recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D "standarder"...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3D "standarder"...

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Emne: 3D "standarder"...
    Sendt: 30-April-2010 kl. 11:04

Hm, i al standardiserings-virakken omkring 3D glemte nogen åbenbart at standardisere brillerne... Man skulle tro det var en aprilsnar:

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:14
Det er da en "øjebæ" af dimensionerLOL
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er da en "øjebæ" af dimensionerLOL
Alt for smart er det jo ikke - men det er jo ikke usædvanligt i AV-branchen. Men er problemet større end køber man et Samsung 3D setup - så har man Samsung 3D briller?Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:27
Problemet er jo hvis du vil have venner eller familie på besøg.

I stedet for at du skal købe X antal briller til brug for evt. besøgende, ville det jo være noget nemmere hvis alle tog deres egne briller med i fald af at de selv havde et 3D tv.

Men som det også står i teksten, så bliver det nok løst inden længe - nu skal de forskellige producenter jo heller ikke længere forsøge at holde netop deres teknologi hemmelig mere Wink
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Alt for smart er det jo ikke - men det er jo ikke usædvanligt i AV-branchen.

Så meget mere grund til at pege fingre ad det.

Men er problemet større end køber man et Samsung 3D setup - så har man Samsung 3D briller?Smile

Næh, men det er da tåbeligt at hvis din nabo vil invitere dig over at se 3D på hans Samsung, så skal han investere i ekstra briller, når du nu har nogle i forvejen?

Hvad nu hvis du har 2 3D tv i husstanden, og gerne vil kunne lade knægten invitere vennerne over og se 3D inde på værelset - så skal der ekstra briller til hans Samsung. Så inviterer du naboen over og se 3D på dit Panasonic i stuen - så låner du lige de ekstra briller du købte til knægten.... nå nej! Du bruger lige et par tusinde kroner ekstra på briller til naboen.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Men er problemet større end køber man et Samsung 3D setup - så har man Samsung 3D briller?Smile

Næh, men det er da tåbeligt at hvis din nabo vil invitere dig over at se 3D på hans Samsung, så skal han investere i ekstra briller, når du nu har nogle i forvejen?

Hvad nu hvis du har 2 3D tv i husstanden, og gerne vil kunne lade knægten invitere vennerne over og se 3D inde på værelset - så skal der ekstra briller til hans Samsung. Så inviterer du naboen over og se 3D på dit Panasonic i stuen - så låner du lige de ekstra briller du købte til knægten.... nå nej! Du bruger lige et par tusinde kroner ekstra på briller til naboen.
Helt enig Otto smart er det ikke. Men omvendt, jeg forventer ikke at mine gæster selv tager 3D briller med til et besøg hos migLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:40
Tror måske også problemet er størst i US hvor der vil komme et 3D TV i mange hjemTongue
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:41

Helt enig Otto smart er det ikke. Men omvendt, jeg forventer ikke at mine gæster selv tager 3D briller med til et besøg hos migLOL

Hvis 3D blive normalt, så ville det også være normalt at man har sine egne 3D briller og hvis man så også kunne bruge signe egne 3D briller i 3D biografer og få filmen til en nedsat pris, så ville der jo være noget fornuft i et eje sine egen 3D briller, ikke Question
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Hvis 3D blive normalt, så ville det også være normalt at man har sine egne 3D briller og hvis man så også kunne bruge signe egne 3D briller i 3D biografer og få filmen til en nedsat pris, så ville der jo være noget fornuft i et eje sine egen 3D briller, ikke Question
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg helt forstår hvad du menerEmbarrassed

Men altså, hvis du en dag finder ud af, at du gerne vil se mit nye VT20 i funktion, så kan jeg altså forvente, at du selv medbringer dine egne 3D Briller?Tongue
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 12:25

Nu er det jo f.eks. meget normalt at samles omkring en landskamp, og det vil da blive pokkers dyrt for værten, hvis der skal indkøbes briller til alle.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Nu er det jo f.eks. meget normalt at samles omkring en landskamp, og det vil da blive pokkers dyrt for værten, hvis der skal indkøbes briller til alle.
Nu ser jeg aldrig fodbold, men korrekt, jeg holder "mandeaftener" omkring en film, og her forventer jeg at indkøbe 3D briller til det antal, som jeg ved af erfaring kommer. Jeg har ikke en forventning om, at mine gæster selv skal investere i et sæt brillerSmile 
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 12:35

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Nu ser jeg aldrig fodbold, men korrekt, jeg holder "mandeaftener" omkring en film, og her forventer jeg at indkøbe 3D briller til det antal, som jeg ved af erfaring kommer. Jeg har ikke en forventning om, at mine gæster selv skal investere i et sæt brillerSmile 
Det er bestemt ikke alle der ville punge ud til en stak briller. Jeg ville i hvert fald ikke.

Redigeret af Firebird - 30-April-2010 kl. 12:36
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu