recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af Oppo?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af Oppo?

 Besvar Besvar Side  123 11>
Forfatter
Besked
Mr. Pierre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af Oppo?
    Sendt: 09-April-2010 kl. 20:50
Har lige tilsluttet min nye Oppo BDP-83 til tv`et
 
Men tænkte på om der er noget jeg skal gå ind og indstille i menueen eller om den er opsat korrekt fra fabrikken????????
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Mr. Pierre Mr. Pierre skrev:

Har lige tilsluttet min nye Oppo BDP-83 til tv`et
 
Men tænkte på om der er noget jeg skal gå ind og indstille i menueen eller om den er opsat korrekt fra fabrikken????????
 
Det afhænger af hvordan man skal bruge den. En enkelt ting der er vigtig er at sætte TV system til "multi-system", det skulle gerne fremgå af dét ark papir der også beskriver kodefri-betjeningen. Ellers burde du være kørende med standard-indstillingerne til dit brug.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 12:35
Hvis du har køre "Easy Setup Wizard", hvad du nok har gjort første gang at den bliver tændt, skal disse ting værre slået til, hvis man ønske at køre den igen går man ind i "Device Setup" og vælger "Reset Factory Defaults".

"Primary Video Output": sættes til "HDMI" (hvis man bruger HDMI).

"Primary Video Output": sættes til "Auto".

"Display Aspect Ratio": sættes til "16:9 Wide/Auto" (så er man også næste sikke på at 4:3 bliver viste korrekt).

"Audio Setting": sættes til "Advanced" (hvis man har en HDMI 1.3 receivers og som gør at de nye HD lyd format blive sendet rigtig til en HDMI 1.3 receivers).

Derefter gå man ind i "Setup Menu" og indstiller den på denne måde:

"Video Setup" > "TV System": "Multi-system".

"Video Setup" > "HDMI Options": skal "De-interlacing Mode" stå til "Auto", og "CUE-Correction" til "Auto", "Color Space" til "Auto", "HDMI Deep Color": skal normat stå til "Off", men hvis man har et tv med Deep Color kan man vinde lidt med at sætte den til "36 Bits" (da det ifølge Oppo selv skulle øget præcision af billede chipen).

"Video Setup" > "1080p24 Output" sættes til "Off" (der er jo valg Auto ved "Primary Video Output", så er er ingen grund til at sætte den til "On").

"Video Setup" > "DVD 24p Conversion": sætte også til "Off", for det første kan man ikke bruge det ved europæiske Pal DVD, og der er ikke mange amerikanske ntsc DVD hvor de virkelig virker.

"Audio Format Setup" > "Secondary Audio": sætte til "Off".

"Audio Format Setup" > "HDMI Audio": sætte til "LPCM" hvis man ønsker at det er Opp BDP-83 der skel stå for lyd decodning eller skal den stå på "Bitstream".

"Audio Format Setup" > "SACD Output": sættes til "PCM", hvis det er Oppo BDP-83 der skal stå for decodning eller hvis man har en receiver der kan decode DSD, skal den stå til "DSD".

"Audio Format Setup" > "LPCM Rate Limit": sættes til "192K" hvis man har en receiver der kan modtage 192K.

Audio Processing Setup" > "Dynamic Range Control": sættes til "Off", eller kan lyde lyde noget fladt uden bas.

Mange af disse ting er allerede valgt, men ikke alle, derfor er det en god ide lige at tjekke det ud.


Redigeret af Startrek - 10-April-2010 kl. 12:43
Til top
Mr. Pierre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 21:18

Jeg har sat den op som Startrek har skrevet.

Billede på dvd er FANTASTISK, men jeg er faktisk ikke helt imponeret over bd-billede Confused

Farverne er flotte og klare, men det er som om at der er meget støj på billede (grynet). Først tænkte jeg at min skærm bare ikke var "bedre". Men jeg har en Astra HD demo kanal (via. Stofa tv)  og der er billede altså LANGT bedre end når jeg ser bd-film Unhappy
 
Hvad har jeg gjort forkert??????????
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 21:58
Er det tale om alle BD film (der er skam nogle BD film der er ringe end DVD), og prises hvordan er det sat op Question

En anden mulighed at dit B&O tv, tv er jo kun et HD Ready så her skal du sætte opløsning til 720p, kunne nemlig tænke mig på at Oppo sender 1080i ud, når det er sat til Auto, så det er beder at sætte den til tv's panelet opløsning som jo kun er 720p.

Kunne tænke mig at din Stofa tv boks kun er sat til 720p, da dit tv ikke er særlig god til at lave signalet om fra 1080i til 720p.


Redigeret af Startrek - 12-April-2010 kl. 22:05
Til top
Mr. Pierre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 22:04
Jeg har egenligt kun prøvet med Heroes sæson 1 og 10.000 BC.
 
Kan det være selve BD optagelsen som ikke er så god?????
 
Hvad er gode billede demo blurays???? 
 
 
EDIT: Mit B&O tv er full HD 24p, så ikke noget med HD ready her Wink


Redigeret af Mr. Pierre - 12-April-2010 kl. 22:06
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 22:18
Dit tv har jo kun en opløsning på 1366 x 768, dette kan give nogle problemer med BD og deres opløsning på 1920x1080p, syndes at jeg har læst et sted at Oppo BDP-83 netop ikke har det god med en opløsning på 1366 x 768, og HDMI Deep Color skal slås fra da dit tv ikke har HDMI Deep Color.

Desværre har du ikke verdens beste tv til blu-ray (men nok det pænest) , med den pris som dette tv kunne du fylde hele huset med tv af en højer billede kvalitet en det tv du har nu.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Mr. Pierre Mr. Pierre skrev:

Jeg har egenligt kun prøvet med Heroes sæson 1 og 10.000 BC.
 
Kan det være selve BD optagelsen som ikke er så god?????
 
Hvad er gode billede demo blurays???? 
 
 
EDIT: Mit B&O tv er full HD 24p, så ikke noget med HD ready her Wink

Glem det jeg skriv sidst, prøve at sætte opløsning til 1080p i sted for Auto, du har vel ikke sat tv til at give fuld kontrast, det kan nemlig give det billede som du har nu.
Til top
Mr. Pierre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Dit tv har jo kun en opløsning på 1366 x 768, dette kan give nogle problemer med BD og deres opløsning på 1920x1080p, syndes at jeg har læst et sted at Oppo BDP-83 netop ikke har det god med en opløsning på 1366 x 768, og HDMI Deep Color skal slås fra da dit tv ikke har HDMI Deep Color.

Desværre har du ikke verdens beste tv til blu-ray (men nok det pænest) , med den pris som dette tv kunne du fylde hele huset med tv af en højer billede kvalitet en det tv du har nu.
Ved ikke helt hvor du har dine oplysninger fra, men de er ikke korrekte. BeoVision7-40" mkIV køre 1920x1080p / 24p.
 
Så det er ikke der problemet ligger Wink
Undrede mig bare over at en demokanal som Astra kan have et pænere billede end en BD-film????
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Mr. Pierre Mr. Pierre skrev:

Jeg har sat den op som Startrek har skrevet.

Billede på dvd er FANTASTISK, men jeg er faktisk ikke helt imponeret over bd-billede Confused

Farverne er flotte og klare, men det er som om at der er meget støj på billede (grynet). Først tænkte jeg at min skærm bare ikke var "bedre". Men jeg har en Astra HD demo kanal (via. Stofa tv)  og der er billede altså LANGT bedre end når jeg ser bd-film Unhappy
 
Hvad har jeg gjort forkert??????????


bd-billede er forhåbentlig bedre end dvd?

Jeg tror du begår den fejl at sammenligne en HD Demo kanal med en bd-film. Demo-materiale er netop det - demo - og optages med det ene formål at se fantastisk godt ud. Der fulgte også en demo-skive med min oppo og jeg bruger den altid til at imponere folk der aldrig har set hd. Men film er noget ganske andet. For de første er der meget mere og hurtigere bevægelse. Så de to ting kan ikke sammenlignes
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Mr. Pierre Mr. Pierre skrev:

Jeg har egenligt kun prøvet med Heroes sæson 1 og 10.000 BC.
 
Kan det være selve BD optagelsen som ikke er så god?????
 
Hvad er gode billede demo blurays???? 
 
 
EDIT: Mit B&O tv er full HD 24p, så ikke noget med HD ready her Wink
10.000 BC står normalt flot
Til top
Mr. Pierre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 00:34
Har lige smidt Ghost Rider & Iron man på og de er perfekte Big smile
 
Det må simpelthen være Heroes som er lavet i en så ringe kvalitet. For billede er godt nok grynet.
10.000BC er heller ikke helt god, men det lader til at det ikke er alle BD som har et lige godt billede Confused
 
Jeg må igennen hele min BD-film samling og se om jeg har andre som heller ikke er helt på toppen....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu