt købet af receiver+5.1 højtalersæt og det spiller jo herligt. Problemet er alle kablerne, der fylder godt op bag tv møblet og desværre kan ses fra siden samt forfra.
Hvordan undgår i at stuen ligner et bedre serverrum, specielle møbler med plads til kabler eller har i en anden løsning ?
|
|
Hilsen
Jan R. Sørensen |
|
![]() |
|
Bjerrehuus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 327 |
![]() |
Mit bedste og mest konkrete svar til dit spørgsmål i titlen må være: Lyt til din kone :-)
(ved godt det lyder ulækkert, hehe)
|
|
![]() |
|
janriis ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 65 |
![]() |
Og det gør jeg jo altid :-), men hun er meget fokuseret på at man helst ikke skal kunne se det der skaber al den lækre lyd og har egentlig ikke selv nogen løsning på problemet (aben er altså hos mig). Men hvor gemmer man strømkabler til 5 enheder samt diverse HDMI- og højtalerkabler ?
|
|
Hilsen
Jan R. Sørensen |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg har altid benyttet mig ved automatisk optankning af konens dankort.. så kan jeg (næsten) få lov til alt
![]() ![]() |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
Man køber (eller snedkererer selv) specielle møbler med plads til kabler bag bagbeklædningen (f.eks. Frislev) og så sætter man kabelkanaler op til TV (hvis det hænger på væggen) og rundt til højtalerne (eller fræser riller i væggen, men det er et forbistret svineri, og der skal tapseres/males igen bagefter) ;)
-Kent |
|
![]() |
|
senned ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2009 Status: Offline Point: 66 |
![]() |
Kabelbakker eller få ledningerne fræset ind i væggen. Husk en fladskærm skal op på væggen at hænge.
|
|
![]() |
|
![]() |
Skærmen er på væggen og kabelbakkerne til højtalerkabler er også på vej op, men resten må jeg finde en løsning til. Måske hvis jeg inddrager en af skufferne i møblet til kabler er løsningen. |
|
Hilsen
Jan R. Sørensen |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
Okay, den er både arbejdskrævende og også risikabel men du du sætter tingene op så godt som det nu kan lade sig gøre. Du betragter det færdige resultat og kan egentlig godt se at din kone har ret i at det ikke er superpænt, hvilket du fortæller hende. Point for at give hende ret.
Du mumler noget om ledninger der kan skjules ind i væggen, men også at det kræver tapet og maling bagefter. På den anden side kunne det måske være friskt at pifte stuen lidt op med nyt tapet og farver, det er jo trods alt forår, måske noget der passer til de gardiner hun har snakket om? Der er ekstra point hvis du kan få hende til selv at få ideen med det nye tapet og farver.. Hvis du spiller dine kort rigtigt skifter projektet karakter fra "DU fylder stuen op med højttalere og anlæg" til "I er fælles om at friske stuen op" og dine højttalere og anlæg bliver så bare en lille del af noget større hun er med i.. Det risikable ligger i at det nemt griber om sig og du måske ender op i at der også er brug for ny sofagruppe og spisestuen trænger også til maling og nye stolebetræk.. ![]() Redigeret af strandvasker - 12-April-2010 kl. 15:15 |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9427 |
![]() |
Et andet godt råd, prøv at checke folk setup herinde.
Du vil sikkert kunne få en masse gode ideer. Selv har jeg fået gemt alt mit udstyr væk, hvilke jeg er ret godt tilfreds med. |
|
![]() |
|
senned ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2009 Status: Offline Point: 66 |
![]() |
Jeg bruger f.eks en tom magasinholder (ligner et ringbind) der i har jeg mange af mine kabler, trådløse router etc.
|
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
Og sørg lige for funktionalitet til konen også. Måske en iPod dock, måske en digital billedramme, en NAS med billeder, så ferien kan ses på TV'et, måske bare en stabil radio, hvor kanalerne er kodet ind.
/B |
|
![]() |
|
Larxox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1025 |
![]() |
Held og Lykke! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |