|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
hifipeter ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-April-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 22-April-2010 kl. 19:35 |
Hej
Nu har jeg i mange år klaret mig fint med mit CRT TV, men efterhånden må jeg vel bide i det sure æble og købe mig en fladskærm.
Derfor har jeg flere spørgsmål.
Skal man vælge et LED eller Plasma TV?
Jeg har den mellem pakken fra YouSee gennem en antenneforening. Det analoge signal på nogle af kanalerne er nærmest fornærmende ringe. Håber det vil blive bedre når jeg modtager digitalt. Dertil skal jeg bruge et TV med DVB-C format?
Kan der være noget problemer forbundet med at købe et TV i feks. Tyskland mht formater, eller er alle TV efterhånden ens på det område?
Hvis jeg vil optage er der ingen vej uden om deres egen boks?
Khad med MPEG-4 er det noget jeg skal bekymre mig om?
Mvh
Peter
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Et TV fra udlandet kan måske ikke vise DVB Subs, men skal du alligevel have en 3126, så er det lige meget, så spiller det ingen rolle hvilken funktioner Tuneren har.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Prøv at læse lidt herinde og på Flatpanels.dk. Flatpanels har test af en del skærme og en liste med købsanbefalinger.
Det vil være godt hvis du kommer med nogle flere oplysninger om dine krav/ønsker: størrelse, budget, signalkilder, design, features etc.
En Panasonic G20 kunne være et bud hvor du får en rigtig godt skærm til relativ få penge (Pana X20 er også en mulighed. Billigere end G20 og stadig et godt billede, men ikke på højde med G20)
Men LG laver også fine skærme.
De gode LED modeller er også ok, men du kommer nok til at betale en del mere for tilsvarende billedkvalitet
|
|
![]() |
|
hifipeter ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-April-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Tak for indputtede indtil videre.
Prismæssigt er jeg rimelig fleksibel. Det skal være et HD-TV. Kilder vil være som nævnt før YouSee digital, dertil kommer så en Blueray afspiller senere og muligvis en parabolreciver til Astra. Pt. har jeg en Sony HD-recorder til MPEG-2....den bliver jo i overskud kan jeg forstå. Havde forstillet mig, at leje boksen fra YouSee.
Kan jeg få problemer med undertekster direkte på TV'et hvis jeg køber det i udlandet? Har før haft en HD-recorder fra Tyskland hvor det var et problem.
Jeg har et Panasonic TX-36PL CRT TV nu, og er egentlig ganske godt tilfreds, men mht til HD TV og HDMI kommer det jo til kort.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Ja, der kan som skrevet være problemer med Subs på et TV fra udlandet, da det ikke er Nordic, men har du Samsungboxen, så er det som også skrevet af ingen betydning hvilken Tuner der er i TVet.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu sidder jeg og studerer Panasonic G20 modellerne. Her er der USB stil til ekstern harddisk. Betyder det, at man i realiteten også kan bruge det som HD-recorder?? Ville jo være dejligt hvis det var tilfældet.
|
|
![]() |
|
9els1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2004 Sted: Odder, Danmark Status: Offline Point: 389 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Ja det kan den, dette er ret smart da man så kan slippe for at købe/leje en Yousee boks, med
ekstra fjernbetjening og ekstra strømforbrug.
Læs anmeldelse her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1267447545
God skærm til relativ lav pris. Enkelte klager over lidt støj (plasmabuzz) så jeg ville købe med returret.
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
desværre uden to tuner.
så man kan ikke optage et og se et andet. Men det kan man heller ikke på andre. ellers er en g20 et rigtig godt tv Redigeret af xcardman - 22-April-2010 kl. 22:15 |
|
![]() |
|
![]() |
Det havde ellers været genialt med 2 tunere!
Nogen som ved lidt mere om mulighederne med en WI-FI dongle?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |