Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
|
Emne: 3D "standarder"... Sendt: 30-April-2010 kl. 11:04 |
Hm, i al standardiserings-virakken omkring 3D glemte nogen åbenbart at standardisere brillerne... Man skulle tro det var en aprilsnar:
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 11:14 |
Det er da en "øjebæ" af dimensioner
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 11:17 |
Kampus skrev:
Det er da en "øjebæ" af dimensioner |
Alt for smart er det jo ikke - men det er jo ikke usædvanligt i AV-branchen. Men er problemet større end køber man et Samsung 3D setup - så har man Samsung 3D briller?
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 11:27 |
Problemet er jo hvis du vil have venner eller familie på besøg.
I stedet for at du skal købe X antal briller til brug for evt. besøgende, ville det jo være noget nemmere hvis alle tog deres egne briller med i fald af at de selv havde et 3D tv.
Men som det også står i teksten, så bliver det nok løst inden længe - nu skal de forskellige producenter jo heller ikke længere forsøge at holde netop deres teknologi hemmelig mere 
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 11:28 |
Hother skrev:
Alt for smart er det jo ikke - men det er jo ikke usædvanligt i AV-branchen. |
Så meget mere grund til at pege fingre ad det.
Hother skrev:
Men er problemet større end køber man et Samsung 3D setup - så har man Samsung 3D briller? |
Næh, men det er da tåbeligt at hvis din nabo vil invitere dig over at se 3D på hans Samsung, så skal han investere i ekstra briller, når du nu har nogle i forvejen?
Hvad nu hvis du har 2 3D tv i husstanden, og gerne vil kunne lade knægten invitere vennerne over og se 3D inde på værelset - så skal der ekstra briller til hans Samsung. Så inviterer du naboen over og se 3D på dit Panasonic i stuen - så låner du lige de ekstra briller du købte til knægten.... nå nej! Du bruger lige et par tusinde kroner ekstra på briller til naboen.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 11:32 |
AV Precision skrev:
Hother skrev:
Hother skrev:
Men er problemet større end køber man et Samsung 3D setup - så har man Samsung 3D briller? |
Næh, men det er da tåbeligt at hvis din nabo vil invitere dig over at se 3D på hans Samsung, så skal han investere i ekstra briller, når du nu har nogle i forvejen?
Hvad nu hvis du har 2 3D tv i husstanden, og gerne vil kunne lade knægten invitere vennerne over og se 3D inde på værelset - så skal der ekstra briller til hans Samsung. Så inviterer du naboen over og se 3D på dit Panasonic i stuen - så låner du lige de ekstra briller du købte til knægten.... nå nej! Du bruger lige et par tusinde kroner ekstra på briller til naboen. |
Helt enig Otto smart er det ikke. Men omvendt, jeg forventer ikke at mine gæster selv tager 3D briller med til et besøg hos mig
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 11:40 |
Tror måske også problemet er størst i US hvor der vil komme et 3D TV i mange hjem
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 11:41 |
Hother skrev:
AV Precision skrev:
Hother skrev:
Hother skrev:
Hvad nu hvis du har 2 3D tv i husstanden, og gerne vil kunne lade knægten invitere vennerne over og se 3D inde på værelset - så skal der ekstra briller til hans Samsung. Så inviterer du naboen over og se 3D på dit Panasonic i stuen - så låner du lige de ekstra briller du købte til knægten.... nå nej! Du bruger lige et par tusinde kroner ekstra på briller til naboen. |
Helt enig Otto smart er det ikke. Men omvendt, jeg forventer ikke at mine gæster selv tager 3D briller med til et besøg hos mig |
Hvis 3D blive normalt, så ville det også være normalt at man har sine egne 3D briller og hvis man så også kunne bruge signe egne 3D briller i 3D biografer og få filmen til en nedsat pris, så ville der jo være noget fornuft i et eje sine egen 3D briller, ikke
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 12:20 |
Startrek skrev:
Hother skrev:
AV Precision skrev:
Hother skrev:
Hother skrev:
Helt enig Otto smart er det ikke. Men omvendt, jeg forventer ikke at mine gæster selv tager 3D briller med til et besøg hos mig |
Hvis 3D blive normalt, så ville det også være normalt at man har sine egne 3D briller og hvis man så også kunne bruge signe egne 3D briller i 3D biografer og få filmen til en nedsat pris, så ville der jo være noget fornuft i et eje sine egen 3D briller, ikke 
|
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg helt forstår hvad du mener
Men altså, hvis du en dag finder ud af, at du gerne vil se mit nye VT20 i funktion, så kan jeg altså forvente, at du selv medbringer dine egne 3D Briller? 
|
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 12:25 |
Hother skrev:
Nu er det jo f.eks. meget normalt at samles omkring en landskamp, og det vil da blive pokkers dyrt for værten, hvis der skal indkøbes briller til alle.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 12:29 |
lunddal skrev:
Hother skrev:
Nu er det jo f.eks. meget normalt at samles omkring en landskamp, og det vil da blive pokkers dyrt for værten, hvis der skal indkøbes briller til alle. |
Nu ser jeg aldrig fodbold, men korrekt, jeg holder "mandeaftener" omkring en film, og her forventer jeg at indkøbe 3D briller til det antal, som jeg ved af erfaring kommer. Jeg har ikke en forventning om, at mine gæster selv skal investere i et sæt briller
|
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 12:35 |
Det er bestemt ikke alle der ville punge ud til en stak briller. Jeg ville i hvert fald ikke.
Redigeret af Firebird - 30-April-2010 kl. 12:36
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |