|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
JPC ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Maj-2010 Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 05-Maj-2010 kl. 22:02 |
||
Jeg har to fjernsyn på een udendørs digital antenne. Jeg har sat begge antennekabler på eet stik. Af og til er der flimmer og små udfald på især Ramasjang og DR Kultur. Hvis jeg afmonterer det ene kabel fra stikket er billedet fint. Er det et problem, at jeg har sat to kabler på stikket. Vil en splitter løse problemet? Hvis ja, hvorfor duer det ikke med to kabler på eet stik?
Mvh. og pft.
JPC
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19555 |
![]() |
||
Du har for lidt signal. En digital antenne er som regel en dårlig antenne, efterfulgt af noget elektronik, der forsøger at kompenserer for den dårlige antenne. Hvis du så laver noget fusk (samlet 2 ledninger uden at impendastilpasse) ryger dit singal helt i skoven. En ordentlig splitter vil måske løse problemet, men splitteren har også tab så det kan være at du bare ikke har signal nok, sådan generelt. Klaus |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
![]() |
||
Nej, dit signal er ikke kraftigt nok. Den bedste løsning vil være en stor udendørs antenne med kraftig egenforstærkning og en splitter med så lav dæmpning som muligt. Jeg er helt enig i Klaus´ definition af en "digital antenne". Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak for hurtigt svar.
![]() Mvh.
JPC
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Er det er traditionel type antenne (analog), du mener? Hvis ja, hvorfor sælges der så digitale antenner til godtroende kunder som mig?
Mvh.
JPC
|
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
![]() |
||
Jeg vil anbefale noget i denne retning: http://www.avxperten.dk/dab--dvb-t/udendoers-dvb-t/udendoers-dvb-t-antenne-(dvb-tuhf)-87-elementer.asp og denne fordeler http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenne-fordeler-f-stik/professionel-antennefordeler-(2-vejs-splitter).asp
Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Penge, penge og atter penge.
Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak for svar. Det vil jeg bestemt købe til disse småpenge.
Der står, at antennen kan placeres på et toploft (efter modtageforhold). Men det koster vel lidt af signalet?
Mvh.
JPC
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19555 |
![]() |
||
Hvor langt bor du fra senderen? Hvi sjeg kunne undgå det, ville jeg ikke købe en antenne med forstærker i (aktiv antenne). Hellere en passiv med flere elementer. Klaus |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Der er næsten 40 km til sendemasten.
Mvh.
JPC Redigeret af JPC - 06-Maj-2010 kl. 07:39 |
|||
![]() |
|||
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
![]() |
||
Digital antenner --- Analog antenner
![]() Bærebølgen er altid analog.
Så antennen kan ikke "se" om det er et digitalt, eller et analogt signal, der ligger i den analoge bærebølge.
Lynge
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det er jo også sådan en jeg har anbefalet (87 elementer).
Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |