recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af tv
    Sendt: 12-Maj-2010 kl. 08:04
Hej Recordere

Nu er det snart min tur til at få en ny "flad" og i den forbindelse har jeg behov for lidt hjælp. Jeg har følgende krav og ønsker:

KRAV:
- PVR-funktion som kan afløse min Yousee-boks med hensyn til "pause tv" og "optag". Der SKAL være 2 tunere, så jeg kan se ét program og optage et andet.

- Indbygget tunere må ikke være dårligere end Yousee-boksen (har hørt det er et "problem" på nogen tv)

- Min. 46"

- Pris omkring 10 - 15 tusinde. Under ingen omstændigheder over 20.

- Stik skal være monteret, så skærmen kan sidde fladt mod væggen.

ØNSKER:

- 3D
- Trådløst internet
- Meget flad, godt design

BRUG:

- 70% SD-tv (Yousee)
- 10% HD-tv (Yousee)
- 20% DVD/Bluray

Jeg er ligeglad med, om det er LCD (LED) eller Plasma (Så ingen krig tak Big smile)

Jeg e rikke fanatisk med billedkvalitet (ja, sådan er jeg bare). Mit nuværende Sony KDL40-V2000, fra et fælleskøb tilbage i stenalderen, er faktisk næsten tilfredsstillende mht. billedkvalitet.

På forhånd tak for hjælpen.

Soko

Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 08:48
Hvis den skal være "meget flad" er du nok ovre i en LED skærm. Men jeg har ikke umiddelbart set en skærm der har to tunere, så du både kan optage og se et andet program, ihvertfald ikke den prisklasse.
Mht. internet er det jo ikke en browser der er indbygget, men kun nogle enkelte forudbestemte funktioner, vejret, Youtube mm. Men ved ikke om du taler om mulighed for at streame trådløst etc.? 
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 09:57
De to tunere er et must, så jeg kan slippe af med min Yousee-boks, der er grim, skal ofte genstartes, har for lille harddisk osv. osv.

Men jeg kan heller ikke rigtigt finde noget selv, jeg var lige ved at hoppe på fælleskøb af Samsung c8705 på flatpanels i går, men opdagede så, at der kun er en dvb-c tuner.

Internettet er absolut sekundært.

Mvh. Soko
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 13:36
bump
Til top