recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Priskrigen er i gang!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPriskrigen er i gang!

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Emne: Priskrigen er i gang!
    Sendt: 25-April-2010 kl. 22:50
Panasonic TX-P50VT20E 17.389,00 Kr. leveret! http://www.el24.dk/shop/panasonic-tx-p50vt20e-17393p.html&togglevat=1&VariantIdSelected=0

Samsung PS50C7705 til 13.495,00 Kr. http://www.fladskærmsshoppen.dk/product.asp?product=1128

Så er der dømt priskrig. Tongue

Redigeret af Firebird - 12-Maj-2010 kl. 17:02
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 06:40
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Panasonic TX-P50VT20E 17.389,00 Kr. leveret! http://www.el24.dk/shop/panasonic-tx-p50vt20e-17393p.html&togglevat=1&VariantIdSelected=0

Samsung PS50C7705 til 13.495,00 Kr. http://www.fladskærmsshoppen.dk/product.asp?product=1128

Prisen fra EL24 på Pana VT20 har været den samme hele tiden. Sikkert ikke et TV leveret fra en dansk autoriseret forhandlerSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2006
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 09:37
Prisen ser bestemt interessant ud. Men ser man ikke af og til det med TV (og anden elektronik) som endnu ikke er på markedet eller kun lige er kommet? Det er lige som om, at de ikke rigtig kan finde deres "egne ben at stå på" hvad angår prisen. 
For 3 år siden købte jeg f. eks en scanner til en super pris. Den var LIGE "kommet op". I al den tid der siden er gået, har jeg ikke set den billigere Thumbs Up.
Men at en 50" er billigere end det samme TV i 40" - det lyder nu ikke helt tosset.
Jeg spår, at der ikke nødvendigvis går ret længe før prisen ryger op igen. 
Vi får se Sleepy.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 09:44
det var også en god ting med køb af min pio 500M
prisen kom aldrig under de 20K
tænk hvis jeg havde valgt en samsung 855 til 18000 kr.
så havde det godt nok været surt.
Men så længe man ikke skal sælge det igen og er 100 procent tilfreds.
så må man bide i det sur æble og se prisen falde.
en vt20 kommer sikkert ned på 15000-16000 kr inden for et halvt år.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Prisen fra EL24 på Pana VT20 har været den samme hele tiden. Sikkert ikke et TV leveret fra en dansk autoriseret forhandlerSmile

Så vidt man kan læse på deres side, for de deres varer leveret af autoriserede forhandlere Smile
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 17:14
Jeg har købt et Pana 42PX80 af EL24, og det er fra autoriseret sælger. Hele forløbet med dem, fra bestilling til levering var rigtig godt.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Jeg har købt et Pana 42PX80 af EL24, og det er fra autoriseret sælger. Hele forløbet med dem, fra bestilling til levering var rigtig godt.

Sjovt de så får lov til at sælge så relativt meget under "listeprisen"Confused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af amarone amarone skrev:

Prisen ser bestemt interessant ud. Men ser man ikke af og til det med TV (og anden elektronik) som endnu ikke er på markedet eller kun lige er kommet? Det er lige som om, at de ikke rigtig kan finde deres "egne ben at stå på" hvad angår prisen. 
For 3 år siden købte jeg f. eks en scanner til en super pris. Den var LIGE "kommet op". I al den tid der siden er gået, har jeg ikke set den billigere Thumbs Up.
Men at en 50" er billigere end det samme TV i 40" - det lyder nu ikke helt tosset.
Jeg spår, at der ikke nødvendigvis går ret længe før prisen ryger op igen. 
Vi får se Sleepy.

Priserne på scannere kan du ikke du ikke sammenligne med priserne på fladskærme. Priserne på fladskærme kender kun én vej. NED! Sådan er det hver år. Desuden kradser krisen stadigvæk hos mange mennesker (deriblandt mange der har mistet deres arbejde), og det vil nok være de færreste (i Danmark) der sidste år købte en ny fladskærm på grund af det analoge sluk, som også køber en ny fladskærm igen i år. Konkurrencen er blevet benhård på det danske marked, og netop på de nye 3D tv vil konkurrencen være ekstra hård. Folk der køber et 3D tv, vil i reglen også købe 3D briller og 3D afspillere, og andet 3D "kram". Hvis du bare kunne tjene det samme beløb på at sælge et 50" VT20 som du kunne tjene på et 50" V20, hvilket tv ville du så helst sælge? Selvfølgelig et VT20. Så er der også gode muligheder for, at du kan sælge en masse ekstra 3D "kram" med tiden. Det er der ikke med et V20, så jeg forventer en priskrig på netop 3D fladskærmene. Wink Her kommer så problemet: Der er i øjeblikket jo ikke ligefrem tonsvis at 3D materiale, så hvorfor skulle folk købe et 3D tv i år, og ikke vente til næste år eller senere? De fleste vil ikke hoppe på 3D vognen i år.

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 17:56

Du havde da vel ikke forventet, at prisen ville blive oppe på 20.000,- i lang tid? "Listepriserne" er i Danmark i reglen også kunstigt høje, og det ved mange jo godt. Med kunstigt høje "listepriser" kan man jo bilde folk ind, at de "sparer" mere end de i virkeligheden gør når en vare bliver nedsat. Sådan er det overalt i handlen. Gode "tilbud" er tit ikke så gode som butikker, forhandlere og sælgere vil bilde folk ind.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 18:01

Du havde da vel ikke forventet, at prisen ville blive oppe på 20.000,- i lang tid? "Listepriserne" er i Danmark i reglen også kunstigt høje, og det ved mange jo godt. Med kunstigt høje "listepriser" kan man jo bilde folk ind, at de "sparer" mere end de i virkeligheden gør når en vare bliver nedsat. Sådan er det overalt i handlen. Gode "tilbud" er tit ikke så gode som butikker, forhandlere og sælgere vil bilde folk ind.
Nej, det har jeg ikke forventet. Men prisforskellen mellem EL24 og f.eks. AC-Connection, Sparshop m.v., har været den samme hele tidenSmile  
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-December-2004
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 18:05

FYI så er det ikke et spørgsmål om at "give lov". Producenter, eller for den sags skyld grossister/importører, må ikke diktere bindende videresalgspriser på deres varer. Det kaldes konkurrencelovgivning...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 18:12

Nej, det har jeg ikke forventet. Men prisforskellen mellem EL24 og f.eks. AC-Connection, Sparshop m.v., har været den samme hele tidenSmile  
Ja, det har den nok, og xcardman ligger nok ikke helt forkert med prisudviklingen. Der er dømt priskrig. Specielt på 3D tv. Smile 3D tv giver dog også et mersalg på lang sigt så det er nok ikke helt tumpet, at få solgt en masse 3D tv. LOL

I USA er der allerede 3D "pakketilbud". Det skal der nok også komme en del af i Danmark/EU.

Redigeret af Firebird - 26-April-2010 kl. 18:13

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu