recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ITX - Motherboard
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketITX - Motherboard

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jesjes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: ITX - Motherboard
    Sendt: 02-April-2006 kl. 01:01

Findes der ITX - Motherboard med DVI, 5.1 Lyd, USB, FireWire som kan bruges til Microsoft Media Venter? 

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 08:42

FireWire er jeg i tvivl om - men de findes ihvertfald med DVI, og 5.1 lyd er standard på ca. alt - jeg tror dog ikke de handles herhjemme.

Det er Pentium M boards.

Mvh

Brian

Til top
jesjes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-April-2006
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 15:36

VIA EPIA SP1300 Mainboard + DVI-2 modul opfylder vist mine krav.

Er der nogle som har erfaring med dette ITX-bundkort?

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 20:10

Ja, jeg har bygget en MCE2005 box med nævnte bundkort, men uden DVI. Det fungerer såmænd udemærket, men der mangler helt klart lidt CPU kraft. Hvis man både forsøger at se og optage en film, så ligger den på godt og vel 100% CPU. Men jeg har også læst om andre, som har en meget lavere % ved samme arbejde, jeg kunne bare ikke få det til at virke. Hvis du har mulighed for det, så ville jeg i stedet kigge på et mikroATX kort med enten AMD's Athlon 64, eller Intels Pentium M. Jeg bruger selv dette kort:

http://dk.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=15&l3=210& amp;model=766&modelmenu=1

med en AMD Athlon 64 +3500 CPU og 2 GB RAM. Det fungere såmænd også udmærket, selvom det bruger lidt rigeligt med strøm (+100 W når den ikke er i standby og +15 W i standby). Ved fuld belastning bruger SP1300 50 - 60 W, så der sparer man jo lidt.

Du skal derudover være opmærksom på, at det første du skal gøre er at flå CPU blæseren af, da den larmer som et mindre jetfly !

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Hoth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2005
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 09:32

Hejsa

VIA har netop lanceret en sire af nye hurtige processorer (VIA C7), og der fås nu også motherboards, der har disse integreret: http://www.via.com.tw/en/products/mainboards/mini_itx/epia_e n/index.jsp

Mvh. Kasper

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu