recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brug for 20 m. kabling - problem?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrug for 20 m. kabling - problem?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Shortcut Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Maj-2009
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Emne: Brug for 20 m. kabling - problem?
    Sendt: 11-Maj-2010 kl. 08:26
Hej.
Jeg har brug for jeres hjælp: jeg er flyttet til nyt område, har ikke før haft kabel-tv, og har tilmeldt mig YouSee  - uden den helt store omtanke. Efterfølgende er jeg blevet opmærksom på, at udgangskabelstikket er helt skævt placeret i fht. der hvor jeg har mit tv stående.
Jeg har derfor målt efter hvor meget kabel der skal trækkes - og det når op på ca. 20 m.
En hurtig google-søgning peger på at det gir problemer hvis man har mere end 10 m. kabling - så hvad skal jeg forberede mig (og kæresten Wink ) på at gøre?

På forhånd tak for ideer, forslag og brugbar hjælp.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 08:49
Det kommer nok an på hvordan du vil modtage.

Vi har 3 TV i vores hjem, heraf er de 2 Sony med DVB C tuner og så 1 Samsung Yousee boks.

Jeg startede med at fordele mit ene signal ud i 3, men så virkede Yousee boksen ikke, så nu er Yousee boksen først og herefter bliver signalet fordelt i 3 uden nogen forstærker eller lign. Det ene TV er 2 m fra fordelingen, det andet TV er nok 15 m fra fordelingen og vi har ingen problemer med at modtage digitalt TV (slet ikke analogt).

Så det kan godt lade sig gøre med et godt kabel.
Til top
Shortcut Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Maj-2009
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 15:27
# PerW - tak for tippet.
Hvilken type kabel skal jeg regne med at skulle bruge? hvis du har et forslag så læg evt. et link - Wink tak for hjælpen. Det er en ny jungle for mig at skulle finde rundt i, og jeg finder andre brugeres erfaringer ret værdifulde.

Til top
Rtorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2005
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg startede med at fordele mit ene signal ud i 3, men så virkede Yousee boksen ikke, så nu er Yousee boksen først og herefter bliver signalet fordelt i 3 uden nogen forstærker eller lign.
Hvordan gør du præcist? Hvis du først sætter den til Yousee boxen og herefter fordeler til de øvrige TV, er det så ikke det samme signal man ser på alle TV, nemlig det fra Yousee Boxen?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 16:33

Kablet har jeg faktisk trykket for 10 år siden og det er et jeg selv har samlet (købt kabel og stik i et byggemarket), så jeg kan ikke komme med noget link.

Yousee boxen "gør ikke noget" ved antenne signalet, det bliver sendt viderer til de andre TV. Der sidder måske lige en antenne forstærker i Yousee boksen, men ellers sker der ikke noget med signalet. Yousee boksen sender jo kun den sender ud på HDMI.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu