|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
KennethW ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2010 Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 08-Maj-2010 kl. 13:36 |
Hej
Har lige købt en WD TV Live og er indtil videre ikke særlig begejstret for den.
Min mappestruktur er således:
1. Film (hovedfolder)
2. Shrek (folder)
3. shrek.mkv
3. folder.jpg
Men når jeg trykker på playknappen på Shrek folderen, så afspiller/viser den blot folder.jpg billedet og ikke selve filmen. Bliver nødt til at navigere helt ned til selve filmen og så klikke play. Dette forstår jeg ikke helt idet jeg jo har valgt "Video". Ikke særligt brugervenligt. Kører med nyeste firmware.
Gør jeg noget forkert eller er dette normalt? Håber der er en løsning på dette ellers kommer den tilbage igen...
/Kenneth
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1487 |
![]() |
Hvordan kan du IKKE være begejstret???
Det er da simpelt hen den besdte løsning til at afspille alle formater!
Den afspiller alle mine hjemmevideoer, som min kraftige stationære computer købt sidste år, ikke kan klare uden at hakke...
Som jeg forstår det, er du utilfreds med, at du skal trykke en ekstra gang på knappen for at afspille filen. For at afspille filen, SKAL du navigere helt ind til den mappe hvor filen ligger, altså vil det være fordelagtigt at ligge den i roden, i dette tilfælde, i mappen " Shrek, som det dog også ser ud til, du har gjort!
Du kan jo vælge om du vil have vist " List ", " Thumbnails " eller " Preview " ved at trykke på " Options " knappen...
Hos mig afspiller filen, enten ved at trykke " Play " på mappen eller gå ind i mappen og trykke " Enter " på selve filen.
Hvad problemet er hos dig, kan jeg ikke svare på...
God fornøjelse!!!
|
|
![]() |
|
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
Jeg kender ikke specifikt til det problem du beskriver men for at få albumart vist korrekt mener jeg at have læst at billedet ikke skal hedde folder.jpg men det samme som folderen i det nævnte tilfælde Shrek.jpg. Ellers synes du skal prøve at kigge på WD TV Live specifikke fora, jeg foreslår: http://wdtvforum.com/main/index.php eller http://wdtvhd.com/. De kan sandsynligvis bedre hjælpe dig.
|
|
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720 Oppo BDP-80 RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware Sony Xperia Z3 |
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() |
Jeg kører med fuldstændig mappe struktur som du gør og men så i thumbnail mode
Jeg trykker bare på play på mappen jeg vil se og den afspiller.
Ellers prøv at tage strømmen fra den og start den op igen. At du ikke er begejstret, kan jeg ikke helt forstå. Den er noget af det bedste jeg har brugt penge på. Jeg afspiller Bluray, mkv, iso og ts/vob filer og har ingen problemer.
Kører fra pc, nas og usb disk til wd og den høvler afsted.
Hilsen Theilo
|
|
![]() |
|
KennethW ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2010 Status: Offline Point: 10 |
![]() |
Hej Theilo
Det lyder godt, så er der stadig håb. Meningen var jo, at det skulle være så brugervenligt at resten af familien også kan bruge den
![]() Jeg vil prøve at tage strømmen helt fra den og evt. lave en reset.
Her er en anden med samme problem som mig:
/Kenneth
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
Min WD TV Live samler støv..
Det er cool nok at høre det kører helt problemfrit hos jer, her hos mig var jeg ude for at dvd rip med ac3 5.1 lyd var tavse som graven, kun film med ac3 stereo lyd virkede. Det skal siges jeg kører lyden via hdmi, gennem mit tv og til en alm. stereo forstærker, jeg har ikke surround.. Jeg blev også hurtigt træt af at jeg hver eneste gang jeg ville se en film skulle helt forfra med Network Drives, <computernavn>, <share navn> og så først der fik jeg lov at vælge film. To film i træk var ikke noget problem, men hver gang jeg startede boksen op påny skulle jeg hele vejen ind til filmene igen. Betjeningen synes jeg var inkonsekvent. Nogle gange skulle man trykke enter for at vælge sig ind gennem menupunkter og back for at komme ud igen, andre steder var det pil højre for at komme ind i menuer og pil venstre for at komme ud. Der var et par andre småting der også irriterede mig, men hul nu i det.. Jeg synes det er fedt I er glade for jeres WD'ere, det er ikke min mening at tisse på jeres sukkermadder, men når nu I direkte spørger hvorfor man kan være andet end begejstret.. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svar, men det er ikke visning af albumart/covers der er mit problem... det er der styr på.
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Hvis du ligger alle dine film i en mappe (istedet for en mappe per film) og så flytter dine nuværende "folder.jpg" op sammen med filerne og bare kalder dem "det-samme-som-filmen.jpg", så viser den cover billeder på selve videofilen - herefter er det bare at klikke på coveret og filmen afspiller.
Det kræver så at dine film ligger i samme mappe, hvilket måske kan blive lidt uoverskueligt hvis man har mange film + subtitles (men hvis det alligevel er .mkv filer så ville jeg vælge at lægge subtitles direkte ind i filen for nemheds skyld), men så får du den funktionalitet som du ønsker.
|
|
![]() |
|
J.F.L ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 749 |
![]() |
Jeg kunne ikke være mere enig - et lille apparat til 7-800 kr der afspiller ALT, selv det min forholdsvis nye pc ikke engang kan vise som lysbilledshow. Ja, den har nogle mangler og særheder men alt i alt er den sgu alle pengene værd. |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svaret. Det er selvfølgelig en mulighed, men vil helst undgå at have alle film i samme folder. Dels fordi en del af mine rippede DVD ligger som VOB med tilhørende VIDEO_TS folder.
Virker det hos dig, hvis du har én folder pr. film? Altså blot klikke afspil på selve folderen og den starter filmen?
Jeg har nu prøvet at tage strømmen helt fra og lavet en reset dog stadig uden held.
Jeg tilgår mine film via "Network shares" fra min NAS boks. Medie library er slået til.
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() |
oki Jeg kører mest igennem usb disk
Men satte lige nas igang og her fik jeg det til at køre sådan her. Via network share har du mappen public (synology) her derinde har jeg lavet en filmmappe, vi kan kalde den avatar Filmen ligger derinde og hedder avatar.mkv
udenfor den mappe i public laver du en jpeg fil der hedder avatar.jpg.
så har du mappen med covers billede.
Hvis du har vob og ts filer skal du ikke have en undermappe med video-ts for så kan du ikke afspille dem med play knappen.
Du kan flytte filerne fra ts mappen til mappen før. Så virker det med play
Hilsen Theilo
P.S hvis du bruger til at lave dvd backup kan slå ts mapperne fra som standard
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |