|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() Sendt: 30-April-2010 kl. 23:54 |
Jeg leder efter en basal NAS til at løse et pladsbehov. Jeg har ikke brug for indbygget fotoalbumserver, raid, hotplug, bittorrent downloads, automatisk backup af alle mine klients og alt det andet en NAS efterhånden kan.
Det jeg har brug for er en NAS der kan rumme 2 stk 2TB 3.5" diske, har en gigabit netværksport og som ikke behøver speciel klientsoftware installeret for at kunne kontaktes. Jeg havde en Netgear NAS for en del år siden der krævede at jeg installerede noget speciel windows software der lavede et virtuelt drev på min pc, det gider jeg ikke ud i igen, så den skal snakke noget Samba eller "windows share" agtigt så jeg kan mappe den op som \\ipnummer\sharenavn uden at skulle installere ekstra software.. Jeg har kigget på Qnap og Synology fordi I generelt snakker rigtigt pænt om dem her på forumet, men hvis jeg skal have noget med plads til to diske skal jeg op omkring 16-1700. Hvad er det jeg må undvære hvis jeg istedet bruger ca. en tusse på sådan en RaidSonic her? http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=nas&pid=786041 Jeg har for øvrigt både windows og linux maskiner på mit netværk, så igen er jeg ikke lun på en NAS der kræver speciel klient software før den kan kontaktes.. |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
En ting du kan være sikker på er : hastighed
Generelt er de billige løsninger langsom til filoverføsel, og så kommer det altså til at tage lang tid at fylde 4TB
Det er ikke sådan at du evt. har en gammel PC'er stående som du kan bruge - det er nemt at installere og administrere FreeNAS
Prøv at kik her ang. hastighed på filoverførsel på forskellige modeller (det kan godt være at man ikke kan finde alle modeller, men det kan være man kan finde en som bruger samme chip) :
Redigeret af kim.t - 01-Maj-2010 kl. 07:11 |
|
![]() |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
Det er godtnok et par billige bud, specielt den der netgear der har en 1TB disk med i prisen..
Det med billig behøver ikke tages helt så bogstaveligt, det var primært rettet mod det med "hvad er det jeg får ekstra ved at købe en der er dyrere, når jeg er ligeglad med det meste af det fancy?".. Kim svarede hastigheden, og det er jeg så ved at grave lidt i nu.. Jeg gider ikke spare 3-400 på at købe en NAS der er langsom som bare fanden eller har en anden irriterende begrænsning, omvendt gider jeg heller ikke betale 800 ekstra fordi en NAS kan lave kaffe når det ikke er det jeg skal bruge den til.. ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |