recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4:3 på Sony EX500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket4:3 på Sony EX500

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2365
Direkte link til dette indlæg Emne: 4:3 på Sony EX500
    Sendt: 21-April-2010 kl. 12:08
Jeg har problemer med at få mit TV til at vise et 4:3 signal.

Jeg har ikke ændret noget i afspillerens opsætning, og når jeg afspiller 4:3 materiale har jeg ikke mulighed for at 4:3. Kun smart, bred og zoom er tilgængelig. Jeg har forsøgt at ændre lidt i skærmens opsætning, men har ikke haft held til med det.

Afspilleren er tilsluttet med HDMI. Det samme er min satellit modtager, og jeg formoder jeg vil have samme problem med den når der sendes 4:3 udsendelser.

På mit gamle TV kunne jeg vælge det skærmformat jeg ønskede, og jeg er ikke interesseret i at se 4:3 strukket til 16:9.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 12:36
Hvis det er tilsluttet via HDMI, så skal det indstilles på enheden der afspiller og ikke på TV'et. Hvis du ser en TV udsendese på det analoge kan du sikkert ændre mellem 4:3 og de andre formater.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvis det er tilsluttet via HDMI, så skal det indstilles på enheden der afspiller og ikke på TV'et. Hvis du ser en TV udsendese på det analoge kan du sikkert ændre mellem 4:3 og de andre formater.

Via set top boksen virker det tilsyneladende fint med at skifte automatisk mellem 4:3 og 16:9.

Der er dog stadig problemer via harddiskoptageren der er den eneste dvdafspiller jeg har sat til pt.

Jeg har skiftet TV aspect til 4:3 på hdd'en, men den viser stadig alt i 16:9 og jeg har ikke mulighed for at ændre det på TV'et. Det kan heller ikke være meningen at jeg skal ind i hdd'ens menu hver gang jeg skal gå fra en 16:9 udgivelse til en 4:3.

Hvorfor skal aspect ratio i øvrigt indstilles på enheden der afspiller, når jeg ikke havde samme problem med det gamle TV?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 13:39

Som jeg har  forståået det har det noget med HDMI og HD kun tillader 16:9 format. Du kan evt. prøve at sætte din DVD afspiller til at sende ud 576p, så kan det være du kan ændre TV til 4:3

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Som jeg har  forståået det har det noget med HDMI og HD kun tillader 16:9 format. Du kan evt. prøve at sætte din DVD afspiller til at sende ud 576p, så kan det være du kan ændre TV til 4:3

Det har vist ikke noget med opløsningen at gøre. Det var der i mod mig der havde glemt at pille ved nogle indstillinger under HDMI. Jeg havde den tilsluttet med component før.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu