recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PCI netværkskort passer ikke PC!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPCI netværkskort passer ikke PC!?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Emne: PCI netværkskort passer ikke PC!?
    Sendt: 26-April-2010 kl. 19:09
Jeg har netop anskaffet et PCI netværkskort til min ældre stationære PC (Dell Dimension 4550) fra 2003 (ja, den er gammel, jeg ved det Smile). PCI kortet er dette her: http://avxperten.dk/pc-tilbehoer/netvaerkskort/pci-traadloes-netvaerkskort-300mbps.asp

Kortet passer ikke PC'ens PCI slot... Findes der virkelige flere forskellige størrelser?

Frustationen er efterhånden stor, da jeg netop har returneret en wifi usb dongle, da den ikke kunne finde det trådløse signal.. nu er det problem løst, men i mellemtiden har jeg så anskaffet ovennævnte kort..

Nogen gode bud på, hvordan jeg kommer videre herfra?

/Frank73
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 20:30
det stik i kortet er et pci-express slot - og jeg har ingenlunde hørt at et pci-express kort skulle være kompatibelt med et pci-slot. så du har ganske enkelt købt et forkert kort. du skal have fat i noget a la http://dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLProductCarousel&cid=1197319490112&p=1197318959116&packedargs=ParentPageID%3D1197318959074%26TopLevelPageProduct%3DConsumer%26locale%3D1195806935729%26packedargs%3DProductParentID%253D1197318820152&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper

Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2009
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 20:38
Tak for det hurtige svar. Jeg er nu klar over, at jeg atter må returnere kortet til forhandleren - jeg var ikke klar over, at der fandtes flere forskellige slags PCI kort... jeg burde måske have fanget den på forhandlerens hjemmeside, hvor der høj og flot står: Dette PCI Trådløs netværkskort indsættes I en computers PCI eller PCI Express slot.

Men så har jeg da i det mindste lært at man skal ikke tro på alt hvad der står i specifikationen om produktet. Jeg kigger lidt på linket, som jeg har fået. Tak

/Frank73

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu