|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jesjes ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 02-April-2006 kl. 01:01 |
Findes der ITX - Motherboard med DVI, 5.1 Lyd, USB, FireWire som kan bruges til Microsoft Media Venter? |
|
![]() |
|
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
FireWire er jeg i tvivl om - men de findes ihvertfald med DVI, og 5.1 lyd er standard på ca. alt - jeg tror dog ikke de handles herhjemme. Det er Pentium M boards. Mvh Brian |
|
![]() |
|
jesjes ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
VIA EPIA SP1300 Mainboard + DVI-2 modul opfylder vist mine krav. Er der nogle som har erfaring med dette ITX-bundkort?
|
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Ja, jeg har bygget en MCE2005 box med nævnte bundkort, men uden DVI. Det fungerer såmænd udemærket, men der mangler helt klart lidt CPU kraft. Hvis man både forsøger at se og optage en film, så ligger den på godt og vel 100% CPU. Men jeg har også læst om andre, som har en meget lavere % ved samme arbejde, jeg kunne bare ikke få det til at virke. Hvis du har mulighed for det, så ville jeg i stedet kigge på et mikroATX kort med enten AMD's Athlon 64, eller Intels Pentium M. Jeg bruger selv dette kort: http://dk.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=15&l3=210& amp;model=766&modelmenu=1 med en AMD Athlon 64 +3500 CPU og 2 GB RAM. Det fungere såmænd også udmærket, selvom det bruger lidt rigeligt med strøm (+100 W når den ikke er i standby og +15 W i standby). Ved fuld belastning bruger SP1300 50 - 60 W, så der sparer man jo lidt. Du skal derudover være opmærksom på, at det første du skal gøre er at flå CPU blæseren af, da den larmer som et mindre jetfly Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
Hoth ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2005 Status: Offline Point: 105 |
![]() |
Hejsa VIA har netop lanceret en sire af nye hurtige processorer (VIA C7), og der fås nu også motherboards, der har disse integreret: http://www.via.com.tw/en/products/mainboards/mini_itx/epia_e n/index.jsp Mvh. Kasper
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |