recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt gbit access point
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt gbit access point

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2009
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt gbit access point
    Sendt: 11-Februar-2010 kl. 16:37
Hej recorderererer

Lige pt. består mit hjemmenetværk af min Telenor router, min switch, mit accesspoint, og så endnu et accesspoint på 1. sal, da den på kontoret ikke er kraftig nok til at nå op på 1. sal uden at den gamle bærbare smider signalet konstant.

Begge accesspoints er købt for flere år siden, og er dermed b/g, og det er ved at være på tide at skifte dem ud, især da den ene nu er stået af!

Nu skal jeg jo så selvfølgelig have et N-kompatibelt accesspoint istedet, og min tanke er at jeg kan skifte alle 3 ud med den ene, men jeg skal bruge en med 6+, gerne 8 porte. Jeg kan kun finde dem med 4, kan det virkelig passe?

Hvad er ellers nyt og hot på markedet for tiden? Hvad bruger i selv, og hvad ville i selv købe hvis i var på markedet lige nu?
Mvh. Allan
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 16:42
Jeg ville købe: Router med Gigabit switch - rimelig performance mellem wan og lan - 802.11N og så skulle den kunne køre dd-wrt firmware.

Du kommer nok ikke uden om en switch ved siden af da de fleste routere kommer med 4 port switch.

EDIT: der findes da et par stykker med 8 port switch men lidt dyre :-) Du skrev dog ikke max pris. se HER 

Og igen de har kun fast ethernet :-(

BS

Redigeret af Bschmidt - 11-Februar-2010 kl. 16:49
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 16:47
Her er en (Ved det, altså Buffalo, men den er født med DD)

RED: Hmm, kun "G". :)

Redigeret af justrace - 11-Februar-2010 kl. 16:48
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jeg ville købe: Router med Gigabit switch - rimelig performance mellem wan og lan - 802.11N og så skulle den kunne køre dd-wrt firmware.

Du kommer nok ikke uden om en switch ved siden af da de fleste routere kommer med 4 port switch.

EDIT: der findes da et par stykker med 8 port switch men lidt dyre :-) Du skrev dog ikke max pris. se HER 

Og igen de har kun fast ethernet :-(

BS

Well, jeg har egentlig ikke nogen max pris, men jeg tror den er ramt flere gange når det kommer til de 3 :)

Har kig på en D-link DIR-655 eller 855 eller nok nærmere noget derimellem. Den skal kun bruges til videreformidling, dvs. ingen dhcp!

Har desuden ikke den store linux kendskab, hvad kan DD-WRT gøre for mig som noget standard fw ikke kan? :)

Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Her er en (Ved det, altså Buffalo, men den er født med DD)

RED: Hmm, kun "G". :)

Den er også kun med 4 porte ;)

Er det ikke korrekt forstået at en IEEE 802.11N router vil kunne dække et meget større område end de gamle routere, selvom netkortet i computerne stadig kun understøtter b/g? Dvs. at jeg slipper for et accesspoint på 1. salen.
Mvh. Allan
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 18:41
Jeg har en Linksys WRT610N som jeg kan anbefale.

Den har godt nok kun 4 porte, men den har så 2 Accesspoint, en på 2,4 GHz og en på 5 GHz. Og så har den indbygget mediaserver/FTP
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 07:18
Oprindeligt skrevet af Cami Cami skrev:

Har kig på en D-link DIR-655 eller 855 eller nok nærmere noget derimellem. Den skal kun bruges til videreformidling, dvs. ingen dhcp!

Har desuden ikke den store linux kendskab, hvad kan DD-WRT gøre for mig som noget standard fw ikke kan? :)

DD-wrt kan det meste en standart linux kan og så har de sat det op med et rigtigt brugervenligt webinterface så der er masser af muligheder også selvom du ikke er til linux...... well det lyder næsten som om jeg vil overbevise dig, men egentligt ville jeg bare skrive hvad jeg ville gå efter :-)

Jeg arbejder lige for øjeblikket (når jeg har tid, stemmer for 25 timer i døgnet) på en DIY kombineret Nas/router med underclocket cpu passivt kølet (jeg er pt under 50w idle) der skal køre headless med en linux distro og webmin interface (stadig på forsøgsbasis)

Denne løsning vil nok heller ikke være det rigtige for dig, men hvis du kigger på dd-wrt kan du jo selv danne dig et indtryk :-)

BS
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Point: 390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af Cami Cami skrev:

Har kig på en D-link DIR-655 eller 855 eller nok nærmere noget derimellem.

Mellem 655 og 855 findes denne: http://www.dustinhome.dk/pd_5010304540.aspx
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 08:38
Altså, jeg kan sagtens overbevises om at noget er smart ;) Og så skal jeg nok lære at bruge det! Tror bare det tætteste jeg har været på linux var at brænde en ubuntu ud, og så aldrig installere det! :) Noget web-interface skulle da være muligt at kunne finde ud af at bruge!

Kombineret NAS/router lyder da som et spændende arrangement, er pt. i markedet for begge dele, men du har nok ret i at det er overkill ift. mit behov.

PerW, jeg googlede og fandt en anmeldelse af den på komputer (nok ca. det samme som at købe en bil efter man har set top gear, men stadig), og de var ikke imponeret af rækkevidden, er det et problem for dig? Det er vigtigt for mig at den kan nå 1. salen uden problemer! :)
Mvh. Allan
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 10:32
javde en 655´er fra D-link havde godt nok en del issues med den, især range. blev så træt af den til sidst, at jeg endte med at købe en Airport EXTREME, nu VED jeg godt det er apple, men den har en fænomænal range (omend den ikke har antenne) og den har 1000mbit, samt det er den der connecter med max speed til mine laptops, har 300mbit et godt stykke væk fra den igennem vægge. det er en dual router der kan 5GHZ og kører begge ting synkront, har så sidenhen købt en Airport Express, og koblet op i hjemmebio´en men det var så for at få trådløst beamet min lyd med Optisk til min forstærker, kunne bruge den til at extende range men det var ikke nødvendigt.

Så anbefaler Apple Extreme Basestation, du bliver ikke skuffet.

Edit : tillæg

Kan se du har 1 sal, så ville jeg ofre en 699krs Express til den sal, og så bare connecte den som extender til basestation, så har du fin dækning over hele din ejendom, begge er N.

Derudover er den også dejlig lille, da den passer i en kontakt, og den har som basestation også USB, ved dog ikke om den supporter HD som base´en gør, men du kan da smække en printer derop, og beame lyd til den over Airtunes (itunes) eller Airfoils, der understøtter de fleste Windows/Mac baserede programmer.

Redigeret af Rasmusdc - 12-Februar-2010 kl. 10:41
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 11:02
Hej!

Her er en god side til inspiration:

Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 21:24
Hej

Jeg tillader mig lige at genoplive denne tråd, jeg kom lidt fra det sidst.

Bambus: Jeg har kigget længe på DIR-825'eren, og det eneste der bekymrer mig er at der virker til at være en del der har problemer med den på div. boards. Desuden så er den vel snart 2 år gammel, er der ikke et nyere alternativ?

Rasmusdc: Jeg har også overvejet den, har det nogen betydning at jeg slet intet mac har i huset? Den er dog lige en tand dyrere end D-linken, men det betyder dog ikke noget hvis det er den rigtige for mig. Den express base du foreslår, kræver vel stadig at jeg trækker en ledning til den?

Kommer der slet ingenting nyt på markedet for tiden? 
Mvh. Allan
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 10:01
Nej det har ingen betydning der er både windows og Mac software med til konfiguration.

Den måde det fungere i mit hjem, er at jeg har Extreme N basestation og et par af expresserne i huset, det er jo en dyr løsning, ved ikke hvor stærk rækkevidden for en REN express er, den er dog enormt god på min Extreme.

Men hvis du KUN har en express, så kræver det du trækker et kabel fra din router til express enheden..

Hvis du har 2 etager som du har, så for bedste dækning så ville jeg nok gøre følgende (men det er en 1700krs løsning)

En extreme Basestation ved din internet indgang og modem, og så på 1 sal, hvis du har probleme med at nå rundt, der kan du sætte en express i et tilfældigt stik.

så starter du med at vælge extreme går ind på cd´en installere software, og lader den kører dig gennem guiden, så er den sat op.

Så bagefter går man ind på Express, så vælger man bare den skal extende, og vælger i softwaren at den skal extende dit extreme netværk, og vupti, så har du super rækkevidde.

Bor selv kun i 90kvm, så for mig at bruge mine 2 expresser til at extende mit 2.4 ghz del af mit 300mbit netværk ville være dumt. med 5ghz, er min på i det yderste hjørne af min lejlighed med 144mbit.

Redigeret af Rasmusdc - 22-Februar-2010 kl. 10:02
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu