Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mjohansen
Super bruger
Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
|
Emne: Panasonic G20 optiske lydudgang Sendt: 11-Maj-2010 kl. 22:31 |
I følge manualen til G20 så burde den sende et dolby digital 5.1 signal ud af den optiske lydudgang, men er der en som ejer et G20 som kan bekræfte at dette er tilfældet, og at det ikke som med de gamle modeller som bare sender et stereo signal ud.
Michael
|
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
|
 |
Zulu
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Point: 775
|
Sendt: 12-Maj-2010 kl. 21:18 |
Ja, fra HD-kanaler sendes der et DD signal ud.
Jeg kan dog ikke få den til at sende et DD signal videre, som den får ind via HDMI - men har heller ikke tjekket om det er understøttet.
|
 |
lommeregner
Super bruger
Oprettet: 09-April-2009
Sted: 8700 Horsens
Point: 363
|
Sendt: 12-Maj-2010 kl. 21:35 |
mjohansen skrev:
I følge manualen til G20 så burde den sende et dolby digital 5.1 signal ud af den optiske lydudgang, men er der en som ejer et G20 som kan bekræfte at dette er tilfældet, og at det ikke som med de gamle modeller som bare sender et stereo signal ud.
Michael |
De gamle modeller sender også med dolby digital via optisk. Ihvertfald min G10
|
 |
kimfrede
Junior bruger
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 45
|
Sendt: 13-Maj-2010 kl. 11:38 |
Zulu skrev:
Jeg kan dog ikke få den til at sende et DD signal videre, som den får ind via HDMI - men har heller ikke tjekket om det er understøttet.
|
Jeg har muligvis misforstået Zulu; men på min virker det ganske udmærket. Jeg har min BD forbundet til fjernsynet via HDMI, og min G20 sender DD-signalet videre til min soundbar via Optisk kabel (ikke via HDMI - det er også forbundet, men det tjener vist primært som styringsforbindelse (VieraLink)). DD signaler fra DR HD eller Nat. Geo Wild HD (det er de 2 HD kanaler jeg har) sendes også videre til min Soundbar efter alt at dømme (display på soundbar viser i al fald at DD-signal modtages - der står "pcm" når det er alm. 2 kanals lyd).
|
/kims
|
 |
mjohansen
Super bruger
Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Point: 349
|
Sendt: 13-Maj-2010 kl. 11:48 |
Zulu skrev:
|
Jeg har fundet ud af at det er desværre heller ikke er undestøttet i de nye modeller, det ville ellers være lidt nemmere hvis alt lyd der kommer fra diverse HDMI indgange kunne sendes til forstærkeren via tv'ets lydudgang.
Michael
|
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 13-Maj-2010 kl. 12:30 |
Det letteste er da at samle div. afspillere i recieveren og så ha' en enkelt HDMI til TV.
Eneste undtagelse er min STB, der nyder godt af den anden HDMI der er på mit TV. Og lyden fra den kommer så i reciever via coax kabel.
Så der er kun et netkabel og 2 HDMI op til TV'et. Resten af kabelrodet holdes bag recieveren. 
|
 |
Zulu
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
|
Sendt: 13-Maj-2010 kl. 14:10 |
Kampus skrev:
Det letteste er da at samle div. afspillere i recieveren og så ha' en enkelt HDMI til TV. |
Ja, hvis man har en receiver med HDMI... Men det har jeg ikke.
|
 |