|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
msorensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() Sendt: 10-Maj-2010 kl. 18:11 |
Jeg håber på lidt ekspert hjælp, da vi står overfor skifte af tv-signal i husstanden.
Vi har pt. TDCTV, og har været utilfreds med det et stykke tid, grundet generel ustabilitet og et par lange nedbrud. HEn over weekenden er det så blevet ekstremt ustabilt, og TDC's tekniker har konstateret en fejl på vores linje i dag - uden han dog kunne rette den - der vil gå minimum en uge mere før den kan rettes. Dette er nok dråben som får bægeret til at flyde over - så derfor har husstandens teknik-minister (mig) besluttet at vi må prøve noget andet. Jeg har kigget på Boxer, og selvom manglen på Viasats kanaler er et stort minus, håber jeg alligevel på stabilitet, som i sidste ende vil opveje meget for mig.
Én ting jeg dog har været meget tilfreds ved hos TDC har været boksen - jeg synes den fungerer rigtig fint, og samtidig er den lækker at benytte.
Mine store spørgsmål er så:
Er min antagelse omkring bedre stabilitet på selve TV-signalet hos Boxer, korrekt?
Findes der en boks til Boxer, som kan det samme som TDC-boksen (Optage en kanal mens man ser en anden, pause, spol, planlæg optagelser vha. programguiden etc.), samt har den samme "lækkerhedsfornemmelse" som TDC-boksen i daglig brug?
På forhånd tak for jeres tid.
|
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Jeg har ikke hørt om ustabil levering af tv-signaler fra det danske
sendenet (sendemasterne).
Denne boks tror jeg kan være værd at interessere sig for: Sagem DTR 94250 HD. Den har en harddisk (PVR) på 250 GB, men der findes også en på 160 GB: Sagem DTR 94160 HD. Ved at binde sig til et Boxer TV-abonnement får man den med rabat. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() |
Jeg har været med helt fra starten af det digitale jordbaserede net. Inden der var noget der hed boxer i Danmark.
Det kører upåklageligt.
Inden da havde jeg yousee. Her var der kun problemer.
Det skal lige nævnes at jeg ikke har boxer, men kun de frie kanaler.
Hvorfor tager du ikke en viasat parabol løsning. Du kan e.v.t. supplere med de frie kanaler på det jordbaserede net. Jeg mener der findes PVR løsninger der kan klare det hele.
|
|
![]() |
|
msorensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() |
Tak for jeres svar. Jeg har også været omkring en parabolløsning - men så skal man jo have monteret en parabol, samt trukket ekstra kabler etc. - den anden løsning her, er så let ift. installationen :-) Vilhelm > Jeg har godt kigget på din boks. Mener jeg så en anmeldelse i So ein Ding - jeg synes bare umiddelbart ikke den så specielt lækker ud - men jeg husker måske galt. Giver den lige et seriøst kig.Jeg skal måske nævne, at pris ikke betyder noget - og ej heller om vi taler intern eller ekstern harddisk. Det vigtigste er, at boksen giver en god oplevelse, og at økonomi-ministeren (den bedre halvdel) kan finde ud af at betjene den.
|
|
![]() |
|
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 858 |
![]() |
Det at finde ud af betjeningen er nok det mindste problem, som så mange andre har løst med at indkøbe en multifjernbetjening = Logitech
Det største problem er nok lige pt, at finde vel fungerende boks - og det er efter det skrevne, blandt andet her på Recordere meget svært, tror at jeg i første omgang ville købe noget billigt skrammel, og så afvente tiden lidt endnu, fordi fordi der tilsyneladende er lidt bedre bokse på vej.
Redigeret af Benny From - 11-Maj-2010 kl. 07:44 |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for dit input Benny. Det er nok lidt det svar jeg frygtede (og ventede).
Det jeg mente med "nem at betjene" handlede ikke så meget om fjernbetjeningen (jeg har en Harmony 1100), men mere omkring softwaren i boksen.
Jeg hører stadig meget gerne fra folk omkring den mest optimale løsning.
|
|
![]() |
|
Ophørt ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 13-Marts-2008 Sted: Nord Falster Status: Offline Point: 1196 |
![]() |
Jeg har deres lillebror, den uden HDD og som kun kan køre live tv. det kan godt være de er lidt grimme. men til at se tv på, og brugerfladen, er de super syns jeg |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |