recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology DS1010+ Vs Qnap TS-639
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology DS1010+ Vs Qnap TS-639

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sump Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Synology DS1010+ Vs Qnap TS-639
    Sendt: 17-April-2010 kl. 09:38
Hej jeg står og skal ud og havde en ny NAS. Pt. står valget mellem Synology DS1010+ og Qnap TS 639.

Hvorfor en ville være det bedste valg ?

Ps har også kigget på en Qnap Ts 659 men syndes den er for dyr.
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Point: 635
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 10:43
er lige med på en aktiv " lytter " .. men du kan evt læse lidt på det her..

:)
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 11:16
som privat bruger ville jeg vælge synologyen især med henvisining til deres.. efter min mening bedre webbrowseradgang.. især webfilserver og ikke mindst fotostation 4.

performance er de ens.. dvs det afhængere nok mere af hvad i ofrer på harddiskene der giver forskel på performance.

men prøv test deres styresystem og webadgang her.. for det er her den største forskel er... i alm daglig brug er forskellen via smb/nfs ikke til at mærke.

dernæst syntes jeg klart at synology er bedre til at update deres system.. både oftere.. og til ALLE deres modeller hvor jeg syntes Qnap hurtigt sylter de gamle modeller... jeg har selv en qnap ts409 turbo nas som stadig kører på sidste års software.. fordi den nye endnu ikke findes til den... det er for ringe imo... og en vigtig årsag til jeg peger mere i retning af synology.. selvom man måske har en ældre server får man altså stadig i det omfang det er teknisk muligt de nye muligheder som softwaren byder på med.

Så jeg ville vælge ds1010+

det skal siges jeg selv har en Synology ds409+ og en qnap ts409 turbo nas, så altså en fod i begge lejre, og syntes måske qnappen har god performance og appelerer måske mere til systemansvarlige fordi den nok mere målrettet er designet 100% mod business, hvor jeg syntes synologyen rækker bredere og mere egnet mod den private med crossover idet dens performance faktisk matcher.. eller ihvertfald er meget lig qnappens.

Redigeret af rhsin - 17-April-2010 kl. 11:19
Mvh

René
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 11:37
Jeg ville også vælge Synology pga. brugervenlighed og QNAP hvis det var performance jeg gik efter.

Jeg har leget med ældre Synology produkter og har en 209+ II og en QNAP TS-639 på arbejdet.
Faktisk synes jeg 639'eren er en smule sløv og ikke veleget til andet end backup i vores firma.
Men til private vil det nok være rigeligt.
Til top
Sump Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 11:47
Er der nogle der ved om Synology understøtter Rss feed download, sådan den bare selv henter de nye afsnit at fx. bonderøv ?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Sump Sump skrev:

Er der nogle der ved om Synology understøtter Rss feed download, sådan den bare selv henter de nye afsnit at fx. bonderøv ?

ikke noget jeg selv bruger eller har prøvet, men jvf. denne så burde den kunne http://www.synology.com/enu/products/features/downloadstation2.php

edit men om det lige er noget som virker med eks. dr´s ved jeg desværre ikke.

BitTorrent/HTTP/FTP/NZB

The BitTorrent service supports DHT network, BitTorrent protocol encryption, and RSS download. It also allows you to customize download/upload rates, BitTorrent port range, and seeding preferences.

Redigeret af rhsin - 17-April-2010 kl. 15:34
Mvh

René
Til top
Sump Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 23:27
Har selv en Synology cs 406 pt. som understøtter RSS download, man skal tilføje feedet hver gang, meget trælst for så går ideen til af RSS download.

Et minus ved Synology er vel at de køre med software raid ??
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu