|
HP Envy, er den noget ved? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
ladiesman217
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Emne: HP Envy, er den noget ved? Sendt: 09-Maj-2010 kl. 07:24 |
Hey!
Hvis man nu står og gerne vil smide en 12-14k efter en bærbar comp, som skal kunnne lidt ud over at surfe på nettet. Altså game lidt WoW, CS osv. med OK FPS, er det så dumt at se på en HP ENVY?
Er den noget ved? Nogle erfaringer? Eller er det bare et total rip-off af Mac?
|
|
Slettet_120331
-- Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
Sendt: 09-Maj-2010 kl. 07:42 |
Altså ved ikke om du udlader nogle krav, men det virker ikke på mig som om at en computer der skal klare de opgaver behøver at koste meget mere end 5-6k.
Min opfattelse er at hp envy computerne er af den god byggekvalitet men man betaler bestemt også for designet som man man nok heller ikke kan komme uden om er lettere inspireret af mac book pro. Hardware mæssigt er de også fine men de har ikke noget fantastisk ydelse/pris ratio. Hvis du ikke havde sagt noget om budget eller mærker ville jeg nok anbefale dig sådan noget i den her stil:
Redigeret af Briam - 09-Maj-2010 kl. 07:42 |
|
ladiesman217
Sendt: 09-Maj-2010 kl. 07:51 |
Lige præcis også den tanke jeg havde:
Jeg står sådan her og vipper:
Har tænkt på en MacBook Pro. Den virker bare, den kører klippe stabilt, har et fedt design, er speciel, og rigtig god til video redigering. Prisen er dyr, og det er ikke en "windows maskine".
Køber jeg en windows-maskine, for langt færre penge, så får jeg alt det nye. Har f.eks. lige fundet den her: Dell Studio 15 til 6.990 kr.
Den er jo proppet med alt det nye, og har windows. Så kan jeg nemt installere spil, programmer osv, da jeg er lidt "Windows dedicated"..
Synes bare MacBook er så meget federe at se på, men Mac-design kontra hvad jeg får ud af en Windows maskine er nok også værd at overveje?
|
|
Slettet_120331
Sendt: 09-Maj-2010 kl. 08:26 |
Tjaa jeg ville sige den asus jeg linkede til er bedre end dell studio 15 (gfx).
Om du skal købe en mac er jo lidt svært at sige. Eller hvis jeg vandt en mac book installerede jeg 99% sikkert linux eller windows på den. Jeg vil simpelthen ikke kunne leve med et have betalt 15000 kr for noget som faktisk er dårligere end en asus til 7000. Så skal du også ligge et støre beløb oveni til diverse adaptere da apple jo finder det nødvendigt at bruge deres helt egne stik... Men altså hvis man ikke kan få udgifterne til at slå til og man har forelsket sig i apples geniale design så er der jo heller ikke nogen vej uden om!
Redigeret af Briam - 09-Maj-2010 kl. 10:23 |
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Sendt: 09-Maj-2010 kl. 09:53 |
Med Mac handler det jo ikke kun om hardware, men også om brugervenlighed og intuitiv styring.
Dertil laver Blizzard alle sine spil i en Mac udgave, og steam kommer også snart i Mac udgave, så gaming tager en kæmpe skridt. Hvis du virkelig ikke kan undvære Windows kan du installere Bootcamp og køre Win igennem dette. Gjorde det samme i starten da jeg fik min Mac, men bruger det ikke længere. Som en sidste note vil jeg anbefale dig at gå langt uden om HP og Dell, det er mange år siden de har lavet kvalitets PC'er. |
|
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 09-Maj-2010 kl. 10:24 |
hp har for mange defekte maskiner og konstruktions fejl..
Dell E6500 serien er også et rigtig godt bud... har selv en med 1920x1200 + aluminiums sort kabinet osv.. og suverænt keyboard med lys i.
|
|
Slettet_120331
Sendt: 09-Maj-2010 kl. 10:33 |
Jeg har også hørt om mange der har haft diverse hardware problemer med hp laptops (ikke så meget dell), men HP laver jo også bærbare i den helt billige ende hvor envy serien bestemt ikke høre til. Jeg har stået med en envy i hænderne og jeg synes den virker meget solid og samtidigt let.
Man kan altså ikke skære alle computere en producent laver over en kam!
Redigeret af Briam - 09-Maj-2010 kl. 10:33 |
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Sendt: 09-Maj-2010 kl. 13:09 |
Selvfølgelig kan man ikke det, men det kan give en generel ide om kvaliteten af deres produkter. Ligesom alt andet skal et produkt undersøges individuelt, men når det kommer fra en producent som er kendt for at have en høj fejlrate, skal man være ekstra kritisk.
|
|
ladiesman217
Sendt: 09-Maj-2010 kl. 15:31 |
kan du linke til den model du snakker om?
og hvad med støjniveau under gaming? Redigeret af ladiesman217 - 09-Maj-2010 kl. 15:40 |
|
Captain Awesome
Bruger Oprettet: 08-April-2010 Status: Offline Point: 54 |
Sendt: 09-Maj-2010 kl. 15:54 |
Hvad skal du helt præcist bruge den til? For det er jo totalt overkill at købe en laptop til 12-14K hvis man blot skal surfe og spille WoW og CS... :)
|
|
ladiesman217
Sendt: 09-Maj-2010 kl. 17:01 |
Det der stort set det jeg skal bruge den til men altså, har tænkt på at købe en MacBook Pro til 8.999 kr. minus studierabat (8.500 kr. ca.) og den burde jo sagtens kunne klare WoW + CS så? Så må jeg leve med de 13" (kun)...
70% af grunden til jeg vælger MacBook Pro, er design og brugervenlighed, samt at jeg ved den bare kører stabilt.
Men har du da et andet alternativ, ud over dem der allerede er blevet linket til?
|
|
Slettet_120331
Sendt: 09-Maj-2010 kl. 18:46 |
Synes altså ikke længere man kan snakke om en stabilitetsfordel ved OSX. Man oplever altså meget sjældent crashes i windows 7. Hvor brugervenlig tror du, du finder den når du er vand til windows?
Den Asus er bedre end en mac book pro til 15000kr hvor god tror du så en mac book pro til 8500kr er??? Men altså hvis du allerede har set dig varm på Mac så er logos ligesom ude af billedet
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |