recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min. 46" med stor synsvinkel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin. 46" med stor synsvinkel

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gosser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Emne: Min. 46" med stor synsvinkel
    Sendt: 19-April-2010 kl. 20:44
Hej

Min far (og mor - hun ved det bare ikke) lurer på at smide et større TV ind i stuen, i stedet for vores gamle skrummel til et B&O billedrørs TV.

Vi snakker minimum 46" og gerne større. Vores stue ser nogenlunde således ud:

Jeg ved ikke om det bliver et problem mht. synsvinkel?

Anyways, ligemeget om det er plasma, lcd eller led - bare det er god kvalitet, pengene taget i betragtning. Og netop pengene; det skal koste omkring max 8k, forestiller jeg mig. Tror godt min far kunne finde på at kaste mere efter et TV, men jeg synes det vil være spild, da TV'et ikke vil blive brugt til andet end SD og HD fjernsynskigning. Måske en enkelt gang ude i fremtiden en Blu-Ray film, eller et konsol spil, hvis jeg slutter noget til - TV'et skal dog ikke vælges på denne baggrund.

Hvad har I at byde ind med? Ser frem til at se jeres forslag!

God aften.

Mvh,
Thomas

Til top
Gosser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2007
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 20:45
OT: Er der ingen rediger-knap?

Glemte lige at skrive, at det selvfølgelig skal have de 'rigtige' TV-tunere. MPEG4, DVB-C og hvad det ellers hedder.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 20:46
Under "Valgmuligheder" kan du vælge at redigere din besked, også at slette den.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Gosser Gosser skrev:

Jeg ved ikke om det bliver et problem mht. synsvinkel?

Jeg kan i hvert fald fortælle, at vores Sony W4000 ikke ville være glad for de vinkler, du har tegnet. Det viser sig først og fremmest ved dårligt sortniveau og udvaskede farver, når man ser skråt ind på TV'et. Plasma har ikke denne svaghed, men det er heller ikke lige galt på alle LCD-TV.

Jeg tror ikke, de dårlige betragtningsvinkler ses særligt tydeligt på et TV i en butik. Dels fordi der i en butik er skruet kraftigt op for lys og farver, og dels fordi problemet er tydeligst i mørke omgivelser.

Så hvis du kigger på et TV i en butik, bør du så vidt muligt se det i et mørkt rum og bede om at få det sat i hjemme-indstilling (kræver som regel en factory reset) og også gerne i biograf-indstilling (forskelligt navn på forskellige fabrikater), inden du giver dig til at teste betragtningsvinkler.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 18:17
Uden at starte en plasma/lcd krig vil jeg mene at plasma har den bedste synsvinkel...... Prøv at kigge på de nye Panasonic-modeller.... tror du kan få en 46" til 8-10.000.
Ning
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 18:27
Hvis man kan vente lidt, til at det kommer hjem (24/5), så må det være dagens tilbud.
LG 50PK550 til 6479,- (plasma skærm)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu