recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic G20 optiske lydudgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic G20 optiske lydudgang

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic G20 optiske lydudgang
    Sendt: 11-Maj-2010 kl. 22:31

I følge manualen til G20 så burde den sende et dolby digital 5.1 signal ud af den optiske lydudgang, men er der en som ejer et G20 som kan bekræfte at dette er tilfældet, og at det ikke som med de gamle modeller som bare sender et stereo signal ud.

Michael
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 21:18
Ja, fra HD-kanaler sendes der et DD signal ud.

Jeg kan dog ikke få den til at sende et DD signal videre, som den får ind via HDMI - men har heller ikke tjekket om det er understøttet.
Til top
lommeregner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-April-2009
Sted: 8700 Horsens
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

I følge manualen til G20 så burde den sende et dolby digital 5.1 signal ud af den optiske lydudgang, men er der en som ejer et G20 som kan bekræfte at dette er tilfældet, og at det ikke som med de gamle modeller som bare sender et stereo signal ud.

Michael
De gamle modeller sender også med dolby digital via optisk. Ihvertfald min G10 Wink
Til top
kimfrede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2010 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Jeg kan dog ikke få den til at sende et DD signal videre, som den får ind via HDMI - men har heller ikke tjekket om det er understøttet.

Jeg har muligvis misforstået Zulu; men på min virker det ganske udmærket. Jeg har min BD forbundet til fjernsynet via HDMI, og min G20 sender DD-signalet videre til min soundbar via Optisk kabel (ikke via HDMI - det er også forbundet, men det tjener vist primært som styringsforbindelse (VieraLink)).

DD signaler fra DR HD eller Nat. Geo Wild HD (det er de 2 HD kanaler jeg har) sendes også videre til min Soundbar efter alt at dømme (display på soundbar viser i al fald at DD-signal modtages - der står "pcm" når det er alm. 2 kanals lyd).

/kims
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2010 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Jeg har fundet ud af at det er desværre heller ikke er undestøttet i de nye modeller, det ville ellers være lidt nemmere hvis alt lyd der kommer fra diverse HDMI indgange kunne sendes til forstærkeren via tv'ets lydudgang.

Michael 
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2010 kl. 12:30
Det letteste er da at samle div. afspillere i recieveren og så ha' en enkelt HDMI til TV.

Eneste undtagelse er min STB, der nyder godt af den anden HDMI der er på mit TV. Og lyden fra den kommer så i reciever via coax kabel.

Så der er kun et netkabel og 2 HDMI op til TV'et. Resten af kabelrodet holdes bag recieveren.Tongue
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2010 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det letteste er da at samle div. afspillere i recieveren og så ha' en enkelt HDMI til TV.

Ja, hvis man har en receiver med HDMI... Men det har jeg ikke.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu