|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
brian-l ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-April-2010 Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 17-April-2010 kl. 17:28 |
Hej, jeg har et lækkert LCD tv som jeg er rigtig glad for. Men under nogle afspillinger af film(for det meste blueray), har billedet det med at stoppe i en brøkdel af et sekund, hvorefter det enten bare forsætter som normalt eller også forsætter det med at stoppe et par gange. Dette er selvfølgelig meget irreterende, så håber lidt på der er nogen herinde der kan hjælpe mig.
TV'et der er tale som er et: LG 42LH4000 Hertil kan det nævnes at: Full HD frekvens: 100Hz responstid/pixel svartid: 3ms Link: http://www.pricerunner.dk/pi/2-1216366/TV/LG-42LH4000-Produkt-Info Problemet har opstået når jeg f.eks. ser en bluray-film hvor billedet viser et større landskab eller en mere detajlet sene i filmen. Men det sker også når jeg ser en film via bærbaren(tilkoblet med HDMI-kabel), i den kvalitet der svare til en normal dvd.
Jeg har prøvet at indstille på bla. billedeindstillingerne(f.eks biograftilsand osv.) og ændringer på trumotion 100hz instillignerne. Men unden noget resultat. Håber der er nogen der kan hjælpe. På forhånd tak! ![]() |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Slå DNR og Dynamik fra
![]() |
|
![]() |
|
brian-l ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-April-2010 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Hvad er DNR?
jamen burde det ikke være muligt at afspille filmen med dynamisk kontrast uden at billedet hele tiden stopper? |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Dynamisk kontrast se ikke altid god ud på mange tv, og når så DNR også er slået til (se bare på mange tv der er udstillet i butikker, her er næst altid DNR og Dynamisk kontrast slået til (sådan blive tv lev. fra fabriker)), så går det helt galt, du skal også lige kikke på hvordan af din BD afspille er indstille og husk en bærbar ikke altid er god som DVD afspille. Redigeret af Startrek - 17-April-2010 kl. 17:53 |
|
![]() |
|
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
DNR og dynamiske kredsløb har ikke noget at gøre med hakkende billede. Jo, de nævnte kan introducere artefakter og andre unoder, men de vil ikke have nogen indflydelse på afspilning af materiale. 100hz kan selvfølgelig være en årsag. Har du prøvet at slukke helt for 100hz og Trumotion?
Jeg ville gætte på fejl i afspilleren, men du skriver, at det er samme fejl både på BD og PC. Bruger du samme HDMI-kabel, eller skifter du?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg bruger godt nok to forskellige kabler til min dvd-afspiller og min pc.
Men kan du forklare mig hvad DNR det er? -er ikke helt inde i fagsproget/forkortelserne på det her område. Men det var ellers min opfattelse at instillingen for TruMotion 100hz burde forbedre afspilningen af film? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
Hvis det er noget du ser i scener, hvor kameraet panner langsomt horisontalt, så er det nok bare 24 hz motion judder.
Det kan du ikke gøre noget ved. Det er dog forskelligt fra person til person, hvor meget man bliver generet af det.
|
|
![]() |
|
T-Rex ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Februar-2010 Status: Offline Point: 101 |
![]() |
På SL8000/8500 er det også tidligere beskrevet hvordan 200 Hz systemet introducerer en slags pause i billedet, hvorefter TV'et ligesom forsøger at indhente det tabte igen ved at speede billedet lidt op. Det må næsten være en generel fejl i 100/200 Hz algoritmen. Denne funktion bliver jo aldrig bedre end det programmel der ligger bag - så hvis der er fejl i LG's version af teknikken, så hjælper det ikke meget, at man burde få et mere flydende billede.
Redigeret af T-Rex - 17-April-2010 kl. 19:08 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Kan det ikke tænkes at der ses 24 fps bluray film og tv'et ikke understøtter 1080p24?
|
|
![]() |
|
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
DNR = dynamic noise reduction, eller støjreduktion på dansk.
|
|
![]() |
|
![]() |
i følge pricerunner.dk understøtter mit fjernsyn 1080p24 , så tror nu ikke det er det der er problemet.
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
![]() |
Det skyldes enten 100 Hz systemet eller blot et for sløvt bileldkredsløb i Tv'et.
100 Hz bør i teorien gøre bevægelse med flydende, men det gøres ved at beregne nye billeder og sætte disse ind mellem de billeder som rent faktisk modtages fra afspiller/tv-distributør/pc. Nogen gange sker der fejl i algoritmerne. Både fordi de ikke er perfekte, men også fordi billedchippen ikke er kraftig nok.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |