|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Casper ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
![]() Sendt: 25-April-2010 kl. 22:05 |
Jeg har en gammel Acer bærbar som fylder 5 (eller 6) år til August..
Det tager lidt tid, at starte den op - men når den har stået lidt, er den faktisk hurtig nok.. Det er en Acer Aspire 1682 på papiret, men der står 1680 på selve computeren.. Vel det samme.. Spec: Intel Pentium 1,6 GHz, 400 MHz. 60 GB HDD ATI Mobilty Radeon 9700/64 MB 512 MB DDR RAM 802.11b/g trådløst netkort. (Jo, det er en gammel bærbar, men til at gå på nettet og skrive dokumenter en gang i mellem, er det fint :) Hvad er Jeres råd det at få mere power på? Sætte noget mere RAM i? Rydde op i msconfig'en og/eller?? På forhånd tak :)
|
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() |
formater + flere ram. :)
|
|
![]() |
|
Casper ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
![]() |
Jeg har bare formateret et par gange, i dens levetid, med de 2 cd'er jeg fik med :) Og der ligger stort set intet på den.. Men tænkte også selv flere ram.. Mener jeg læste et sted, at den kan tage op til 2 ram..
Redigeret af Casper - 25-April-2010 kl. 23:23 |
|
![]() |
|
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
![]() |
Jeps - 2GB ram burde gøre den lidt hurtigere...
|
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Men ikke så meget at det kan mærkes.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Spitfire ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 170 |
![]() |
Det skulle helt klart hjælpe med 1,5 gb ram mere, men hvis det så ikke hjælper så må du nok erkende at den er slidt.
|
|
Panasonic 640E 55 tommer
WD tv live G3 |
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() |
hvilket styresystem bruger du? Jeg har for nogle år siden nedgraderet en ældre pc fra win xp til win 98 med rimelig succes
|
|
![]() |
|
![]() |
Lidt delte meninger ang. ram'en
![]() Den bærbare kører XP..
Redigeret af Casper - 26-April-2010 kl. 15:28 |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
lidt ekstra ram, en ssd disk og win 7 så er du godt kørende
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
ssd disk, hvad er det nu helt præcist det er?? :D En ekstra (ekstern) harddisk eller?? Bare lige for at være sikker
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Eller prøv noget helt andet. Ubuntu. Den kommer med Firefox browser og OpenOffice mmm.
http://www.arakhne.org/linux/acer1682.html Du kan hente en iso-fil af Ubuntu på www.ubuntu.com til at lave en live-cd. Så kan du prøve om det er noget INDEN du installerer. Og se evt. www.ubuntudanmark.dk Mht. RAM - jeg ville først prøve Ubuntu - og hvis det ikke er noget, så fylde det 2. slot op, og vente med at smide de 512 MB ud. Der er ikke så stor forskel på 1,5 og 2 GB RAM. De første 512 MB ekstra mærkes mest. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
Brixen: Det lyder fint nok, men det bliver for omfattende.. Det skal bare være en hurtig løsning.. F.eks. at smide ekstra ram i.. Men eller tak!
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |