|
Hinke HT0415Vi |
Besvar |
Forfatter | |
Stiften
Bruger Oprettet: 07-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
Emne: Hinke HT0415Vi Sendt: 26-April-2010 kl. 18:19 |
Efter at have leveret en Triax-boks med ekstern harddisk tilbage - den var for ringe på PVR-delen og fik hurtigt tilnavnet "spjæt-sofie" - er vi nu på jagt igen efter noget, som kan både vise DVB-T og optage stabilt på én gang.
Hinke HT0415Vi anbefales af Netto-Sat. Har nogen prøvet denne boks i praksis? Den skal være klippefast i billed- og lydgengivelsen også på PVR, ellers ryger den samme vej som Triax'en. http://www.netto-sat.dk/hinke_ht015vi_250_gb_harddisk_m__boxer_programpakke-p-1034.html http://digitalt.tv/hinke-ht0415vi-pvr Redigeret af Stiften - 27-April-2010 kl. 18:24 |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Sendt: 26-April-2010 kl. 19:56 |
Jeg har selv kig på den.
Hvis du beslutter dig for købe vil jeg gerne have din vurdering af boksen.
|
|
Stiften
Sendt: 27-April-2010 kl. 18:18 |
Jeg har bestilt en Hinke-boks og skal nok melde tilbage, specielt omkring stabiliteten af PVR-funktionen.
Boksens evt. gode HD-egenskaber eller mangel på samme kan jeg ikke vurdere på vores gamle Beovision. Umiddelbart ser den designmæssigt kedelig ud, og den er ikke proppet med fancy funktioner. Derimod ser det ud til, at man har tænkt sig om vedrørende de basale funktioner som "løst" ir-øje og RF modulator. Måske en god boks til os, der bare vil kunne se tv når vi vil og stadig spiller 78-plader uden mediecenter og den slags? Mvh. Redigeret af Stiften - 27-April-2010 kl. 18:23 |
|
Stiften
Sendt: 01-Maj-2010 kl. 09:49 |
Hm...
Jeg vil lige tage en dialog med forhandleren, om der kan være noget i den måde, Hinke maskinen indgår i vores setup, der forstyrrer harddiskfunktionen. Ved almindelig tv-kigning er der ikke (endnu?) her de første to dage synlige forstyrrelser på de stikprøver, jeg har taget. Men ved optagelse af materiale har vi hver gang enten pauser i afviklingen af det optagne - eller pauser og fejl i billede og/eller lyd. Da vi brugte den gamle digitalboks - Digiality CX-302T - oplevede vi ikke fejl ved tapning af signalet ud på vores snart antikke S-VHS optager eller den Sony harddiskoptager, som afløste/supplerer den. Hvad er det som gør, at først Triax og nu Hinke maskinen får "hikke". Fra vores gamle Sony har vi ikke disse erfaringer ved optagelse fra Digiality modtageren. Er disse dobbelttunere med indbygget eller påbygget harddisk bare ikke færdigudviklede produkter, eller er der noget i min installation, der går ind og forstyrrer net op denne type apparat? Sony/Digiality kombinationen fungerede fint, så hvis ikke forhandler og producent er gearet til at dykke ned i problemstillingen, er løsningen måske en særskilt DVB-T boks koblet på vores gamle Sony harddiskoptager, der godt kan finde ud af at optage og gengive - og begge dele på én gang - uden at snuble over sine egne ben. Jeg kan forstå, at flere på recordere.dk oplever jammerlighed i stil med det, vi har oplevet med Triax og Hinke boksene. Måske er der en grund til, at Kjærulff meddeler, at deres boks først er klar til juni? Er der nogen på linjen, som har haft lignende oplevelser som her i familien - og som har løst jammerligheden uden at flytte i Thylejren med en optræksgrammofon? Mvh. Redigeret af Stiften - 01-Maj-2010 kl. 09:58 |
|
Benny From
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
Sendt: 01-Maj-2010 kl. 12:16 |
Det kan formodentlig godt være twin tuner som volder nogle producenter kvaler, havde selv en Digiality CX-604T som hurtigt blev returneres, fordi den på intet tidspunkt virkede ordentligt - efterfølgende købte jeg en Topfield som virker upåklageligt, men som desværre er ved at nå tidspunktet hvor den skal de evige elektronik marker.
A C Ryan havde også planlagt at sende en DVB-T medie player, model 75120 på markedet med twintuner, de nåede ikke en gang at levere de første, før der er ny model på vej, angiveligt med model nummer 76120
|
|
Stiften
Sendt: 05-Maj-2010 kl. 19:37 |
Hm...
Forhandleren har sendt mine mails videre til Hinke, som endnu ikke har svaret på, hvorfor dobbelttunerboksen med harddisk driller. Det begynder at snerpe hen imod én helt enkel DVB-T boks på tv'et og en anden, der kan skifte med en timerfunktion, koblet på vores velfungerende Sony videomaskine RDR-HX 720. Så har vi et setup der ligner det, vi havde da det analoge signal stadig var i funktion. Det er ikke voldsomt integreret at betjene, men forhåbentlig uden de billed- og lydforstyrrelser, som vi oplever med først Triax', siden Hinkes løsning på at se forskudt fjernsyn. Men boksene skal vel være af to forskellige fabrikater for ikke at have sammenfaldende fjernbetjeningskoder (eller en "skyklap" gaffatape hen over IR-øjet på den, der skal styre videomaskinen)? |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |