recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - højt TS-219P standby strømforbrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethøjt TS-219P standby strømforbrug

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Emne: højt TS-219P standby strømforbrug
    Sendt: 14-April-2010 kl. 14:39

Hej,

jeg har to WD20EADS sat i min TS-219P, og strømforbruget er hhv. 27w når diskene spinner men ingenting laver, og NAS'en heller intet laver. Når diskene går i stand-by efter 5 minutter (eller hvad jeg nu sætter der til), drosler strømforbruget kun ned til 14w.

Er det så langt ned som jeg kan forvente?

Diskenes specs. lyder ellers:

Electrical Specifications 
Current Requirements
 Power Dissipation
 Read/Write 6.00 Watts
 Idle 3.70 Watts
 Standby 0.80 Watts
 Sleep 0.80 Watts
Så jeg havde egentlig forventet lavere strømforbrug...

Any hints?
mvh.

Thomas
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 14:51
Det er jo kun diskene der går i standby. Nas'en kører stadig og den bruger strøm
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2006
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det er jo kun diskene der går i standby. Nas'en kører stadig og den bruger strøm

ja, den er jeg med på, men havde blot læst bl.a. specs. og anmeldelser, der indikerede et noget lavere strømforbrug. Så det kan jo være jeg mangler at opsætte noget yderligere?

Ifølge Ctacta's anmeldelse kommer hans setup med TS-219P plus to 1tb WD10EADS diske, ned på 20w i drift og 4w idle.

Jeg har større diske, fair nok at den bruger 27w i drift, men der er langt fra 14w i dvale til 4w i dvale, og så stor forskel på idle/standby forbrug for de slags WD diske er der ikke som jeg kan se det: (WD10EADS har disse specs:
Current Requirements
 Power Dissipation
 Read/Write 4.86 Watts
 Idle 2.82 Watts
 Standby 0.38 Watts
 Sleep 0.38 Watts )
Prøver lige at poste spørgsmålet i den tråd omkring anmeldelsen, og håbe nogen stadig følger den

Har godt nok pluginet SSOTS (SqueezeServer software til Logitech Squeebox) installeret, men diskene går fint i stand by (det har andre ellers problemer med). Har også prøvet at stoppe denne server. Diskene går naturligvis så stadig i standby, CPU er helt nede, men jeg kommer aldrig under 14w...

hmmm, mystisk, gad vide om min strømmåler er defekt, men det giver ellers altid sigende værdier på alt andet jeg ellers måler. (sådan en grøn harald nyborg tingest til 150,- tror jeg den kostede)
mvh.

Thomas
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 15:22

Det har tit været nævnt på forummet at de billige strømmålere ikke måler rigtigt, og der anbefales somregel et sparometer (har ikke nogen erfaring med nogle af delene selv).

Redigeret af Kasper_J - 14-April-2010 kl. 15:23
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu