recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Måle skype-forbrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMåle skype-forbrug

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Emne: Måle skype-forbrug
    Sendt: 08-Maj-2010 kl. 01:14
Mener jeg i tidernes morgen havde et program, der kunne måle mit internetforbrug indenfor en sat periode?
Vil have et mobilt bredbånd med på ferie i Danmark, men er usikker på, om det kan bruges til Skype, eller om man bruger for for mange MB?
Altså, er der en der kender et program så man kan afprøve forbrug?
MVH
Niels
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 12:48
du kommer med 100% sikkerhed til at bruge for mange mb! :D en 20mins snak kan let komme op på en 100-200mb. mine forældre er ikke kommet ud af stofa's kløer endnu og vælger stædigt at  betale den med de første 300mb - og der testede vi det en dag af - den havde brugt lige knap 150mb (så de kunne ligeså godt blive ved - det var en meget dyr fornøjelse uden flatrate) men det kommer meget an på kvalitetsindstillingerne i skype. dem kan du jo sætte ned.
men ellers vil jeg da sige samurize (www.samurize.com) eller andre som kan aflæse WMI instruktioner så du på skrivebordet kan se hvor meget der ryger gennem netværksporten (og i det her tilfælde dit 3g-modem)
Du skal bare være opmærksom på at det nok ikke bliver nogen vild fornøjelse at køre skype via mobil bredbånd - du skal jo huske hvad din uploadhastighed er og det er faktisk ikke ret meget video der kommer gennem den hastighed. dine kontakter vil du kunne se ret klart, men de vil have problemer med kvaliteten fordi der ikke kan komme ret meget gennem fra dig. for slet ikke at tale om den mulige dækning! :-)
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 14:14
Tak for svaret, så vil jeg nøjes med at bruge mobilen :-)
Hvis det er til udland, kan jeg jo prøve uden video?
MVH
Niels
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 00:29
det vil jeg meget klart anbefale - der skal du nemlig betale roaming afgift og det kan let hedde 20kr per megabyte!!!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu