|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
skyeagle ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 454 |
![]() Sendt: 25-April-2010 kl. 18:11 |
|
Hej alle.
Nu er jeg ikke den store haj til dette her så derfor jeg søger råd hos jer, problemet er at jeg har ps3 , en popcorn a-200 sat til mit tv via Hdmi begge to, det er så godt nok , problemet er bare når jeg skal se film på projektoren hvor jeg trukket et langt hdmi kabel hen til tv'et
så når jeg skal se se egne film lagt ned på a-popcorn på projektoren så skal jeg bytte hdmi stik hele tiden , det samme gælder hvis jeg skal spille ps3 på projektor så igen tage hdmi kablet ud af ps3 og sætte projektor kablet i , er der en mulighed med alt dette ?
både popcorn a-200 , ps3 og projektor har kun 1 hdmi udgang.
med andre ord hvis jeg kun skulle bruge tv og ikke projektor havde jeg ingen problemer , men er rart kunne se film, spille på sin projektor , bare surt skulle skifte hele tiden.
![]() mvh Kim. Redigeret af skyeagle - 25-April-2010 kl. 18:13 |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Luksus-løsningen er en surround-receiver med to HDMI-udgange. Så sætter du alle dine kilder til receiveren og forbinder receiverens to udgange til hhv. TV og projektor. Men du skal som regel et stykke op i modelrækkerne, før en receiver har to HDMI-udgange, så det kan godt blive lidt dyrt.
Man kan vist også for færre penge få en HDMI-switch. Den billigste løsning er en HDMI-splitter, som fordeler udgangssignalet til TV og projektor. Jeg ved dog, at mange har problemer med disse splittere, da tovejs-kommunikationen selvfølgelig bliver problematisk. |
||
![]() |
||
skyeagle ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 454 |
![]() |
|
Tak for dit svar Allan , nu har jeg siddet og kigget på sådan en surround-receiver og ville være helt optimalt for mig , men desværre også lidt for dyrt med sådan en fætter for mig ligenu da andre ting står på projektet for mig inden sådan en surround-receiver.
Men en HDMI-Switch er altså svaret for mig , men skal jeg så have en til både projektor , ps3 , og popcorn ??? eller hmmmmm. svært at oveskue for mig synes jeg.
![]() |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Jeg kan godt se problemet, når du har flere HDMI-kilder og intet til at samle dem inden switchen. Jeg ved det ærlig talt ikke, da jeg aldrig har haft behov for at rode med en HDMI-switch. Jeg kunne godt forestille mig, at den bliver dyr, hvis den både skal have indgangsvælger og udgangsvælger. Og pengene er mere eller mindre spildt, hvis du senere køber en receiver med denne funktionalitet. En mellemløsning kunne være en billig receiver med flere HDMI-indgange, hvortil du slutter en HDMI-switch på HDMI-udgangen. Jeg tror, at du måske burde spørge i projektor-forummet. Der må være flere, som har været løbet ind i netop dit problem. Måske vil det også hjælpe med en lidt mere oplysende overskrift som f.eks. "Forbinde HDMI-kilder til både TV og projektor samtidigt?" |
||
![]() |
||
![]() |
|
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja ok god ide med flytte denne tråd til projektor forummet , men indtil videre tak for dine svar Allan.
Mvh Kim.
|
||
![]() |
||
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
![]() |
|
Uden 100% at vide om det virker, så kan du overveje at købe en hdmi-switch OG en hdmi-splitter.
Det giver i hvert fald mening rent logisk ![]() PS3 + PCH ind i Switchen, switch ind i splitter, splitter videre til TV + Projektor... Splitter (1 ind, 2 ud): http://www.av-connection.dk/?ML=428 Switch (2 ind, 1 ud): http://www.av-connection.dk/?PGr=1930&ML=434 Lige knap 700 kr. i alt. Redigeret af Krjstoff - 26-April-2010 kl. 07:55 |
||
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |