|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JimmyS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 168 |
![]() Sendt: 14-Maj-2010 kl. 19:56 |
Hej
Jeg har lige fået en Synology DS210J, hvor jeg har smidt 2*1,5 TB Haddiske i.
Det er min første NAS, så jeg er ret grøn :-)
Så jeg kommer nok til at smide nogle forskellige spørgsmål.
Et af mine "projekter" er at køre min squeebox duet fra NAS'en, i stedet for fra min bærbare.
Jeg har oploadet musiken til squeezeboxen, men jeg kan ikke finde ud af at sætte squeezeboxén op til at hente musikken fra serveren...
Jeg har prøvet at taste 192.168.1.7 ind i "bibliotek" på fjernbetjeningen, men det virker ikke..
Er der en der har løsningen?
|
|
![]() |
|
JimmyS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 168 |
![]() |
Nå ja.. Jeg skal jo nok downloade en pakke med squeexecenter til NAS...
|
|
![]() |
|
Vinkender ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
![]() |
via pakkeinterfacet på din synology.
|
|
![]() |
|
![]() |
Yes, det er gjort, nu skal jeg bare have det til at spille...
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu fik jeg det til at spille. Men, er det rigtigt, at det kun er den gamle version af Squeezebox der kan køre på synologyen?
version 7.3.3
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok.. Man kan så opgradere efterfølgende til 7.4.2.
Ja det var ikke til at vide..
|
|
![]() |
|
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() |
Og du er så heldig du har SB Duet. Os med SB Touch, er nød til at køre 7.5.0 på NAS`en, for at det virker. Og det er desværre ikke kommet til Synology endnu. Så du har den "nyeste" installeret pt. ;-)
|
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
![]() |
|
![]() |
Puha.. Ja jeg må indrømme at det "ikke er bare lige" i forhold til når man er vant til at installere det hele på en pcér og så køre det hele derfra...
Nu virker det.... Det kører en smule langsommere, end da jeg kørte det fra PCéren, og så synes jeg "det hænger lidt", men det er måske meget normalt?
|
|
![]() |
|
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() |
Har ikke fået min NAS endnu. Men Squeezebox Server på computeren kører i hvertfald flydende ja. Nu er det heller ikke den aller kraftigste NAS du har valgt dig. Og squeezeboxServer kræver jo lidt for at kører.
Hvad format er dine lydfiler i ? Og hvordan er de forskellige ting forbundet ?
Redigeret af SilverLine - 14-Maj-2010 kl. 23:35 |
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er rigtigt, at det er ikke den hurtigste NAS, men det skulle være ok, sålænge jeg bare ikke skal streame video m.m. Mit behov er foto, backup, og så musik server, så det håber jeg da er rigeligt..
![]() Det hele kører trådløst, og det er ikke den hurtige, så det er nok det der kan være lidt ventetid på.
Jeg tror problemet var, at jeg åbnede squeezecenter webbrowseren samtidig med at jeg brugte Wifi fjernbetjeningen...
Det virkede lidt hurtigere da jeg brugte webbrowseren på pcén, da squeezeserveren kørte på denne...
Det er "almindelige" Mp3 filer.
Nu er det som sagt ret nyt for mig at have en "server". Jeg tror et andet problem var, at der var noget bøvl da jeg først havde installeret squeezecenter på min pc, og derefter skulle have det på NASén, og så med en "ældre" version, da synologyen ikke kan køre den allernyeste som jeg havde, så var der noget konflikt..
Det hjalp at jeg kørte synologien tilbage til fabriksindstilling...
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Når du skriver at det hele kører trådløst mener du så også din NAS? For det vil jeg ikke anbefale dig at gøre. Det vil kun give dig problemer. NAS'en skal helst være forbundet med kabel til din router for at undgå et dobbelt trådløst hop når SB'en skal hente musikken fra din NAS.
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
![]() |
NASén er kablet..
Det virker fint nu
![]() Ingen ventetid..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |